Ik heb nog een aantal humax ir-fox c decoders liggen en vroeg me af of deze nog in te zetten zijn voor radio, weet dat door het uitfaseren van een deel van de SD kanalen je er voor de TV niet veel meer heb.
Wil dit graag weten of ik er nog iemand mee zou kunnen helpen anders gaan ze naar de milieustraat.
Oja ik weet dat je met een eenvoudige scart verloop de audio er uit kan halen 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met de radiokanalen is niets veranderd, dus dat zou moeten werken.
Probeer het uit: Radiozenderoverzicht | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Met de radiokanalen is niets veranderd, dus dat zou moeten werken.
Probeer het uit: Radiozenderoverzicht | Ziggo
Prima dus, bedank voor het snelle antwoord 👍
Vandaag heb ik voor een kennis ook nog zo'n oude IR-FOX-C decoder aangesloten om als DVB radio te gebruiken.
Er is dan weliswaar geen zender display en het installeren kan lastig zijn als je geen scart/analoge ingang (meer) tot je beschikking hebt op je TV/Monitor.
Maar eenmaal ingesteld werkt het gewoon prima. 🤗
Humax IR-FOX-C Ziggo Radio 20240921:
De TV zenders werken niet meer natuurlijk.
Maar je kan er dan ook niet per ongeluk naar overschakelen. 😉
De wat nieuwere Humax 5000c heeft wel een display, dus wat makkelijker als je die nog ergens tegenkomt voor weinig.
Ook natuurlijk makkelijk(er) met alle extra A/V aansluitingen.
@Doman dit topic is al 2 jaar oud uit 2022
Toch kan deze informatie wel handig zijn voor mensen die zoeken op humax ir-fox c en hier dan gelijk de mogelijkheden vinden 🙂
Heb net geprobeerd een oude Humax IR-Fox Z, geschikt voor SD toepassing opnieuw tot leven te wekken op een klassieke analoge TV via de antenne ingang, maar hij levert alleen radiokanalen vanaf kanaal nummer 801 (NPO1) en zo verder, TV kanalen pakt hij met de zoekfunctie niet meer op.
Als test een oude Philips S-VHS recorder in tunermodus ingezet die de SCART output van de Humax naar een UHF kanaal 36 omzet. TV is mono natuurlijk, een ouderwetse situatie vergeleken met mijn Spotify op de PC die er tegenover staat. Dat wordt Avalex voor de Humax zo...
PS Een aantal jaren terug moest ik al mijn CI+ unit nog uit de start via Ziggo toentertijd moeten vervangen; gelukkig was dat de enige wijziging.
Zou Ziggo ooit stoppen met DVB-C en die CI+ (die ik zéér frequent inzet voor een opneemfunctie op harde schijf)? Heeft een perfecte beeldkwaliteit.
Stopt Ziggo met DVB-C ben ik gelijk weg, Internet heb ik als oud-medewerker van KPN altijd al daar afgenomen en nu met glasvezel blijft dat zeker zo
Bijna alle verwijzingen op de Ziggo site worden in mijn beide Browsers Firefox en Chrome geblokkeerd op een forse adreslengte overschrijding.
Vreemd dat de interne IT-afdeling van Ziggo dat niet oplost door deze deeplinking te vervangen door een meer trapsgewijze verwijzingsaanpak.
Allerlei support onderwerpen, deze zenderlijst en ondersteunde apparatuur inbegrepen zijn nu niet meer simpel terug te vinden, vreemd hoor.........
PS Al jaren terug was ik al lid van dit forum, maar ook die account- en dus inloggevens was het Ziggo systeem inmiddels kwijt
Hi @Donthuis als ik het goed begrijp loop je tegen problemen aan bij het inloggen op de Ziggo Community of op je Mijn Ziggo account. Ik ben op onderzoek gegaan en zie dat er nog wel een actief Mijn Ziggo account is. Lukt het niet om daarop in te loggen, plaats dan eens de gebruikersnaam waarmee je in wilt loggen in je profiel, dan kijk ik met je mee.
Humax IR-Fox Z ondersteund geen MPEG4 en is dus niet geschikt meer voor tv gezien Ziggo alleen nog zenders in MPEG4 aanlevert
Beste Judith, mijn Ziggo account werkt nog prima, het is een prima dienstverlening en met Ziggo Go ook prima bruikbaar op smartphone en tablet. Echter op mijn oude account op de Ziggo community kon ik niet meer inloggen. Weliswaar vele jaren niet benut (als alles werkt is daar ook geen reden voor), maar meestal blijven dit soort accounts wel bewaard, ik heb daar zelf diverse Fora voor nog steeds als herkend staan (Wiki UK, KPN, Philips A/V, Nikon fotoscanner/Vuescan ...etc). Via een nieuw aangemaakt account heb ik nu dus de duidelijkheid over het niet meer toepasbaar van die oude Humax decoder van me verkregen, hij gaat bij Avalex de container in. Vroeger kon je dat makkelijk op de mijn Ziggo site terugvinden, maar die gebruikt helaas veel te lange deeplinks naar die info die consequent door Firefox en Chrome geblokkeerd worden met een 404 foutmelding.
Deeplinks zijn één van de middelen die scammers, spammers of anderszins misdadig active personen misbruiken om onwetende sitebezoekers een poot uit te draaien. Volkomen terecht dus dat die door beide browsers (Edge gebruik ik niet) geblokkeerd worden, een stapsgewijze doorverwijzing is héél simpel te implementeren. Werk aan de winkel voor de IT-afdeling van Ziggo, zo bedien je klanten op supportvragen niet goed....
Even goede vrienden verder, verdere vragen heb ik niet en de CI+ met de derde smartcard werkt meestal jarenlang goed. Toevallig moest ik die card overigens een paar weken geleden heractiveren, iets dat misschien wel 10 jaar niet nodig was. Dat terugvinden vergde GEEN lange deeplink gelukkig.
Alle the best, Don
@Donthuis schreef:
Vroeger kon je dat makkelijk op de mijn Ziggo site terugvinden, maar die gebruikt helaas veel te lange deeplinks naar die info die consequent door Firefox en Chrome geblokkeerd worden met een 404 foutmelding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.