Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Hansie1964
Level 1

is de miniscart van de nextbox geblokt of heb je een specifieke ziggo geschikte miniscart kabel nodig

Heb de nextbox nu een aantal weken in gebruik . Werkt prima , een hele verbetering in vergelijking met de horizonbox . Het enige 'probleem' waar ik tegenaan loop is het volgende . Bij de horizon had ik de hdmi kabel op de hdmi-ingang van de receiver aangesloten en via de hdmi out van de receiver werd de tv aangesloten . Ook had ik op de scart out van de horizonbox een scartkabel naar de scart in van een sony hdd recorder aangesloten . Dus als ik de receiver uit liet staan kreeg ik via de scart-out van de horizon beeld en geluid via de sony hdd recorder 'doorgeschakeld' naar de tv . Ik kon dan de opnames die op de hdd van de horizon stonden kopieren naar de hdd van de sony . Ik wilde het zelfde doen met de nextbox . Toen ik nextbox binnenkreeg zat er geen mini-scart kabel ( din 9 pins plug naar normale scart ) bij . Heb er eentje besteld bij Reichelt Electronic en die aangesloten . Het werkt alleen niet . Ik hoor alleen geluid , maar heb geen beeld . Mijn vraag is nu , heb je voor de nextbox een specifieke nextbox miniscartkabel nodig ? Of is de miniscartuitgang van de nextbox geblokt ? Ben benieuwd .
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hansie1964
Level 1
Topicstarter
Mini-scart kabel gisteren binnen gekregen . De pin lay-out ( 9 pins ) van de din-plug van de 'ziggo' kabel zag er hetzelfde uit als de pin lay-put van de 'reichelt' kabel . Ziggo kabel aangesloten op de scart-in aansluiting van een oude tv en het werkt . Dus waarschijnlijk zit er in de ziggo-kabel toch een 'brugje' ,die nodig is om de boel werkend te krijgen . Hoefde de box ook niet opnieuw op te starten . Net zoals met de horizonbox pakt hij automatisch de scart-out als de receiver uit staat . Heb vervolgens de scart aangesloten op de scart-in op de sony hdd recorder en ook nu werking prima . Helemaal happy 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Hansie1964 Heb je in het menu aangeven (Menu beeld en geluid) >video uitgang de scart geselecteerd? Het is wel een keuze maken, is zo mijn vermoeden. HDMI of scart.. Voor het weer kijken naar een hoger resolutie weer HDMI selecteren. Ik heb dit nog niet uitgetest..maar je kan volgens mij niet voor beide kiezen..
Hansie1964
Level 1
Topicstarter
Heb ik gedaan , hielp niet .
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
En als je de hdmi kabel even verwijderd, als je dat nog niet gedaan hebt? ( doe dat in standby) test dat even uit... ik denk nogmaals beide gaat denk ik niet... in tegen stelling van mbxl ? en zolang er een hdmi is aangesloten ... ?? Even uit proberen.
0 Kudos
youriy
Level 17
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de ziggo-scartkabel anders geschakeld is dan standaard, dus dat zou betekenen dat je echt het ziggo-kabeltje moet hebben.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Probeer er een bij Ziggo te bestellen. Misschien is ie dan wel gratis.
0 Kudos
AlexHelpt
Level 16
Neem contact op met klantenservice, deze kunnen ze gewoon naleveren
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hansie1964 . Welkom hier!
Hou je ons op de hoogte van hoe het verder gaat? Ik ben benieuwd wat bij jou uiteindelijk de oplossing gaat zijn/is.
0 Kudos
Hansie1964
Level 1
Topicstarter
Heb net contact gehad met klantenservice van Ziggo . Ze sturen een miniscart kabel op . Zou met 5 werkdagen binnen moeten zijn . Dus ff wachten........
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hansie1964 wrote:
Heb net contact gehad met klantenservice van Ziggo . Ze sturen een miniscart kabel op . Zou met 5 werkdagen binnen moeten zijn . Dus ff wachten........

Top, ik ben benieuwd! Die 5 werkdagen is in praktijk meestal 1 of 2. Dus komt vast snel!
0 Kudos
Hansie1964
Level 1
Topicstarter
Mini-scart kabel gisteren binnen gekregen . De pin lay-out ( 9 pins ) van de din-plug van de 'ziggo' kabel zag er hetzelfde uit als de pin lay-put van de 'reichelt' kabel . Ziggo kabel aangesloten op de scart-in aansluiting van een oude tv en het werkt . Dus waarschijnlijk zit er in de ziggo-kabel toch een 'brugje' ,die nodig is om de boel werkend te krijgen . Hoefde de box ook niet opnieuw op te starten . Net zoals met de horizonbox pakt hij automatisch de scart-out als de receiver uit staat . Heb vervolgens de scart aangesloten op de scart-in op de sony hdd recorder en ook nu werking prima . Helemaal happy 🙂