ik kan geen dagpas bestellen in deze regio???

ik heb vandaag de nieuwe mediabox next geïnstalleerd maar kan nu geen dagpas voor eredivisie bestellen. het systeem geeft aan dat dit niet in deze regio kan. nou lekker dan, dus geen voetbal ....pffff! dagpas bestellen via de mediabox lukt ook niet. en dat ging normaal wel goed via horizon xl
Mirjam Majoor
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Via mijn ziggo moet je hem nu bestellen, dus niet via de Next

Bekijk in context

Chivlikiroli
Stamgast
  • 85Reacties
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
41 Reacties 41

Vreemd, ik heb dit nog niet eerder gehoord. Doen alle andere functies van de Next het wel of bent u meer rare dingen tegengekomen?
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2750Likes

Het kan wel 24 uur duren voordat alle functies van de Next werken.
RuudVoeten
Gedreven Raadgever
  • 310Reacties
  • 6Oplossingen
  • 97Likes

Via mijn ziggo moet je hem nu bestellen, dus niet via de Next

Bekijk in context

Chivlikiroli
Stamgast
  • 85Reacties
  • 8Oplossingen
  • 26Likes

Ziggo heeft per ongeluk 2 modems gestuurd. Ik had er dus 1 geïnstalleerd. Vanmiddag ziggo gebeld welke ik had geinstalleerd, en nummer door gegeven van de modem. Nu blijkt dat het verkeerde modem.erop staat in hun registratie. Pfff.... Dus alles weer om gezet wachtwoorden op alle apparatuur aangepast...zucht. hij doet het wel, maar dus geen fox sport. Bedankt he ziggo!
Pfff. En een dag pas kun je dus niet via media box next bestellen??? Nou lekker dan!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dagpas bestellen voor de Next: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/interactieve-tv/dagpas-bestellen#/met-een-mediab...

De pagina loopt al door voor de Next tot het moment dat je een keuze moet maken voor Fox Sports Eredivisie of Fox Sports International.

Als je een keuze maakt kom je in Mijn Ziggo terecht en kunt daar bestellen.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Ok , maar ik kan bijvoorbeeld ook niet terug kijken. Raar allemaal maar hoor.
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat omschrijft mogelijk duidelijker het probleem, dan lijkt er iets niet goed te staan in de achtergrond met betrekking tot je abonnement.

Ik leg je persoonlijke probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond zien hoe alles daar staat.

Hoe is je Next aangesloten aan je modem?
Via Wifi of een netwerkkabel?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Hey Mirjam Majoor . Welkom hier!
Zo te zien werkt je nieuwe mediabox nog niet vlekkeloos. Dat moeten we kunnen verhelpen!
Je kunt niet terugkijken, zeg je. Waarom niet? Krijg je een foutmelding te zien? We horen graag van je. Hoe meer informatie, hoe beter wij begrijpen wat er aan de hand is en hoe sneller we de oplossing voor je hebben ^^.
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Mediabox is eerst via de kabel verbonden. En daarna via Wi-Fi. Er staat dat er n storing is
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mirjam Majoor Dan lijkt er via Wifi iets niet goed te gaan.
Kun je 2,4 en 5 GHz beide eens een andere naam geven?
En dan verbinding maken met één van de 2?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Mirjam Majoor wrote:
Mediabox is eerst via de kabel verbonden. En daarna via Wi-Fi. Er staat dat er n storing is


Wat is de precieze melding?
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Wi-Fi staat 100% ontvangst. Lijkt me sterk dat het daar aan ligt
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storings code CS2517
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zit nu alweer bijna 15 minuten met de klantenservice aan de telefoon. WEER IEMAND DIE ER GEEN ENE MOER VERSTAND VAN HEEFT!!!! En nunsta ik dus al n tijdje in de wacht. Jeetje wat slecht!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CS2517 is een duidelijk verbindingsprobleem.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS2517

Dan kom ik toch terug op mijn eerste advies:
Dan lijkt er via Wifi iets niet goed te gaan.
Kun je 2,4 en 5 GHz beide eens een andere naam geven?
En dan verbinding maken met één van de 2?

Mocht dit geen verbetering brengen zijn er nog een aantal stappen die die hopelijk de verbinding tot stand brengen.

Met een netwerkkabel heb je wel verbinding kunnen krijgen en via Wifi niet, dus daar gaat iets fout.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Ok ik ga straks de media box opnieuw starten en dan via de kabel proberen.
Zouden jullie dan beter geschoold personeel op de klantenservice kunnen zetten? Ik heb net maar opgehangen....Want er half uur wachten is niet te doen
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators,
zij hebben Ziggo achter hun naam staan,
vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

De rest die je probeert te helpen zijn mede klanten van je.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Vandaag weer met ziggo gebeld. Wat blijkt....deze kortingscode was al bekend en t is n storing wat aan de nieuwe media next box ligt. Ze zijn ermee bezig, maar ze hebben voorlopig geen oplossing. Nou lekker dan. Dus zolang het probleem blijft bestaan, werkt mijn media next box niet optimaal. Grrrr!! Was ik maar nooit begonnen aan een andere media box. Internet hapert ook aan alle kanten! Ik kijk het tot woensdag aan, en anders ga ik over naar kpn. ben er zoooooo klaar mee. Internet werkte eerst helemaal prima. Nu dus ook niet meer!!!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet kortingscode staan
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mirjam Majoor Je hebt sowieso installatie garantie bij Ziggo.

Is er al een monteur ingepland om je problemen op te lossen?
De makkelijkste weg is via de chat.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Hoi, nee dat heeft geen zin. De media next moet nog updaten. En doordat ziggo fouten heeft gemaakt, moet dit eerst opgelost worden. Ik kan nu niets doen. Maar als het niet binnen 5 dagen is opgelost, dan stap ik over. Ben er helemaal klaar mee. Internet doet t. Maar jemig, wat een slechte verbinding!!!!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weet in ieder geval dat Ziggo een goede compensatieregeling heeft voor de dagen dat je niet van hun diensten gebruik kunt maken.
De periode en daarbij behorende compensatie kan pas bekeken worden als het opgelost is.
Of neem contact op met Ziggo of laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator dit voor je oppakken.

Als je nu nog zin hebt om het internet probleem op te zoeken, prima, of later, geen probleem.

Met welk apparaat heb je problemen met internet?
Gaat de verbinding via Wifi?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Ik heb hier al meerdere antwoorden staan, dus lees ff terug. De Wi-Fi verbinding is vanavond nog slechter geworden echt vreselijk!!! En ik bel niet meer met ziggo, want zij kunnen niets, maar dan ook NIETS oplossen. Ze weten t niet, of ze maken fouten. Ben dr klaar mee!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is trouwens wel Wi-Fi verbinding, maar ook via kabel aangesloten. Allebei een zeer slechte verbinding. Wel 100 % ontvangst, maar hij knalt er elke x uit of hij hapert enorm. Zwaar K!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan lijkt er een signaalstoring te zijn.
Dat kan tig oorzaken hebben, maar mogelijk kunnen we die vinden.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Ok ik snap dat je wil helpen. Het enige dat er veranderd is, is dat er n nieuw modem op is gezet verder helemaal niets! Dus in de kabels, aansluitingingen weet ik veel wat, zit t niet! De storing zit bij de administratie van ziggo. Ik kan daar niets aan veranderen en jij ook niet. Ik vind t harstikke aardig van je. Maar ik ben al zeker 12 uur bezig deze afgelopen 3 dagen om het goed te krijgen. Verspilling van mijn tijd. Ziggo heeft vandaag zelf toegegeven dat ze fouten hebben gemaakt en die in de administratie opgelost moeten worden door een ict-er. Ik ga dus ook niet verder ploeteren, want het heeft totaal geen zin
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mirjam Majoor OK, ik begrijp het.
De activatie van de Next moet worden uitgevoerd.
Dit staat los van je internetverbinding voor zover ik begrijp.

Mocht je later toch nog internetproblemen hebben, laat het weten.

In ieder geval succes gewenst.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Dank je wel Bert! Echt weer slecht van Ziggo dit!
Pffff!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En de mediabox next heb ik trouwens even uit gedaan om alleen op internet te zitten, maar internet blijft slecht. Dus ik weet t nu helemaal niet meer.
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Mirjam Majoor .
Heel eerlijk? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat voor kortingscode bedoel je? En wat is er op dit moment nog exact aan de hand? Gaat het om de (interactieve) diensten op de Mediabox Next, of om je internetverbinding (wi-fi) of beide?
Je geeft aan dat alles wat er veranderd is, is dat je een nieuw modem hebt. Maar in je eerste bericht heb je het over een nieuwe mediabox.

Het is me dus op dit moment allemaal niet helemaal duidelijk. Kan je me helpen? 🙂
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Het is opgelost gelukkig. Een oplettende medewerker had gezien dat mijn contract niet goec stond. Gelukkig werken er ook mensen die wat slimmer zijn dan de rest.
Pfff! Het had dus direct opgelost kunnen worden?
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Desalniettemin fijn dat het opgelost is, nu! Natuurlijk had dit eerder moeten gebeuren.
Is er iets geboden als vergoeding voor het moeten wachten?
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Ja, ik krijg 3vmaabden eredivisievgratis. Maar ik heb nu al 3 dagen erover gebeld en het staat er nog niet op. Elke dag zegt n medewerker, ik ga het NU doen. Maar nee hoor....nog steeds niet. Eerder stond het er in n paar minuten op. Klopt voor geen meter dit
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mirjam Majoor Begrijp ik dat het nu nog niet werkt?
Dan kan Lycke nog eens een poging wagen.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39930Reacties
  • 2235Oplossingen
  • 8254Likes

Hey Mirjam Majoor . Ah, ik zie dat er een paar dagen geleden ook al een financiële vergoeding gekregen hebt. Daarnaast zie ik inderdaad sinds gisteren ook 3 maanden gratis Fox Sports Eredivisie aangevraagd. Het kan 48 uren duren voor een nieuwe aanvraag volledig doorgelopen is. Nog even geduld dus 🙂
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Het klopt dat mijn rekening is aangepast. Maar dat komt omdat ik mijn abonnement veranderd heb .en de aanbieding heb gekregen. Maar volgens een medewerker komt er nog m korting voor al.dit gedoe.
Foxsports staat er vandaag ook nog niet op. Vanaf maandag dus al.......is geen 48 uur hoor, maar dus 4x langer.
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet wat er maandag besproken is, maar op die dag zie ik nog geen aanvraag van Fos Sports Eredivisie staan. Deze staat er sinds gisteren in (zoals je ook op de bevestiging hiervan ziet). Maandag zie ik enkel een financiele compensatie. Inderdaad een deel vergoeding voor het aanpassen van het abonnement, maar ook 30 euro extra als compensatie.
Fox spots is dus gisteren aangevraagd en het kan dus even duren voordat het actief staat.
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Ok dat snap ik wel. Maar ik heb eerder 3 maanden zelf een abonnement genomen op eredivisie. En dat stond er altijd binnen 10 minuten op. Raar toch dat dit toen wel kon, een nu niet meer!!!
Mirjam Majoor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, meestal wordt zoiets veel sneller verwerkt. Als een abonnement gewoon staat, alles is "rustig" en goed, dan gaat het vaak heel snel. In dit geval zijn er echter wijzigingen in je abonnement geweest, wijzigingen in apparatuur en dergelijke. Voor al dit soort wijzigingen komt er een "regel" op je klantnummer, die bepaalde statussen door moet lopen. En als in 1 zo'n regel een status nog niet afgerond is, wordt een nieuwe wijziging (die ook weer een regel wordt) niet verwerkt. Dus doordat er de laatste tijd sowieso al veel wijziging en gerommel rond je abonnement was, duurt dit allemaal iets langer :-).
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11155Reacties
  • 854Oplossingen
  • 3923Likes

Uitgelicht topic