1
Vraag
2
Reacties
ReneK1

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

mediabox next valt uit

beste mensen, 

 

Er zijn al topics met hetzelfde onderwerp, maar ik zie niet de oplossing die bij mij zou helpen.

Probleem is dat de mediabox next (on)regelmatig hapert, soms kort zwart beeld geeft, en soms op zwart blijft staan. Af en toe komt de fout code CS2518 in beeld. Bij het schakelen naar een andere zender is de storing meestal weg. soms gaat het een tijd lang goed , maar soms hapert de box continu. Niet echt fijn TV kijken...

Al van alles geprobeerd, opnieuw opstarten, mediabox gereset naar fabrieksinstellingen, bekabeling vervangen..de box is overigens met een lan kabel verbonden.

ik heb het idee dat de mediabox gewoon stuk is...ideeen iemand?

 

Vast bedankt,

Rene

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ReneK1 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je tijdens het tv kijken via de Mediabox Next last hebt vast storing die bestaat uit haperend, wegvallend beeld en zo nu en dan foutcode CS2518. 
Ik heb even een blik geworpen op jouw verbinding en op 8 en 9 februari 2021 zie ik storing terug op het signaal bij jou in de straat. Dit lijkt op dit moment niet meer het geval te zijn en het signaal
ziet er nu weer goed uit. 

Als je op dit moment toch nog storingsklachten constateert raad ik aan de coaxkabel tussen de Mediabox Next en het aansluitpunt na te lopen. Sluit de Next eens rechtstreeks op het Ziggo aansluitpunt  (Abonnee overnamepunt - AOP) aan.
Controleer ook of je de Next d.m.v. een netwerkkabel rechtstreeks hebt aangesloten op het modem. Op het moment dat je dit nu via een draadloze verbinding doet, zou dit kunnen verklaren waarom je problemen ervaart op het moment dat je Replay TV en 
On Demand gebruikt. 

Eventueel kan ik een nieuwe coaxsplitter, coaxkabel en HDMI kabel toesturen om mogelijke oorzaken daarmee gelijk uit te kunnen sluiten. 

Laat maar weten of het lukt. Anders pakken we de draad hier weer graag met je op. 
 

Bekijk in context

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

na een kleine week met de nieuwe coax kabel lijkt er wel wat verbetering, maar het blijkt toch niet dé oplossing 😞 gister nog eens de hele boel losgehaald en opnieuw aangesloten. het lijkt er op dat we de oorzaak te pakken hebben, het lijkt of er een breukje zit in het korte kabeltje van het AOP naar de splitter. op een gegeven moment was er totaal geen signaal meer, nu zo aangesloten dat het wel weer werkt, maar denk verstandig om te vervangen. dit is niet echt een standaard kabeltje (ene kant "gewone" coax stekker, andere kant zo'n "naald" met een moertje ) Kan Ziggo deze voorzien? 

vast bedankt,

Gr,

René Kooistra

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je hebt al veel / alles gedaan wat geadviseerd wordt, ik vermoed dat nu Ziggo aan zet is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nog even voor de zekerheid, heb je de nieuwe HDMI kabel gebruikt die bij de Next geleverd is?

 

Info van Ziggo: CS2x18 (x verschilt per bron, Opname, On-Demand of Replay) geeft aan dat er iets met de DRM beveiliging niet goed gaat.

Speelt dit bij alle opnames, Replay en On Demand uitzendingen of bij enkele (en welke dan)?

 
ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

het probleem speelt zowel bij live tv kijken als bij replay, al heb ik het idee dat het bij replay vaker voorkomt. gebruik een kwalitatieve hdmi kabel, weet niet of het degene is die ooit meegeleverd is. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Puur ter info: er zijn heel veel kwalitatieve goede kabels die toch niet meer geheel voldoen met de huidige doorvoer eisen, de nieuwe specificaties met die kabels wisselt heel snel.

De meegeleverde kabel is een HDMI Premium 2.0 kabel.

Over HDMI kabels (kabelsenmeer.nl)

 
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ReneK1 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je tijdens het tv kijken via de Mediabox Next last hebt vast storing die bestaat uit haperend, wegvallend beeld en zo nu en dan foutcode CS2518. 
Ik heb even een blik geworpen op jouw verbinding en op 8 en 9 februari 2021 zie ik storing terug op het signaal bij jou in de straat. Dit lijkt op dit moment niet meer het geval te zijn en het signaal
ziet er nu weer goed uit. 

Als je op dit moment toch nog storingsklachten constateert raad ik aan de coaxkabel tussen de Mediabox Next en het aansluitpunt na te lopen. Sluit de Next eens rechtstreeks op het Ziggo aansluitpunt  (Abonnee overnamepunt - AOP) aan.
Controleer ook of je de Next d.m.v. een netwerkkabel rechtstreeks hebt aangesloten op het modem. Op het moment dat je dit nu via een draadloze verbinding doet, zou dit kunnen verklaren waarom je problemen ervaart op het moment dat je Replay TV en 
On Demand gebruikt. 

Eventueel kan ik een nieuwe coaxsplitter, coaxkabel en HDMI kabel toesturen om mogelijke oorzaken daarmee gelijk uit te kunnen sluiten. 

Laat maar weten of het lukt. Anders pakken we de draad hier weer graag met je op. 
 

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

beste Paul,

dank voor jouw reactie, de storing is nog steeds, ik zal morgen eens proberen de coax rechtstreeks aan te sluiten .wordt vervolgd,

 

gr,

René

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ReneK1 Jammer dat je nog last hebt van de storing!  Test inderdaad eens hoe het is als je de coaxkabel rechtstreeks aansluit. 
We wachten jouw bevindingen even af. 

Alvast een fijn weekend!
Groeten,

Paul

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

beste,

dank voor jullie hulp. het lijkt er op of de coax kabel inderdaad de boosdoener was.

deze losgehaald en opnieuw aangesloten (helaas met velengkabel, zal kwaliteit niet ten goede komen, maar de media box staat niet bepaald naast het aansluitpunt...) 
gister nog één keer kort een storing, maar verder ging het goed. snel een nieuwe -lange -kabel regelen, hopelijk is het dan helemaal opgelost

 

gr,

René

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey René. 

 

Top dat je dit zo kon testen! Welke lengte kabel heb je nodig? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen 🙂

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

beste Lycke,

een kabel van 3 meter zou voldoende moeten zijn. wordt deze dan kosteloos zoor Ziggo opgestuurd?

vast bedankt,

groet,

René 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Yes. Hij gaat bij deze op de post. Inderdaad, kosteloos :-). 

Laat je ons weten hoe het gaat? 

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

beste Lycke,

helaas nog niets ontvangen. gister was het weer raak , om de haverklap werd het signaal onderbroken..

vast bedankt, René

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

He, dat is gek. Die had je allang binnen moeten hebben! Ik ga meteen opnieuw een kabel versturen! 

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

bedankt!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ReneK1 Laat ons maar weten wat je bevindingen zijn met de nieuwe kabel. 
Groeten,

Paul

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

na een kleine week met de nieuwe coax kabel lijkt er wel wat verbetering, maar het blijkt toch niet dé oplossing 😞 gister nog eens de hele boel losgehaald en opnieuw aangesloten. het lijkt er op dat we de oorzaak te pakken hebben, het lijkt of er een breukje zit in het korte kabeltje van het AOP naar de splitter. op een gegeven moment was er totaal geen signaal meer, nu zo aangesloten dat het wel weer werkt, maar denk verstandig om te vervangen. dit is niet echt een standaard kabeltje (ene kant "gewone" coax stekker, andere kant zo'n "naald" met een moertje ) Kan Ziggo deze voorzien? 

vast bedankt,

Gr,

René Kooistra

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ReneK1

Jammer dat het probleem nog de kop opsteekt. Maar wel positief dat je de mogelijke oorzaak ontdekt hebt. Ik stuur een nieuwe coaxkabel op ter vervanging van de huidige. Laat je weten waat je bevindingen hiermee zijn?

Groeten,

Paul 

ReneK1
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

best Paul,

 

dank voor de snelle actie, vandaag twee (standaard) coax kabels en een Braun POA-01-B splitter ontvangen.

dit is echter helaas niet wat ik nodig heb . het gaat om de kabel van het AOP naar de splitter/versterker (Tratec FRA-752/N) Dit is een kort kabeltje - ca 30 cm , met aan één zijde een normale coax stekker, en aan de andere zijde een stekker met een soort naald, en een moertje om op de aansluiting van de splitter te monteren.

 

vast bedankt weer,

 

met vriendelijke groet,

René 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk kleurcode staat er op elke kabel? @ReneK1 

Je zou een Groen / Rode moeten hebben.

 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic