1
Vraag
2
Reacties
TheoV2019

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

mediabox next geluid is wederom zacht update 4.4.4?

Ik heb een sony tv in combinatie met een ziggo box next en een denon versterker, tot vorige week werkte alles nog goed nadat de update geweest is, moet ik in de versterker het inputsignaal van de mediabox op 12 (max) zetten wil ik geluid krijgen, daarnaast moet het volume minimaal op 30 staan, voor heen was 10 meer dan genoeg.

 

De mediabox zit aangesloten op de versterker via hdmi, en vanuit de versterker earc naar de tv.

 

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is nu opgelost ik heb een word document toegevoegd voor diegenen die ook in het bezit zijn van een Denon x2600h receiver met daarin screenshots van de config , ik kan niet zeggen waar het aan lag maar alle kabels heb ik vervangen ze ziggobox is vervangen , de Denon teruggezet naar factory defaults en vervolgens de hele setup weer uitgevoerd, als je nu het volume op de helft zet worden je buren niet meer blij:)

Bekijk in context

17 Reacties 17
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ook heb ook het idee dat ik vooral NPO harder moet zetten dan eerst. Ik gebruik de dynamische volume en die kon voorheen alle kanalen netjes gelijk houden maar nu blijft ik met de volume klooien. Vooral RTL lijkt harder dan de rest. Of de rest zachter. Is maar net hoe je het bekijkt.

Ook gaat de volume afentoe ineens een stuk zachter. Dat was voorheen niet zo bij mij.

Soms zet ik Dolby zelfs uit om een fatsoenlijk geluid te horen. Normaal staat volume op -40 dBm en is het goed hoorbaar. Soms moet ik naar -20dBm om het goed te horen. Vooral programma's waar het geluid alleen uit de center komt. Lijkt alsof die dan veel te zacht staat.

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ondertussen wordt ik er wel helemaal gek van als ziggo een update uitvoerd gaat er iets anders stuk, ik overweeg nu zelfs om de ziggo next om te ruilen voor een ziggo mini, ziggo zelf komt nooit met een normale oplossing. Als er al een oplossing is dan komt ie uit de community.

 

ik snap al niet waarom ik bij mn versterker het input signaal van de mediabox op 12 moet zetten dat zou normaal 0 moeten zijn, maar dan hoor je echt nix meer. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Al vanaf het begin van de Next speelt dit verschil tussen stereo en Dolby. Het algemene niveau is lager dan wat er uit mijn tv en Humax komt. Die twee zijn aardig gelijk. De Next is behoorlijk zachter. Dat is te compenseren met de input versterking maar dan moet het niet harder en zachter gaan per zender zoals nu.

 

Ik denk echter dat het niet alleen de Next is. De Mini zal hier hetzelfde op reageren. Ik heb beide gehad en hoorde geen verschil in niveau. Ook de Mini stuurt minder hard. Zeker als je van een oude XL overging. Nu de XL ook de nieuwe software heeft speelt op dat apparaat dat het uitgangs volume lager is. Alles wijst naar de zelfde software bron die op alle 3 apparaten nu met elkaar verweven is.

 

Hopen dat er iets aan gedaan gaat worden. Maar ik heb het idee dat dit niet op een lijstje staat.

tregbe

Level 8
  • 181Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Zou je eens wat willen proberen voor mij? Ik heb al tijden hetzelfde maar als ik  een nieuw profiel aanmaak dan is het geluid ineens weer veel harder. Na een update gaat het weer mis. Ben benieuwd of bij jou hetzelfde optreedt.

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat bedoel je met nieuw profiel aanmaken de ziggobox terug zetten naar factory defaults of iets anders?

 

tregbe

Level 8
  • 181Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Met het knopje aan de rechter zijkant van de Next afstandsbediening kan je in “profielen” komen en een nieuwe aanmaken. Als ik een nieuwe. aanmaak dan is het geluid op b.v. NPO1 veel harder dan het “standaard” profiel of een eerder aangemaakt profiel. (Ik weet niet of dat ook op een Next mini kan)

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw profiel aangemaakt box niet uitgezet gewoon nieuw profiel gekozen merk geen verschil, of moet je daarna nog wat anders doen?

tregbe

Level 8
  • 181Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Nee, meer niet. Werkt dus bij jou anders. Bedankt voor de test. 

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik kan nog proberen of ziggo een nieuwe next box op wil sturen maar of dat het probleem oplost weet ik niet

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@TheoV2019  Ik denk niet dat het aan de box ligt. Kreeg vanmiddag een vraag van mijn vrouw of ik het geluid van de tv zachter had gezet. Ze moest gisteren tijdens de voetbal het geluid erg hard zetten om nog iets te kunnen verstaan van het commentaar.

 

Het doorsturen van het UHD signaal naar NPO1 lijkt niet echt lekker te gaan. Het is vooral tijdens deze uitzendingen dat je het commentaar erg zacht hoort. Ik was er niet bij. Maar heb dit zelf ook al ondervonden een aantal keer als ik er wel bij was. 

 

Dit is een ander issue hoop ik. Het blijft echter zacht wat er uit de Next komt.

tregbe

Level 8
  • 181Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

@bloemen64 NPO UHD is inderdaad zachter. Maar dit probleem heb ik ook bij andere zenders. In een ander Topic is dit ook al aan de orde gekomen. Ik denk dat het dus wel aan de box ligt of de combinatie box/receiver. Ik heb ook een Denon (X4700H).

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dat topic is van okt. Issue is er al langer en je ziet niet dat er aan gewerkt wordt.

 

Dit onderdeel zal niet gecheckt worden. Er zijn nogal wat receivers die gebruikt worden. 

De standaard is Mediabox op TV. Eventueel nog een soundbar op TV of direct op Mediabox.  Alle andere is eigen apparatuur en niet ondersteund.

 

Als blijkt uit de enquête over de test software dat er zacht geluid uit de box komt dan kan dat een trigger zijn om er naar te kijken. Maar dan moeten er wel genoeg testers zijn die dat melden.

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe HDMI kabels gekocht en aangesloten resultaat blijft gelijk, weet nu ook niet meer wat ik nog kan proberen...

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat ik dus nu ervaar is precies wat men in 2019 ook al had maar dan ook precies

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-Next-geluid-zacht/m-p/115883#M18627

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Sinds die tijd is er veel veranderd. Toen werd alles omgezet naar Dolby of je wilde of niet. 

Ondertussen kun je zelf kiezen of je altijd stereo wilt of altijd naar dolby omgezet geluid. Of volgen wat er aangeboden wordt op twee manieren.

 

Aan de volume zelf is volgens mij nooit iets aangepast. Het is en blijft te zacht.

Zelfs op de stereo stand heb ik vanavond het geluid 10 dB harder moeten zetten. En dolby uit omdat het surround te overheersend was. Zal aan de film hebben gelegen denk ik. Je hoorde het surround steeds aanzwellen tot orkaan kracht. De center bleef gelijk.

Iets is er niet helemaal goed lijkt het.

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo gebeld en men gaat een andere mediabox opsturen we gaan het beleven, zou kunnen helpen want anders had iedereen hier wel last van. Ik hou jullie op de hoogte.

TheoV2019
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem is nu opgelost ik heb een word document toegevoegd voor diegenen die ook in het bezit zijn van een Denon x2600h receiver met daarin screenshots van de config , ik kan niet zeggen waar het aan lag maar alle kabels heb ik vervangen ze ziggobox is vervangen , de Denon teruggezet naar factory defaults en vervolgens de hele setup weer uitgevoerd, als je nu het volume op de helft zet worden je buren niet meer blij:)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic