Sinds kort krijg ik te pas en te onpas een donkere balk met de mededeling “HDMI3 /ARC en de tijd” in beeld. Na enkele ogenblikken verdwijnt deze balk weer. Ik weet ook wel hoe de Mediabox Next is aangesloten, maar dat hoef ik niet tig keer te zien. Ik heb de box al een keer helemaal uit gezet en een tijdje laten staan, maar dat hielp niet. Wat kan ik hieraan doen?
Philip
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat de melding van je tv komt.
Zit je hdmi kabel nog goed vast?
Zet je tv eens even echt uit. (stekker er uit)
Probeer een andere hdmi ingang.
Probeer een andere kabel.
Herstart de next met het knopje achterop.
Goedemorgen @Logie, welkom op de Community!
Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Het vermoeden van @Steefb is juist. Deze melding is niet afkomstig vanuit de Mediabox Next, maar vanuit de TV zelf.
Nu is het de vraag waarom de TV telkens opnieuw deze melding geeft. Zou je als je hiervoor tijd hebt bovenstaande tips kunnen uitvoeren en ons kunnen voorzien van de uitkomst hiervan?
Bedankt voor het meedenken
Het klopt dat het een melding van de TV is, maar als het TV-signaal direct naar de TV gaat, is er niets aan de hand. Zodra het signaal van de mediabox next komt wel. Vandaar mijn veronderstelling dat het iets met de mediabox next te maken heeft. Alles herstarten heeft niets opgelost, net als een andere hdmi-poort. Een andere kabel heb ik nog niet kunnen testen.
Welk merk is je televisie?
Als het een Sony is kan je eens zoeken naar de knop " i+ " . Daarmee gaat de tekst weer weg.
Of
Via zenderszoeken de info balk uitzetten.
Toen ik eenmaal begreep dat het aan mijn tv lag, ben ik verder gaan zoeken. Sony en de mediaboxen zijn geen gelukkige combi blijkt wel. Gelukkig is die infobalk uit te zetten. Probleem opgelost! Bedankt voor het meedenken
Super om te lezen @Logie! Kun je ook met ons delen waar je de instelling hebt gevonden die de infobalk uitzet? Mocht er een klant zijn die tegen hetzelfde probleem aanloopt, dan zorgt je topic voor de oplossing
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.