1
Vraag
2
Reacties
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

lg oled geen teletext met module

Volgend probleem.

 

Bij een klant van on staat een nieuwe LG oled 55cxla. Probleem is dat teletekst het alleen doet als men de module verwijdert. tot nu gedaan: Nieuwe software, opnieuw geïnstalleerd, module verwisselt. HBB uitgezet en quickstart aan / uit gezet. Niets helpt!

Iemand ervaring met dit probleem?? of een oplossing hiervoor?

 

Teun.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Goedemorgen.

 

Vanmorgen bericht gekregen van LG. Men moet eerst de blauwe knop indrukken en dan de knop met de 3 stipjes (rechts op de ab) en dan optie teletekst. Dan moet het werken. Bij mij wel.

 

Teun.

Bekijk in context

23 Reacties 23
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Ligt aan de software van de LG TV. Dus zou eens contact opnemen met LG.

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @HereIsTom. Weet je dit zeker, ik bedoel heb je dit vaker gehoord cq meegemaakt?

 

vr gr Teun.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Is de CI module nieuw en ook geüpdate met de laatste software?

Ook werkt het soms om bij de module het interactieve gedeelte uit te zetten via de instellingen op de TV.

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Ja, de module is gloednieuw (2 stuks) zelfs getest, met de nieuwste software erop. Ook nog geprobeerd met een smith module klant en wij hebben dus normaal de quantis.

 

Teun.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Teun

Bijzonder dat het niet werkzaam is met de CI+ module, maar wel zonder dat deze is ingestoken. Ik heb hierover nog niet eerder meldingen binnengekregen. Had je toevallig ook al contact hierover gehad met LG zelf? 
En als de CI+ module in ingevoerd en je wilt teletekst dan starten krijg je dan ook een foutmelding te zien? 

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Gianna Ziggo. Als ik de module er in laat dan gebeurt er niets als ik op teletekst druk. Dus geen foutmelding. Heb nog geen contact gehad met LG, omdat ik op dit moment in quarantaine zit. Heb toevallig dezelfde Oled en ook hier thuis hetzelfde probleem met het testen.

 

Teun.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Ah, oké. Dit komt mij namelijk niet zo bekend voor. Wellicht dat het wel een bekend probleem is bij LG vandaar de vraag. 
Het is namelijk heel vreemd dat de TV als je een CI+ module aansluit opeens niet meer reageert op de teletekst knopt. Daarop zou de CI+ module namelijk geen effect mogen hebben. 

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Gianna Ziggo. Zodra ik uit quarantaine ben zal ik bellen met LG en mijn bevindingen hier posten.

 

Teun.

Robert S

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelde probleem.

Contact gehad met lg

Die zegt dat het aan ziggo ligt omdat zij de ci module.

niet genoeg getest hebben in combinatie met hun lg tv.( LG OLED65CX6LA)

Op diverse forum heb ik al gelezen dat de diverse tv,s van lg oled 2020

dit probleem hebben.

 

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Robert S .

 

Bedankt voor je antwoord. Wordt beetje duidelijker zo. Had een mail gestuurd naar LG, maar helaas nog geen antwoord terug. Ben wel benieuwd wat men eventueel gaat doen.

Als ik antwoord heb laat ik het hier weten.

Heb je ook nog getest met uitgeschakelde on-demand?

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Teun  even hard op mee gedacht kan dat dan verband houden met de bewuste rode knop voor het interactieve deel? 

Het lijkt inderdaad op iets dat elkaar bijt, het vreemde van mijn gedachte is dat je teletekst met een andere knop activeert.

Waar ik dus aan denk dat het iets is met de IR code's. Waar de oplossing dan ligt laat ik in het midden.

Robert S

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Net getest met on demand knop op uit.

En nu werkt opeens teletext

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @RoWi. en @Robert S . Dan is het dus hetzelfde probleem als bij de Sony tv's. Ondemand uit = teletekst, ondemand aan = geen teletext. Sony heeft er tot nu toe nog nooit een oplossing voor aangedragen. Ben bang dat het bij de LG's ook gaat gebeuren. Teletekst is immers niet zo belangrijk meer voor hun.

 

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Behalve voor ondertiteling is er toch bijna geen enkel kanaal met teletext.

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

De nederlandse en regionale zenders nog wel. Voor zolang het nog bestaat.

 

Teun

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Goedemorgen.

 

Vanmorgen bericht gekregen van LG. Men moet eerst de blauwe knop indrukken en dan de knop met de 3 stipjes (rechts op de ab) en dan optie teletekst. Dan moet het werken. Bij mij wel.

 

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Teun wrote:

Goedemorgen.

 

Vanmorgen bericht gekregen van LG. Men moet eerst de blauwe knop indrukken en dan de knop met de 3 stipjes (rechts op de ab) en dan optie teletekst. Dan moet het werken. Bij mij wel.

 

Teun.

Is dat ook ergens in een handleiding opgenomen?  Wel mooi dat het toch werkt.

Teun
Topicstarter
Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Is helaas nergens is de handleiding opgenomen.

 

Teun.

dullaart224

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij werkt

dat noet. Helaas 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic