1
Vraag
2
Reacties
fbackelandt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

(local) server hosten IPv6 connectbox

In coronatijd game ik meer dan anders, Nu wil ik met enkele bekende online samen gamen op eigen server. Ik heb veel gelezen dat het via IPv6 wel mogelijk moet zijn maar dat het oudere protocol IPv4 makkelijker is. Helaas is het mij via IPv6 nog niet gelukt. Mogelijk doordat de games te oud zijn, of doordat ik toch iets verkeerd doe.

Kan iemand mij helpen met een duidelijke instructie hoe ik dit moet instellen?

Als eerst wil ik proberen RollerCoaster Tycoon 2, andere games zullen dan ook vast lukken.

Instellingen die in (Open) RollerCoaster Tycoon 2 gedaan kunnen worden.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Tomasz1999 IPv4 Only kan inderdaad niet meer worden aangevraagd sinds medio juni 2022, sindsdien is Full Dual-Stack (uniek IPv4-adres en unieke IPv6-prefix voor iedere router) de standaard in het gehele verzorgingsgebied (zowel voormalig Ziggo- als UPC-gebied).

 

Als de optie Poort-forwarding niet zichtbaar is onder Geavanceerde instellingen, Beveiliging in de webinterface van het modem, dan moet Dual-Stack Lite worden omgezet naar Full Dual-Stack, vervolgens is port forwarding wel beschikbaar. Zie je de optie wel, dan speelt er iets anders en zul je meer informatie moeten geven.

Bekijk in context

8 Reacties 8
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator kan je modem op ipv4 only zetten dan werkt het wel

fbackelandt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft dat nog nadelige gevolgen? Kan ik dan nog wel websites enzo bezoeken die alleen IPv6 ondersteunen? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
fbackelandt wrote:

Heeft dat nog nadelige gevolgen? Kan ik dan nog wel websites enzo bezoeken die alleen IPv6 ondersteunen? 

de meeste websites draaien of alleen ipv4 of beide  websites die alleen via ipv6 zijn er bijna niet dus de kans dat je een website niet kunt openen is 0

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @fbackelandt en welkom op onze Community! 

Wat tof, Rollercoaster Tycoon. Dat is een poos geleden voor mij! Laat je me weten of ik modem op IPv4 mag zetten? Dan maak ik het in orde. 

fbackelandt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

De modem mag op IPv4 gezet worden, mits ik er geen hinder van ondervind na 16:00u of in de weekenden i.v.m. privé diverse werkzaamheden op pc en internet.

 

Bijvoorbaaddank

 

Fbackelandt

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @fbackelandt

Duidelijk. Ik ga vanmiddag om 16.00u de handeling voor je uitvoeren. 

Tomasz1999

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Mariska , ik zit met hetzelfde probleem, echter de klantenservice verteld mij dat het niet mogelijk is om mijn modem in ipv4 only te zetten zodat ik een local server kan hosten d.m.v port forwarding. 

Help! 😛 

met voorbaat dank.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Tomasz1999 IPv4 Only kan inderdaad niet meer worden aangevraagd sinds medio juni 2022, sindsdien is Full Dual-Stack (uniek IPv4-adres en unieke IPv6-prefix voor iedere router) de standaard in het gehele verzorgingsgebied (zowel voormalig Ziggo- als UPC-gebied).

 

Als de optie Poort-forwarding niet zichtbaar is onder Geavanceerde instellingen, Beveiliging in de webinterface van het modem, dan moet Dual-Stack Lite worden omgezet naar Full Dual-Stack, vervolgens is port forwarding wel beschikbaar. Zie je de optie wel, dan speelt er iets anders en zul je meer informatie moeten geven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic