Vraag
Reacties
Oplossing
Mobylover
Level 3

kan geen zenders toevoegen op de tv

Na een aantal keren de tv volledig te hebben gereset lukt het mij nog steeds niet om kanalen/zenders toe te voegen. Ik krijg steeds alleen NPO1, RTL 4 , 5 SBS 6, en CNN. 

 

Via Ziggo Go werkt het (gelukkig) wel. 

 

Ik heb een Samsung Qled 55Q70, eindigend op XXH. Netwerkcode is 5555 en de frequentie 474.00 

 

Ik zou heel graag advies willen krijgen wat ik nog meer kan doen, of dat er toch een monteur moet komen.

0 Kudos
Oplossing
39 Reacties 39
Meldingen
Aan Uit
Mobylover
Level 3
Topicstarter

welke 2de splitter bedoel je yourly? 

2de tv is er inderdaad niet meer

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het kan ook zijn dat deze TV niet helemaal lekker werkt in Nederland XXH is namelijk voor een aantal oost blok landen en Griekenland en Zweden.

Zet het land eens op Zweden en taal op Nederlands.

 

Je gebruikt 5555, heb je wel een CI+ module en smartcard?

Zo nee, gebruik dan 4444.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

De tv is gekocht als een Benelux versie, maar heb inmiddels gelezen dat verkopers niet altijd eerlijk zijn in hun informatie 😕

 

Ik heb geen smartcard of C1 module

 

Taal heb ik op Nederlands staan,

 

Maar dan moet ik weer opnieuw in fabrieksstellingen zetten he?

0 Kudos
youriy
Level 17

Op de eerste splitter zit nog een splitter. Deze kan er tussen uit. Dan kun je de kabel die naar de contactdoos waarop de tv is aangesloten direct op de eerste splitter aansluiten. Om een evt. defecte eerste splitter uit te sluiten sluit je deze kabel tijdelijk rechtstreeks op het ziggo aansluitpunt aan. Dan heb je dus even geen internet.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

Zweden staat er toch niet bij. Het is toch Benelux.

 

En ik heb dit keer ook niet de optie gekregen om de netwerkcode aan te passen. Ik weet dat ik dat eerder wel heb gehad, maar dan weet ik niet meer hoe 

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

ik heb de 2de splitter er tussen uitgehaald, dank je wel voor deze tip

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

Het is toch gelukt om de netwerkcode terug te vinden, en had 'm eerst op 4444 gezet, maar toen lukte het helemaal niet meer om te kiezen met welk netwerk je kanalen kan vinden. Dus toen maar weer op 5555 gezet. Maar .... kan nog steeds niet vinden hoe ik zenders kan toevoegen. 

 

Ik zal even foto's toevoegen wat ik tegen kom 

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

Hier staat de ene keer HDMI 1 verbonden, en later wordt HDMI 1 niet herkent. Waarom is dat? 

0 Kudos
youriy
Level 17

Je tv herkent niet wat er op hdmi 1 aangesloten zit, maar dat is even niet relevant. Hij zegt ook dat er geen ziggo kabel op aangesloten is, dat is wel relevant.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

oké, wat betekent dat dat er geen Ziggo kabel aangesloten is?

 

kan ik zelf wat doen? 

0 Kudos
youriy
Level 17

Of je hebt de kabel niet op de tv aangesloten of je hebt de verkeerde kabel van de verwijderde splitter op de eerste splitter gezet.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

nee, ik heb wel de juiste kabel op aangesloten na het verwijderen van de eerste splitter, het probleem speelt al langer. De meldingen die ik krijg wijken niet af van eerdere pogingen. 

 

Dan kan het zijn dat er geen kabel is aangesloten op de tv. Maar dan zou ik moeten weten wat voor kabel. Hij is nu aangesloten met een HDMI kabel en coax kabel via de Mediabox next. 

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

mogelijkheid om een andere hdmi kabel te testen, zoals in die foto's te zien is herkent je tv hem niet helemaal lekker volgens mij.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

Oké, ik ga het morgen uitproberen. Ik heb nog wel een andere HDMI kabel, maar die is niet van Ziggo, maakt dat wat uit? 

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Hoogstens dat hij geen 4k door stuurt, maar voor een test is dat prima.

0 Kudos
Mobylover
Level 3
Topicstarter

oke, dank je wel 

0 Kudos
youriy
Level 17

30 berichten en dan pas zeggen dat je een next box hebt staan...dan hoef je op je tv niets te installeren,die functioneert dan als monitor,gewoon hdmi 1 selecteren en de next installeren.

Mobylover
Level 3
Topicstarter

Je zal vast wel gelijk hebben youriy, alleen ik ben een volkomen leek, en a-technisch. Ik heb medewerkers van Ziggo telefonisch gesproken en via de chat. Je krijgt summiere antwoorden en of adviezen waar ik vervolgens niet  mee verder kom. Het contact met Ziggo is tergend, heb het gevoel dat ze je laten zwemmen; zoek het eerst zelf maar uit.  Een Ziggo medewerksters heeft mij geadviseerd de mediabox next te resetten, maar lukt dat niet omdat de code 0000 niet werd herkent. Vervolgens kom ik weer in een vicieuze cirkel van de voice respons terecht. Vervolgens de chat aangegeven tegen welk probleem ik aanloop, maar ook daar geen gedegen advies. Hadden zij mij dan ook niet kunnen zeggen dat ik het niet op de tv zelf hoef te installeren? Het lijkt erop dat de kennis waar het bij mij aan ontbreekt, maar ik nu in stapjes steeds meer begrijp, bij de medewerkers zelf ook ontbreekt. Dat noem ik een slechte service. Vervolgens word ik geholpen door vrijwilligers die en de kennis hebben en welwillend genoeg zijn om te helpen. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Zonder CI module en smartcard zou u op met netwerk id 5555 een foutmelding moeten krijgen over het ontbreken van een smartcard zeker op RTL 4 dit terzijde.

 

Wat de helpdesk betreft als je pech hebt krijg je een uitzendkracht aan de lijn met een standaard vragen formulier en met een geringe training die meer gericht is op het verkopen van onnodige abonnementen.

 

Nu u schrijft een Next te gebruiken is het inderdaad een kwestie van de juiste HDMI ingang van de TV kiezen en de kanalen kiezen met de afstandsbediening van de Next.

Mobylover
Level 3
Topicstarter

Bij deze wil ik iedereen die mij hebben ondersteund het probleem op te lossen hartelijk bedanken!! 

 

Het is inmiddels gelukt dankzij het advies van @Paul  via een andere topic die ik had opgezet om ergens maar antwoord te vinden voor het probleem waar ik al enkele dagen tegen aan liep.