1
Vraag
2
Reageer en help mee
Logie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mededeling “HDMI3 /ARC en de tijd” te pas en te onpas in beeld.

Sinds kort krijg ik te pas en te onpas een donkere balk met de mededeling “HDMI3 /ARC en de tijd” in beeld. Na enkele ogenblikken verdwijnt deze balk weer. Ik weet ook wel hoe de Mediabox Next is aangesloten, maar dat hoef ik niet tig keer te zien. Ik heb de box al een keer helemaal uit gezet en een tijdje laten staan, maar dat hielp niet. Wat kan ik hieraan doen?

Philip

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed dat de melding van je tv komt.

Zit je hdmi kabel nog goed vast?

Zet je tv eens even echt uit. (stekker er uit)

Probeer een andere hdmi ingang.

Probeer een andere kabel.

Herstart de next met het knopje achterop.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Logie, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Het vermoeden van @Steefb is juist. Deze melding is niet afkomstig vanuit de Mediabox Next, maar vanuit de TV zelf. 
Nu is het de vraag waarom de TV telkens opnieuw deze melding geeft. Zou je als je hiervoor tijd hebt bovenstaande tips kunnen uitvoeren en ons kunnen voorzien van de uitkomst hiervan? 

Logie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het meedenken

Het klopt dat het een melding van de TV is, maar als het TV-signaal direct naar de TV gaat, is er niets aan de hand. Zodra het signaal van de mediabox next komt wel. Vandaar mijn veronderstelling dat het iets met de mediabox next te maken heeft. Alles herstarten heeft niets opgelost, net als een andere hdmi-poort. Een andere kabel heb ik nog niet kunnen testen.


Niet van toepassing

Welk merk is je televisie?

 

Als het een Sony is kan je eens zoeken naar de knop  " i+ " . Daarmee gaat de tekst weer weg.

 

Of

 

Via zenderszoeken de info balk uitzetten.

Logie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toen ik eenmaal begreep dat het aan mijn tv lag, ben ik verder gaan zoeken. Sony en de mediaboxen zijn geen gelukkige combi blijkt wel. Gelukkig is die infobalk uit te zetten. Probleem opgelost! Bedankt voor het meedenken

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Super om te lezen @Logie! Kun je ook met ons delen waar je de instelling hebt gevonden die de infobalk uitzet? Mocht er een klant zijn die tegen hetzelfde probleem aanloopt, dan zorgt je topic voor de oplossing 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic