Na een aantal keren de tv volledig te hebben gereset lukt het mij nog steeds niet om kanalen/zenders toe te voegen. Ik krijg steeds alleen NPO1, RTL 4 , 5 SBS 6, en CNN.
Via Ziggo Go werkt het (gelukkig) wel.
Ik heb een Samsung Qled 55Q70, eindigend op XXH. Netwerkcode is 5555 en de frequentie 474.00
Ik zou heel graag advies willen krijgen wat ik nog meer kan doen, of dat er toch een monteur moet komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
welke 2de splitter bedoel je yourly?
2de tv is er inderdaad niet meer
Het kan ook zijn dat deze TV niet helemaal lekker werkt in Nederland XXH is namelijk voor een aantal oost blok landen en Griekenland en Zweden.
Zet het land eens op Zweden en taal op Nederlands.
Je gebruikt 5555, heb je wel een CI+ module en smartcard?
Zo nee, gebruik dan 4444.
De tv is gekocht als een Benelux versie, maar heb inmiddels gelezen dat verkopers niet altijd eerlijk zijn in hun informatie 😕
Ik heb geen smartcard of C1 module
Taal heb ik op Nederlands staan,
Maar dan moet ik weer opnieuw in fabrieksstellingen zetten he?
Op de eerste splitter zit nog een splitter. Deze kan er tussen uit. Dan kun je de kabel die naar de contactdoos waarop de tv is aangesloten direct op de eerste splitter aansluiten. Om een evt. defecte eerste splitter uit te sluiten sluit je deze kabel tijdelijk rechtstreeks op het ziggo aansluitpunt aan. Dan heb je dus even geen internet.
Zweden staat er toch niet bij. Het is toch Benelux.
En ik heb dit keer ook niet de optie gekregen om de netwerkcode aan te passen. Ik weet dat ik dat eerder wel heb gehad, maar dan weet ik niet meer hoe
ik heb de 2de splitter er tussen uitgehaald, dank je wel voor deze tip
Het is toch gelukt om de netwerkcode terug te vinden, en had 'm eerst op 4444 gezet, maar toen lukte het helemaal niet meer om te kiezen met welk netwerk je kanalen kan vinden. Dus toen maar weer op 5555 gezet. Maar .... kan nog steeds niet vinden hoe ik zenders kan toevoegen.
Ik zal even foto's toevoegen wat ik tegen kom
Hier staat de ene keer HDMI 1 verbonden, en later wordt HDMI 1 niet herkent. Waarom is dat?
Je tv herkent niet wat er op hdmi 1 aangesloten zit, maar dat is even niet relevant. Hij zegt ook dat er geen ziggo kabel op aangesloten is, dat is wel relevant.
oké, wat betekent dat dat er geen Ziggo kabel aangesloten is?
kan ik zelf wat doen?
Of je hebt de kabel niet op de tv aangesloten of je hebt de verkeerde kabel van de verwijderde splitter op de eerste splitter gezet.
nee, ik heb wel de juiste kabel op aangesloten na het verwijderen van de eerste splitter, het probleem speelt al langer. De meldingen die ik krijg wijken niet af van eerdere pogingen.
Dan kan het zijn dat er geen kabel is aangesloten op de tv. Maar dan zou ik moeten weten wat voor kabel. Hij is nu aangesloten met een HDMI kabel en coax kabel via de Mediabox next.
mogelijkheid om een andere hdmi kabel te testen, zoals in die foto's te zien is herkent je tv hem niet helemaal lekker volgens mij.
Oké, ik ga het morgen uitproberen. Ik heb nog wel een andere HDMI kabel, maar die is niet van Ziggo, maakt dat wat uit?
Hoogstens dat hij geen 4k door stuurt, maar voor een test is dat prima.
oke, dank je wel
30 berichten en dan pas zeggen dat je een next box hebt staan...dan hoef je op je tv niets te installeren,die functioneert dan als monitor,gewoon hdmi 1 selecteren en de next installeren.
Je zal vast wel gelijk hebben youriy, alleen ik ben een volkomen leek, en a-technisch. Ik heb medewerkers van Ziggo telefonisch gesproken en via de chat. Je krijgt summiere antwoorden en of adviezen waar ik vervolgens niet mee verder kom. Het contact met Ziggo is tergend, heb het gevoel dat ze je laten zwemmen; zoek het eerst zelf maar uit. Een Ziggo medewerksters heeft mij geadviseerd de mediabox next te resetten, maar lukt dat niet omdat de code 0000 niet werd herkent. Vervolgens kom ik weer in een vicieuze cirkel van de voice respons terecht. Vervolgens de chat aangegeven tegen welk probleem ik aanloop, maar ook daar geen gedegen advies. Hadden zij mij dan ook niet kunnen zeggen dat ik het niet op de tv zelf hoef te installeren? Het lijkt erop dat de kennis waar het bij mij aan ontbreekt, maar ik nu in stapjes steeds meer begrijp, bij de medewerkers zelf ook ontbreekt. Dat noem ik een slechte service. Vervolgens word ik geholpen door vrijwilligers die en de kennis hebben en welwillend genoeg zijn om te helpen.
Zonder CI module en smartcard zou u op met netwerk id 5555 een foutmelding moeten krijgen over het ontbreken van een smartcard zeker op RTL 4 dit terzijde.
Wat de helpdesk betreft als je pech hebt krijg je een uitzendkracht aan de lijn met een standaard vragen formulier en met een geringe training die meer gericht is op het verkopen van onnodige abonnementen.
Nu u schrijft een Next te gebruiken is het inderdaad een kwestie van de juiste HDMI ingang van de TV kiezen en de kanalen kiezen met de afstandsbediening van de Next.
Bij deze wil ik iedereen die mij hebben ondersteund het probleem op te lossen hartelijk bedanken!!
Het is inmiddels gelukt dankzij het advies van @Paul via een andere topic die ik had opgezet om ergens maar antwoord te vinden voor het probleem waar ik al enkele dagen tegen aan liep.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.