Anonymous2015 wrote:
Het lijkt nu opgelost door het kastje naar de fabrieksinstellingen te zetten.
Een punt van verbetering voor ziggo.
Bedankt voor de hulp heren, zeer gewaardeerd.
Dag
Anonymous2015 Ik wil eigenlijk even iets vragen. Ik zie n.l. in je berichten dat de rode toets en de Tv portal toets helemaal niets deden, en je dus ook geen foutmelding o.i.d. zag. En als dat klopt, kun je alles vergeten voor wat betreft opnieuw instellen van het Internet, bekabeld, of juist met een Dongel gaan werken etc. Hier speelt n.l. iets anders, wat in principe oud zeer is.
Er is een periode geweest dat de rode toets zijn werking verloor bij ITV als de Humax eerst in stand-by werd gezet, en dan geheel spanningsloos kwam te staan. Ik ben dat gaan testen en ontdekte toen dat deze toets nog wel werkte, als de spanning uitviel als de Humax in werking was. Verder kwam ik erachter dat wanneer de toets niet meer werkte, het genoeg was de spanning nogmaals, van een nu in werking zijnde decoder, te halen. Ik heb dat doorgespeeld naar Ziggo en Humax en kort daarna is dit issue met een update opgelost.
Echter, en dat kan ook nu spelen, kan het bij de 5300c voorkomen dat deze even niet meld dat er nieuwe software voorhanden is. En dat kan dus betekenen dat je weer tegen dit issue aanloopt als de spanning (weer) geheel van de Humax word afgehaald, nadat deze in stand-by is gezet.
Het is dus zeer raadzaam eens in het menu te kijken of er nieuwe updates voorhanden zijn. Is dat het geval, laad deze software dan en wacht net zo lang tot de Humax de weergave weer hervat. Breek dus in geen geval updates af! Ook niet als je denkt dat er niets meer gebeurt.
Dit doe je zo:
-Menu
-Instellingen
-Installatie
-Software opwaarderen
Is deze optie grijs, heb je, of kun je de laatste versie hebben, maar het is echt belangrijk dat dit up-to-date is, want anders kun je dus nogmaals/steeds tegen dit issue aanlopen.