1
Vraag
2
Reacties
Jean2

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

kwaliteit audiosignaal DVB-C digitale radio ontvanger QE317

Ik heb eindelijk de QE 317 digitale radio ontvanger aangesloten maar de geluidskwaliteit valt bar tegen.

Initieel had ik na het verdwijnen van het analoge signaal mijn LG Smart tv als radio-ontvanger gekoppeld aan mijn versterker via een optische kabel->omvormer (digitaal naar analoog ) en met tulp aansluiting op de aux  van mijn stereo aangesloten. puik geluid; enige nadeel was dat de TV constant aan moet staan. Dus nu heb ik viavia op marktplaats  zo'n ontvangeitje gekocht en aangesloten. Alles doet het naar behoren behalve het geluid. Ik moet mijn versterker nu veel verder open draaien om hetzelfde geluidsniveau te krijgen.

Ziggo geeft in hun handleiding aan op de wandcontactdoos in de kamer splitter POA-01 B te gebruiken en ik heb de POA-01-UPC gebruikt maar vlgs. mij zijn beide splinters identiek. Wie weet wat hier de oorzaak van is? Ligt het aan de kwaliteit van de ontvanger of misschien niet de goede splitter gebruikt? Tips en suggesties welkom.

 

Jean

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik heb dit fenomeen nog niet gelezen op dit forum.

Heb je het volume wel op maximaal staan in de QE 317 zelf?

 

Handleiding-Quantis-QE317_nl_fr_du.pdf (quantiselectronics.com)

Bekijk in context

Uitgelicht
Jean2
topicstarter
Level 3
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert;

 

schaam me toch wel een beetje; in plaats van eerst de handleiding te raadplegen heb ik meteen een noodkreet op de community geplaatst. Kwam er achter dat idd het volume niet vol open stond bij de QE317. Bedankt voor je reactie

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik heb dit fenomeen nog niet gelezen op dit forum.

Heb je het volume wel op maximaal staan in de QE 317 zelf?

 

Handleiding-Quantis-QE317_nl_fr_du.pdf (quantiselectronics.com)

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert;

 

schaam me toch wel een beetje; in plaats van eerst de handleiding te raadplegen heb ik meteen een noodkreet op de community geplaatst. Kwam er achter dat idd het volume niet vol open stond bij de QE317. Bedankt voor je reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

TOP, veel luisterplezier gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic