1
Vraag
2
Reacties
Sloop johnB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kunnen de Radiozenders van de Ziggo Media Box xl beluisterd worden via het Sonos systeem?

Zoekresultaten: "kun je de radiozenders (zoals 801 t/m 888, en Stingray music etc.)via de mediabox xl koppelen aan het sonos sound systeem zodat je met je smartphone via de sonos App je muziek kunt afspelen?" en zo ja? hoe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Aangezien de vraag niet duidelijk gesteld was, heb ik het ook niet helemaal goed begrepen.
Even opnieuw:

De radiozenders kun je niet vanuit de Sonos App bedienen, die zou je via de Ziggo Go app moeten bedienen dan, want de Sonos App kan geen afstandsbediening worden van de Mediabox XL. Echter, de radiozenders zijn ook niet via de Ziggo Go app te bedienen, alleen de TV zenders. Daarnaast kan de Mediabox XL niet draadloos gekoppeld worden aan een Sonos als je deze niet als modem gebruikt. Helaas is het antwoord dus 3 keer nee op je vraag :disappointed_relieved:

Er is echter wel een Stingray Music app voor je smartphone. En misschien kun je via internetradio hetzelfde bereiken als dat je via de Mediabox XL wilt bereiken.

Ps, je derde topic snap ik niet zo goed? Je hebt mijn reacties in dit topic toch gelezen?
Het dubbele topic is verwijderd, dus mijn reactie in dat topic is niet meer te lezen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Maar ik doe een poging tot 🙂

De radiozenders zitten niet in de Ziggo Go app. Dus die kun je niet bedienen via de Ziggo Go app. Wel kun je de Mediabox XL koppelen aan je Sonos.

Heb ik zo begrepen wat je bedoelde?

Groet,
Evert
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nou Evert, het staat er toch duidelijk genoeg ...

Je kan de emoticons oprekken! hahaha
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik moest even mn bril afzetten, want die zoomde te veel in dacht ik, maar het was gelukkig niet mijn bril ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Die bril zie ik amper... Ik zal m es effe vergroten... Hoe doet ie dat he... hahaha
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes
Waarom zou je dit willen?

Er zit standaard al een radio programma binnen de sonos app.
https://support.sonos.com/s/article/83?language=nl_NL

Hiermee hoef je niet de Ziggo box aan te hebben staan :grinning:
Sloop johnB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn volledige vraag heb ik gisteren al vermeld en Evert schreef al dat je de Mediabox xl aan Sonos kunt koppelen, maar schrijft er (helaas) niet meteen bij hoe dat moet. Ook bedoel ik niet met een kabeltje tussen die 2 apparaten maar DRAADLOOS via de WIFI, want mijn Sonos boxen staan te ver van mijn Mediabox xl verwijderd, namelijk in een andere ruimte.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je niet draadloos bedoeld, moet je dat er ook bij zetten, ik heb namelijk geen glazen bol.
Verder is het niet mogelijk om een apparaat met de Mediabox XL te verbinden via wifi als je de Mediabox XL niet als modem gebruikt.

In theorie zou het wel kunnen, maar dat levert een hoop problemen op tenzij je veel kennis hebt over netwerken. Vandaar mijn antwoord dat het niet kan.
Sloop johnB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Evert, in je eerste antwoord schreef jij wat over de Ziggo Go App, waarover ik het in mijn vraag helemaal niet gehad heb. Je schrijft nu in je laatste antwoord zefs (enigzins kritisch) en ik citeer "Als je niet draadloos bedoelt, moet je dat er ook bij zetten".
Best jammer, want ik schreef namelijk duidelijk dat ik het WEL draadloos wil bedienen, namelijk via mijn Smartphone. Dat je geen glazen bol hebt snap ik en alle community gebruikers zelf wel.
Toch bedank ik je voor het laatste gedeelte van je antwoord, namelijk dat de Mediabox XL niet te verbinden is via wifi als je de Mediabox XL niet als modem gebruikt.

Succes met je verdere ondersteuningswerkzaamheden voor deze Community
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Aangezien de vraag niet duidelijk gesteld was, heb ik het ook niet helemaal goed begrepen.
Even opnieuw:

De radiozenders kun je niet vanuit de Sonos App bedienen, die zou je via de Ziggo Go app moeten bedienen dan, want de Sonos App kan geen afstandsbediening worden van de Mediabox XL. Echter, de radiozenders zijn ook niet via de Ziggo Go app te bedienen, alleen de TV zenders. Daarnaast kan de Mediabox XL niet draadloos gekoppeld worden aan een Sonos als je deze niet als modem gebruikt. Helaas is het antwoord dus 3 keer nee op je vraag :disappointed_relieved:

Er is echter wel een Stingray Music app voor je smartphone. En misschien kun je via internetradio hetzelfde bereiken als dat je via de Mediabox XL wilt bereiken.

Ps, je derde topic snap ik niet zo goed? Je hebt mijn reacties in dit topic toch gelezen?
Het dubbele topic is verwijderd, dus mijn reactie in dat topic is niet meer te lezen.
Sloop johnB
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK Evert, bedankt.
Ik had de Stingray App inmiddels al ontdekt en gebruik die nu ook -gekoppeld als music streamer aan mijn Sonos system - zodat ik het met mijn smartphone kan bedienen. In onze woonkamer luisteren we al jaren naar de Ziggoradiozenders, van o.a. Stingray music, want daar heb ik de mediabox xl via een Optisch kabeltje verbonden met ons Home Cinema Center van LG.. Dan hoef ik alleen maar het Home Cinema Center (HCC) aan te zetten en via de afstandsbediening van de Mediabox xl op het knopje "box" te drukken, want dan blijft de TV uit, want ik hoef geen muziek info op het TV scherm te zien. Alleen wel jammer dat je met de afstandbediening van de Mediabox xl wel de zenders kunt wisselen, maar niet het volume, want dat kan alleen met de afstandsbediening van het HCC.
Dus nogmaals bedankt. Verder heb ik geen vragen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic