Vraag
Reacties
Oplossing
Martinus610
Level 1

mediabox next geeft geen signaal naar tv

Heb al eea geprobeerd, maar sinds de update van paar wkn terug heeft mijn next een probleem met de tv. Als ik beide aanzet geeft mijn tv aan dat het hdmi kanaal geen signaal door geeft, terwijl ik wel zie dat de next aanstaat. Heb al een nieuw hdmi kabel erin gezet maar ook dat werkt niet. Dit is na bijna 2 jaar het eerste probleem met de next. Heeft dit te maken met de recente update?

als ik op de knop van de next druk om hem uit en weer aan te zetten diet hij het meteen, maar met de afstand bediening niet. Heb een samsung smart tv.

iemand suggesties?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

Eerst de TV aan en pas na een halve minuut de Next aan of andersom, dit is mogelijk zoals dat heet een handshake probleem.

Bekijk in context

0 Kudos
12 Reacties 12
RoWi.
Level 20

Eerst de TV aan en pas na een halve minuut de Next aan of andersom, dit is mogelijk zoals dat heet een handshake probleem.

0 Kudos
Martinus610
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:

Lastige is dat mijn next afstand bediening gekoppeld is wat eigenlijk handig moet zijn, zet beide dus tegelijk aan met 1 druk op de knop. Voorheen ging dat dus gewoon goed, maar na die laatste update niet meer. Ik zal het ff checken of het gaat werken, 

0 Kudos
Martinus610
Level 1
Topicstarter

He RoWi, 

dat werkt wel, maar zou niet de juiste oplossing moeten zijn?

0 Kudos
RoWi.
Level 20
Martinus610 wrote:

He RoWi, 

Mee eens, ik moet het topic er even bij zoeken. Het zit in de response tijd zover ik weet.

Eerst dit is het een UHD 4k model?

Het lijkt erop dat UHD color aan problemen veroorzaken in combinatie met ARC, nu zal je met de Next direct op de TV geen ARC gebruiken.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/hdmi-handshake-probleem-39896

0 Kudos
Martinus610
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:
Martinus610 wrote:

He RoWi, 

Mee eens, ik moet het topic er even bij zoeken. Het zit in de response tijd zover ik weet.

Eerst dit is het een UHD 4k model?

Het lijkt erop dat UHD color aan problemen veroorzaken in combinatie met ARC, nu zal je met de Next direct op de TV geen ARC gebruiken.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/hdmi-handshake-probleem-39896

Nee is een UE40 samsung 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dan is het blijkbaar die response tijd.

0 Kudos
Martinus610
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:

Dan is het blijkbaar die response tijd.

Denk dat het daar iets mee te maken heeft, heb nu op hoog gezet, toen deed hij het wel een paar keer goed, toen niet meer. Grrr. Ga nog even wat testen, bedankt voor je tijd

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Succes.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Dit issue zou opgelost zijn in de volgende software update. Het opstarten is een beetje te snel geworden.

Ik krijg deze melding niet. Mijn oude tv schakelt nu gewoon niet om naar de hdmi-arc ingang. De receiver wel. Resultaat is het geluid van de Next en beeld van TV.

Gaat meestal goed. Dat wel.

Je kunt eerst op de linkse powerknop drukken en even later op de rechtse. Dat zou moeten werken. Niet zoals bedoeld maar acceptabel. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@bloemen64 ik denk dat ik je snap maar…enige verduidelijking is nuttig.

Resultaat is het geluid van de Next en beeld van TV.

Het TV beeld zal bij jouw toch ook middels een HDMI aansluiting vanaf Next komen? En het geluid uit de Next door de TV via een andere HDMI (ARC) naar de receiver.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
RoWi. wrote:

@bloemen64 ik denk dat ik je snap maar…enige verduidelijking is nuttig.

Resultaat is het geluid van de Next en beeld van TV.

Het TV beeld zal bij jouw toch ook middels een HDMI aansluiting vanaf Next komen? En het geluid uit de Next door de TV via een andere HDMI (ARC) naar de receiver.

Ik kijk niet alijd naar de Next vanwege al bekende problemen met Dolby en EPG issues.

Meestal kijk ik daarom direct TV via CI+ of opnames van de Humax. Dat kijken gaat via de TV. Het tv geluid gaat via hdmi-arc naar de receiver. 

Wil ik dan opnames kijken die op de Next staan dan druk ik op de rode knop. De Next gaat dan aan en moet de TV omschakelen naar hdmi1 input en de receiver naar de Next ingang. Dat gaat vaak goed maar soms mist/vergeet de Next de tv om te schakelen. Dan blijf ik dus kijken naar wat ik keek maar hoor het geluid van de Next. Gelukkig kan ik met de Next AB ook de source ingang van de tv veranderen en zelf de receiver op hdmi1 kiezen.

Vanuit de stand “Alles uit” gaat het altijd goed. 1 druk op de rode knop en alles gaat aan en na zo’n 7-10 sec heb ik beeld en geluid van de Next. Soms met Ziggo logo maar meestal zonder logo. Dan begint het met een zwart beeld met tv info. Na 1-2 seconden komt daar dan beeld en geluid bij.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Wil ik dan opnames kijken die op de Next staan dan druk ik op de rode knop. De Next gaat dan aan en moet de TV omschakelen naar hdmi1 input en de receiver naar de Next ingang. Dat gaat vaak goed maar soms mist/vergeet de Next de tv om te schakelen.

Dat schakelen moet de TV zelf doen eventueel met behulp van CEC.

Maar dit verklaard dat zinnetje.