1
Vraag
2
Reacties
willem57

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

media next afstandsbediening aantal functies werken niet.

Er werd aangegeven dat batterijen vervangen moesten worden van mijn afstandsbediening van de media next.dit gedaan maar sindsdien werken een aantal knoppen niet meer. Geluid,mute knop en tv uitdoen.de rest werkt wel.

Media next uitgeschakeld en daar na op nieuw opstarten, werkte niet.tv knop en 0 tegelijk vasthouden werkt ook niet, zag 1 keer een melding....niet gekoppeld... batterijen een uur eruit gelaten...ook geen resultaat...handeling een paar keer herhaald...geen succes.

Heeft iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe afstandsbediening is binnen...en alles werkt weer zoals het moet.

Jullie bedankt voor de hulp.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Next al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Terug gezet naar fabrieksinstellingen..op een gegeven moment vraagt hij om de TV knop en de nul tegelijk in te drukken voor 10 seconden, de afstandsbediening knippert maar verder gebeurt er niets, blijft dit dus vragen...wat nu?

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Fijn dat als niets het meer doet ik hier zo geholpen wordt, geen tv dus

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@willem57 

willem57 wrote:

Fijn dat als niets het meer doet ik hier zo geholpen wordt, geen tv dus

Je kunt de Next ook aanzetten op de next zelf en de zender kiezen.

Ik schreef al eerder:

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de telefonische contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Als ik op de plus of min druk gaat alleen het lampje knipperen ...geen tv dus en vraagt alleen maar om de tv knop en de nul knop in te drukken maar dit werkt dus niet.

Als ik geen harde reset had gedaan had ik in ieder geval nog tv kunnen kijken nu dus helemaal niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ai, dan lijkt er meer aan de hand te zijn.

Als je de coax kabel in je TV doet?

Is er nog analoog signaal bij je?

Of heeft de TV een DVB-C tuner, dan kun je hopelijk op die manier nog TV kijken.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen#/

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Kabel op tv aangesloten, zenders zoeken, geen resultaat, krijg een grafiek in beeld te zien.

Heb de handleiding gevolgd maar op geen enkele wijze krijg beeld...alleen weer druk tv en de nul knop in....wordt er moedeloos van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer @willem57 

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ok, dankje....heb ook al contact gehad met klantenservice en die sturen een afstandsbediening op maar weet niet of dat de oplossing zal zijn, afwachten maar .

Nogmaals bedankt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @willem57

Van de regen in de drup zo te lezen   Wat gek dat de afstandsbediening niet meer reageert. In eerste instantie ging het om de mute, volumeknoppen en uit-knop. Dat zijn functies waarvoor hij gekoppeld moet zijn aan je TV, mogelijk was op dat moment daar iets mis. Echter, nu reageert hij ook niet meer bij het opnieuw koppelen met de Mediabox zelf begrijp ik, dat is helemaal gek.

Je Mediabox is op dit moment online, net als je modem, dus met het signaal is niets mis. Helaas heb ik ook geen andere handeling dan je reeds hebt gedaan. Het enige wat ik je kan aanraden is om opnieuw even de batterijen er minimaal een uur uit te houden en daarna helemaal vanaf het begin beginnen. Vergeet niet de coaxkabel weer in je Mediabox te stoppen (in plaats van de TV).

Anders verwacht/hoop ik dat de nieuwe afstandsbediening alsnog soelaas biedt.

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ik had van de week eerst dat er op de tv een melding kwam van...vervang zo spoedig mogelijk je batterijen..dit direct gedaan en sindsdien deden de mute knop, volume knoppen en de uitknop het niet meer...op advies harde reset gedaan en sindsdien stopt het opstarten bij de vraag om tv en de nul knop in te drukken...dus inderdaad totaal geen tv meer.

willem57
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe afstandsbediening is binnen...en alles werkt weer zoals het moet.

Jullie bedankt voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic