1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Hulp gevraagd

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

mediabox xl en dvd recorder

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een mediabox xl met hdmi aansluiting en een dvd recorder. Normaal kan ik op beide apparaten opnemen. Maar nu gaat het analoge signaal verdwijnen. Is er een manier om toch te kunnen blijven opnemen op de dvd recorder. Ik neem daar altijd tvprogramma's op voor mijn ernstig zieke moeder op die in een verpleeghuis blijft en zet die dan op een dvd. 

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft  daar zou je mijn moeder heel blij mee maken.

Oplossing
29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10439Posts
  • 597Oplossingen
  • 2992Likes
Hulp gevraagd wrote:

Dus geprogrammeerd opnemen. Dus je kan niet zodra het programma begint de opname toets van de dvd recorder indrukken.

Nu neem ik op via de harde schijf van de dvd recorder en bewerk daarna het programma, zoals een naam geven en de pauze eruit knippen en dan zet ik het  op een dvd.

dat is mogelijk 

je kunt gewoon op het moment dat het live op tv begint de opname knop van de dvd recorder indrukken

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat zou allemaal helemaal geweldig zijn.

Maakt het nu uit welke van de 2 humaxen. Het is de bedoeling dat het eerst op de harde schijf van de dvd recorder wordt opgenomen zodat ik het kan bewerken voordat ik het naar de  dvd kopieer.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10439Posts
  • 597Oplossingen
  • 2992Likes
Hulp gevraagd wrote:

Dat zou allemaal helemaal geweldig zijn.

Maakt het nu uit welke van de 2 humaxen. Het is de bedoeling dat het eerst op de harde schijf van de dvd recorder wordt opgenomen zodat ik het kan bewerken voordat ik het naar de  dvd kopieer.

zijn allebei goed

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Oke ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Mocht ik nog vragen hebben of als het me toch niet helemaal lukt bv met aansluiten kan ik dan nog bij jouw terecht.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10439Posts
  • 597Oplossingen
  • 2992Likes
Hulp gevraagd wrote:

Oke ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Mocht ik nog vragen hebben of als het me toch niet helemaal lukt bv met aansluiten kan ik dan nog bij jouw terecht.

vragen kun je altijd stellen op de community

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat is fijn.

Heel erg bedankt voor je hulp. Als het allemaal gaat lukken dan maken we mijn moeder er heel blij mee.?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17624Posts
  • 731Oplossingen
  • 4292Likes

Zet programma / opname  dan wel meteen op  dvd! Dus opname op dvd opnemen . Niet eerst op evt harde schijf! Ivm evt kopieer beveiliging.

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aansluiten is gelukt. Ik krijg alleen bij net5 en mtv een zwart scherm met de melding E48-32

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17624Posts
  • 731Oplossingen
  • 4292Likes

Kijk de aansluitingen eens goed na inz coax etc . 

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het is gelukt. Het lag aan de coax.

Bedankt voor de hulp.