1
Vraag
2
Reacties
Basso1001

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

koppeling afstandbediening next wijzigd zichzelf van soundbar naar tv

Mijn afstandbediening wijzigd zichzelf om de paar dagen van soundbar naar de sony tv.

Iemand een idee hoe dat te voorkomen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Basso1001, je kunt beide koppelen aan de afstandsbediening. Hier lees je hoe je dit doet: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Mediabox-Next-koppel-al-je-apparatuur/ba-p/681267

Bekijk in context

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Lotte,

 

Hallo Lotte,

Wist niet dat je er 2 kon koppelen.

Net gedaan nu ff afwachten of het goed gaat blijven de komende dagen. thx. 

Bas

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je zou eventueel de batterijen er even een paar uur uit kunnen halen.

 

De Next AB kan je koppelen door de TV knop en de NUL ( 0 ) tegelijk 10 seconde ingedrukt houden dan is je TV weer gekoppelt.

Wat je beste kan doen is even optische Audio kabel van je Sound bar naar de TV als dat er op zit, dan bij je Geluid van de TV die uitgang op Optische Audio Uitgang zetten. Dan zal ook de Next AB niet koppelen naar de Sound bar als alles goed gaat. 

 

Je hebt Optische Audio Kabel in diverse klasse, de wat duurdere geven beste resultaat, maar ik kan niet in de beurs van de klant kijken, daarom maar even overzicht hier Diverse Optische Audio Kabels 

 

Ik heb zelf deze gekocht 2x van

bol.com Valueline Toslink digitale audiokabel Toslink mannelijk - Toslink mannelijk 2,00 m zwart alleen de prijs wisselt vaak. de ene keer hoger dan weer goedkoper.

 

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo,

Het is precies andersom bij mij, ik koppel hem met de Senheisser en na 1 of 2 keer aan en uitzetten van de Next (standby) koppelt de ab zich met de Sony tv. Krijg een melding in de rechterbovenhoek van de tv dat hij zich gekoppeld heeft.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jammer dat het nog niet is gelukt, @Basso1001
Ik zie dat @Dave! je tips heeft gegeven over hoe alles aan te sluiten. Heb je hier nog iets mee gedaan?

Kun je anders eens uitleggen hoe jij alles precies aangesloten hebt en met wat voor soort kabels?

 

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Alles zit met hdmi via de Senheisser Ambeo soundbar naar de Sony tv. Als ik de next afstanbediening koppel met de Senheiseer werkt het perfect maar een dag of 2 later zie ik rechtsbovenin mijn TV een melding dat hij een Sony gevonden heeft en daarmee heeft gekoppeld. 

En dat gebeurd elke keer, dan moet ik de Senheisser weer koppelen om te bedienen met de next ab.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als ik eerlijk ben snap ik het probleem niet.

Als je de televisie het geluid laat weergegeven via je soundbar dmv arc of earc, wordt vanzelf met een televisie commando het volume van je soundbar geregeld. Dus de Next gekoppeld aan je tv kan dit niet verstoren. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Basso1001  ik denk dat dit een probleem is van de Next zelf is en dat @Jiri of @Paul dit even kan doorzetten naar de engineers, die kijken dan waar het probleem vandaan komt. Maar aansluiting via de TV naar de Sennheiser via HDMI of Optische Audio kabel dan zou het ook proberen. Dan de Next er uit laten en via Geluid van je TV naar Optische Audio Uitgang dan zou je optimaal kunnen genieten en dan ben je denk ik misschien ook de melding van de TV en de Next kwijt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Basso1001, wij zijn benieuwd of je de optie die @Dave! aandraagt al hebt geprobeerd? Mogelijk is dit de oplossing voor je probleem. 

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee heeft niks opgelost.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat dit niet geholpen heeft, @Basso1001. Wat gebeurt er als jij zelf zowel je Soundbar als de TV koppelt? Blijven de koppelingen dan niet gewoon goed in stand?

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik kan aan de next ab toch maar 1 apparaat koppelen?  Ik koppel normaal mijn soundbar en dan werkt alles alleen ziet hij na 2 dagen mijn tv en koppelt dan automatisch met de sony, krijg dan een melding rechtsboven in beeld dat hij gekoppeld is met mijn sony tv zonder dat ik wat doe.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Basso1001, je kunt beide koppelen aan de afstandsbediening. Hier lees je hoe je dit doet: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Mediabox-Next-koppel-al-je-apparatuur/ba-p/681267

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Lotte,

 

Hallo Lotte,

Wist niet dat je er 2 kon koppelen.

Net gedaan nu ff afwachten of het goed gaat blijven de komende dagen. thx. 

Bas

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Basso1001 Super! Laat je weten hoe het gaat? Wij wachten in spanning af. 

Basso1001
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Lotte,

 

Blijft werken dus dit is de oplossing!, Dank je.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic