Na een aantal keren de tv volledig te hebben gereset lukt het mij nog steeds niet om kanalen/zenders toe te voegen. Ik krijg steeds alleen NPO1, RTL 4 , 5 SBS 6, en CNN.
Via Ziggo Go werkt het (gelukkig) wel.
Ik heb een Samsung Qled 55Q70, eindigend op XXH. Netwerkcode is 5555 en de frequentie 474.00
Ik zou heel graag advies willen krijgen wat ik nog meer kan doen, of dat er toch een monteur moet komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij deze wil ik iedereen die mij hebben ondersteund het probleem op te lossen hartelijk bedanken!!
Het is inmiddels gelukt dankzij het advies van @Paul via een andere topic die ik had opgezet om ergens maar antwoord te vinden voor het probleem waar ik al enkele dagen tegen aan liep.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat geeft je tv aan qua signaal sterkte en signaal kwaliteit?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?
Sorry voor mijn late reactie. Ik was niet in de gelegenheid verder te reageren. Maar om antwoord te geven op je vraag heb ik geen idee waar ik de signaal sterkte en signaal kwaliteit kan vinden.
Dat wil ik wel doen
Zijn deze foto's goed?
Als eerst een mogelijk oplossing van een mogelijke oorzaak die een fout ontworpen wit kapje kan veroorzaken.
Het kapje is te diep en als de splitter te diep in het witte kapje zit, dan kan die niet diep genoeg in de wandcontactdoos.
Als 2e zie ik een SmartWifi pod vlak bij je modem.
Als het goed is, dan heeft je modem zelf ook nog wifi en dan is de SmartWifi pod in de meterkast niet nodig.
Het modem maakt met zijn eigen wifi en dat van de SmartWifi pods 1 mesh netwerk.
Die pod kun je ergens anders gebruiken voor een nog betere wifi ervaring.
Oké 👍
dat witte kastje zit muur vast, dat durf ik niet los te maken zonder dat ik andere kabels misschien losmaak. Maar zou dat echt een oorzaak kunnen zijn voor het niet vinden van de zenders? Ik begrijp dat je dingen moet uitsluiten, maar ik heb de zenders bv wel via Ziggo Go. Dus de signalen komen wel binnen
Is er een tweede tv aangesloten? Doet die het wel goed?
Ziggo go werkt via het internet.
Voor live tv zenders gebruikt de Next de coaxkabel.
Dat zijn 2 verschillende dingen.
geen tweede tv wel een i pad. Met Ziggo go, daar heb ik wel alle zenders.
ok KBX 458, dat wist ik niet, dank je wel voor deze toevoeging
@Mobylover schreef:
dat witte kastje zit muur vast, dat durf ik niet los te maken zonder dat ik andere kabels misschien losmaak. Maar zou dat echt een oorzaak kunnen zijn voor het niet vinden van de zenders? Ik begrijp dat je dingen moet uitsluiten, maar ik heb de zenders bv wel via Ziggo Go. Dus de signalen komen wel binnen
@Mobylover Die splitter kun je los schroeven en het witte kapje eraf halen, de andere stekkers kun je er zo weer opschuiven.
Dat kan zeker te weten de problemen veroorzaken, hiernaast 3 maanden gezocht naar problemen met steeds uitvallende TV en signaal en kanalen en na bij 2 splitters die witte kapjes eraf gehaald te hebben in geen 4 jaar meer problemen gehoord.
Oke, ik durf het alleen niet zo goed. Ben bang dat ik meer kapot maak, dan oplos 😉
Ik ga het proberen
Gedaan, het is gelukkig goed gegaan. in die zin dat alles het nog doet. Alleen kan nog geen zenders vinden
Die tweede splitter kan er zonder tweede tv sowieso tussen uit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.