1
Vraag
2
Reacties
Mobylover

Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

kan geen zenders toevoegen op de tv

Na een aantal keren de tv volledig te hebben gereset lukt het mij nog steeds niet om kanalen/zenders toe te voegen. Ik krijg steeds alleen NPO1, RTL 4 , 5 SBS 6, en CNN. 

 

Via Ziggo Go werkt het (gelukkig) wel. 

 

Ik heb een Samsung Qled 55Q70, eindigend op XXH. Netwerkcode is 5555 en de frequentie 474.00 

 

Ik zou heel graag advies willen krijgen wat ik nog meer kan doen, of dat er toch een monteur moet komen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Bij deze wil ik iedereen die mij hebben ondersteund het probleem op te lossen hartelijk bedanken!! 

 

Het is inmiddels gelukt dankzij het advies van @Paul  via een andere topic die ik had opgezet om ergens maar antwoord te vinden voor het probleem waar ik al enkele dagen tegen aan liep.  

 

 

Bekijk in context

39 Reacties 39
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

Wat geeft je tv aan qua signaal sterkte en signaal kwaliteit? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Sorry voor mijn late reactie. Ik was niet in de gelegenheid verder te reageren. Maar om antwoord te geven op je vraag heb ik geen idee waar ik de signaal sterkte en signaal kwaliteit kan vinden. 

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Dat wil ik wel doen

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
 
Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Zijn deze foto's goed? 

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als eerst een mogelijk oplossing van een mogelijke oorzaak die een fout ontworpen wit kapje kan veroorzaken.

Het kapje is te diep en als de splitter te diep in het witte kapje zit, dan kan die niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als 2e zie ik een SmartWifi pod vlak bij je modem.

Als het goed is, dan heeft je modem zelf ook nog wifi en dan is de SmartWifi pod in de meterkast niet nodig.

Het modem maakt met zijn eigen wifi en dat van de SmartWifi pods 1 mesh netwerk.

Die pod kun je ergens anders gebruiken voor een nog betere wifi ervaring.

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Oké 👍

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

dat witte kastje zit muur vast, dat durf ik niet los te maken zonder dat ik andere kabels misschien losmaak. Maar zou dat echt een oorzaak kunnen zijn voor het niet vinden van de zenders? Ik begrijp dat je dingen moet uitsluiten, maar ik heb de zenders bv wel via Ziggo Go. Dus de signalen komen wel binnen 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Is er een tweede tv aangesloten? Doet die het wel goed?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ziggo go werkt via het internet.

Voor live tv zenders gebruikt de Next de coaxkabel.

Dat zijn 2 verschillende dingen.

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

geen tweede tv wel een i pad. Met Ziggo go, daar heb ik wel alle zenders. 

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

ok KBX 458, dat wist ik niet, dank je wel voor deze toevoeging

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Mobylover  schreef:

dat witte kastje zit muur vast, dat durf ik niet los te maken zonder dat ik andere kabels misschien losmaak. Maar zou dat echt een oorzaak kunnen zijn voor het niet vinden van de zenders? Ik begrijp dat je dingen moet uitsluiten, maar ik heb de zenders bv wel via Ziggo Go. Dus de signalen komen wel binnen 


@Mobylover Die splitter kun je los schroeven en het witte kapje eraf halen, de andere stekkers kun je er zo weer opschuiven.

 

Dat kan zeker te weten de problemen veroorzaken, hiernaast 3 maanden gezocht naar problemen met steeds uitvallende TV en signaal en kanalen en na bij 2 splitters die witte kapjes eraf gehaald te hebben in geen 4 jaar meer problemen gehoord.

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Oke, ik durf het alleen niet zo goed. Ben bang dat ik meer kapot maak, dan oplos 😉

 

Ik ga het proberen 

Mobylover
Topicstarter
Level 3
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Gedaan, het is gelukkig goed gegaan. in die zin dat alles het nog doet. Alleen kan nog geen zenders vinden 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Die tweede splitter kan er zonder tweede tv sowieso tussen uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic