1
Vraag
2
Reacties
GertJ

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

mediabox Next internetsnelheid traag dus geen Replay TV

Replay tv werkt vaker wel dan niet. Soms werkt herstarten van de Next, herstarten/resetten wifi netwerk of terugzetten naar fabrieksinstellingen even, maar vaak dan nog steeds niet.

De Next is aangesloten via wifi. In mijn netwerk staat de connectbox in bridge modus en gebruik ik een Apple AirPort Extreme time capsule als router.

 

De Next diagnostiek geeft aan dat de signaalkwaliteit goed is maar de internetsnelheid traag!

Wanneer ik echter met mijn Macbook of iPhone op hetzelfde wifi netwerk in dezelfde ruimte mijn internetsnelheid test via de Ziggo speedtest is mijn internetsnelheid optimaal. (+/-300 Mbps).

 

Weet iemand de oplossing om mijn Next ook voldoende internetsnelheid te laten krijgen zodat Replay TV naar behoren werkt?

Of is de wifi van de Next gewoon kapot en moet de Next vervangen worden?

Alvast dank!

 

NB ik krijg binnenkort na contact met Ziggo een nieuw modem omdat die oud is en wellicht het probleem zou veroorzaken. Maar aangezien op alle andere apparaten internet goed is betwijfel ik of dit de oplossing is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Vreemd dat je een nieuw modem krijgt, omdat je modem in bridge staat en geen wifi uitzend, wat overgenomen is door je eigen Apple AirPort, die de wifi verzorgt.

 

Een Connect box is geen oude modem en een nieuw modem zal dan ook geen verbetering brengen in je wifi.

 

Ik vermoed dat de Next de 5 GHz pakt, het komt vaker voor wat je beschrijft en onderstaand heeft meestal de oplossing gebracht voor dit fenomeen.

Als je 2,4 GHz een aparte wifinaam/SSID heeft of geeft, maak dan eens contact met de 2,4 GHz, die komt verder en is stabieler.

Bekijk in context

7 Reacties 7
GertJ
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

moet natuurlijk zijn dat de Next vaker niet dan wel werkt 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Vreemd dat je een nieuw modem krijgt, omdat je modem in bridge staat en geen wifi uitzend, wat overgenomen is door je eigen Apple AirPort, die de wifi verzorgt.

 

Een Connect box is geen oude modem en een nieuw modem zal dan ook geen verbetering brengen in je wifi.

 

Ik vermoed dat de Next de 5 GHz pakt, het komt vaker voor wat je beschrijft en onderstaand heeft meestal de oplossing gebracht voor dit fenomeen.

Als je 2,4 GHz een aparte wifinaam/SSID heeft of geeft, maak dan eens contact met de 2,4 GHz, die komt verder en is stabieler.

GertJ
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank Bert!

Ik heb de Next gekoppeld aan mijn 2,4GHz netwerk en het werkt nu. hopelijk blijft het nu stabiel werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Vervolg op bericht hier zojuist boven: Als je het nieuwe modem krijgt, sluit die dan wel aan, want je oude wordt automatisch afgesloten na een bepaalde tijd.

GertJ
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dank voor de herinnering. Ik was eigenlijk van plan het nieuwe modem terug te sturen, maar dat gaat natuurlijk mis. Toch maar aansluiten en weer in bridge modus laten zetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is, gaat het modem automatisch in bridge als je het aansluit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic