Robinbrinkman

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iTV_540: Interactieve televisie is tijdelijk niet beschikbaar

Beste @Alex@Rogerdefaria@HB999@thx-tex-71 

Interactieve televisie via CI+ module doet het bij mij helaas ook al maanden niet.

Ik krijg de melding iTV-540: Interactieve Televisie is tijdelijk niet beschikbaar.

Ik heb al 2x gebeld met Ziggo maar eigenlijk zonder een oplossing, ze willen een monteur langs sturen maar ik denk dat hij het probleem niet kan verhelpen. Alle zenders doen het gewoon echter bij On Demand knop (rode knop) krijg ik een foutmelding. Alles al gereset en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt.

Veel op het Forum gelezen en uiteindelijk onderstaand forum gevonden.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/iTV-540-CI-module-On-Demand/m-p/297394#M200138

 

Hier meld jij het volgende:

@Rogerdefaria en @HB999 en dus @thx-tex-71

Super! De betreffende server/Video On Demand-voorziening voor deze regio is gisteren gereset en heeft dus het probleem opgelost. Het is vooral opvallend dat hij nog niet eerder naar voren is gekomen; mogelijk had toch niet iedereen achter deze voorziening er last van of druppelde het mondjesmaat binnen zonder dat het opviel. @thx-tex-71 De foutcode is aan onze kant uiteraard bekend, maar zie inderdaad nu wel dat de weg er naar toe niet helemaal juist is Dat ga ik doorzetten om dit in de toekomst te verbeteren!

 

Zou dit mijn probleem ook kunnen verhelpen?

Kan de betreffende server / video on demand voorziening voor mijn regio gereset worden?

 

Ik hoor het graag, dan kan ik de monteur nog afbellen en hoeft hij niet onnodig langs te komen.

 

Alvast dank!

Groet,

Robin

24 Reacties 24
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Robinbrinkman, welkom hier!

 

Super om te zien dat je zelf ook echt op zoek bent gegaan naar een oorzaak voor het probleem dat je met interactieve tv ervaart. Ik kan mij voorstellen dat je nu het idee hebt dat het mogelijk ook met dezelfde oorzaak te maken heeft als dat je hier op de Community hebt gelezen.

 

Het probleem dat Alex noemt in het andere topic was echt een heel specifiek probleem gerelateerd aan de regio van die users. De kans dat jouw probleem daaraan gerelateerd is, is dus vrij klein. Wanneer had je de afspraak met de monteur ingepland staan? 

 

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije,

 

Ik kan in het topic dat Alex noemt niet vaststellen in welke regio dat probleem zich voordeed. Maar ik kan en volgens mij ook jullie kunnen niet uitsluiten dat in deze regio niet hetzelfde probleem zich voordoet. Dan zou er vanuit Ziggo contact gezocht moeten worden in deze regio met andere CI+ houders om te vragen of zij problemen ondervinden met interactieve tv in combinatie met een CI+.

 

De monteur is vandaag geweest, en ondanks dat ik zeer tevreden ben over de monteur over het grondige onderzoek dat hij heeft gedaan (graag mijn compliment intern doorzetten) heeft hij het probleem zelf ook niet kunnen oplossen. Hij heeft alles gecontroleerd en kleine verstoringen nog uit het signaal weten te halen.

 

Uiteindelijk heb ik wederom contact opgenomen met de servicedesk en daar werd aangegeven dat er geen enkele garantie meer is dat interactieve tv met CI+ nog werkt. Er werd verteld dat er mogelijke updates zijn geweest op de module en/of de tv waarbij Ziggo niet meer kan garanderen dat e.e.a. nog correct werkt.

 

Je zult begrijpen dat ik deze reactie van de servicedesk zeer merkwaardig vindt. De module en de kaart zijn officieel bij Ziggo gekocht en zowel op de site van Ziggo als van de kaarthouders wordt aangegeven dat zij Ziggo gecertificeerd zijn en geschikt voor interactieve tv. Ik verwacht dan ook dat als er updates zouden zijn vanuit de Ziggo ondersteunende CI+ modules dat Ziggo ervoor zorgt dat de diensten hierop worden aangepast (als Apple met een update komt, komen alle apps ook met een update om te zorgen dat alles naar behoren werkt).

 

Een oplossing is er door de servicedesk niet geboden. Indirect betaal je dus voor een dienst die niet wordt geleverd, en daar ben ik zeer ontevreden over (graag deze ontevredenheid intern doorzetten).

 

Ik verwacht alsnog dat er vanuit Ziggo een goede oplossing wordt geboden zodat interactieve televisie weer werkt met de CI+ modules.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik snap dat je dit een heel merkwaardige uitleg vindt. Ik weet ook niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Kijk, dat er updates gedaan worden. Natuurlijk. Dat gebeurd. 
Kan het zijn dat een CI+ module of televisie na het doen van een update niet meer helemaal overeenkomen met elkaar, ja. Dat kan. Maar dat zou wel al betekenen dat er iets in de software zit van de televisie en de module dat elkaar al niet ligt. 

 

Om die reden is het ook altijd belangrijk om te weten of je televisie gecertificeerd is voor een CI+ module. Als je tv dit is, zou het bovenstaande eigenlijk geen probleem mogen vormen. Op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus kun je controleren of je tv geschikt is, bij het kopje "Test je tv". 

 

Daarnaast moet je televisie verbonden zijn met het internet om interactieve tv te laten functioneren. Hoe heb je nu je tv aan het internet verbonden, via wifi of bekabeld? Als je dit nu via wifi hebt, raad ik je ook zeker aan om het te testen met een bekabelde verbinding. Als het dan nog niet werkt, kom je een beetje in het volgende verhaal terecht. 

 

Je hebt namelijk een koopkaart nog, waar het nu mis mee gaat. Deze heb je ooit bij Ziggo gekocht, wat helemaal prima is en ook altijd heeft gewerkt. Dit is wel al voor 2015 geweest, want sindsdien werken wij al niet meer met koopapparatuur. Wanneer daar nu een defect in raakt, zit daar geen garantie meer op en wordt dit ook niet meer ondersteund. 

 

De enige oplossing die ik je nu dan ook kan bieden is om de CI+ module om te wisselen voor een Extra Mediabox of Extra CI+ module in bruikleen. Wat betekent dit voor jou?

- Dat de huidige CI+ module uit ons systeem verwijderd wordt. 

 

- Een Extra CI+ module kost € 2,- per maand. Belangrijk: Je tv moet gecertificeerd zijn en het is mogelijk dat je dan nog tegen hetzelfde probleem aan zou lopen. In dat geval lijkt het toch te maken te hebben met een connectie tussen je tv en de module. Je hebt dan een mediabox nodig om interactief te kijken. 
 

- Een Extra Mediabox kost € 4,- per maand. Met een mediabox kun je gegarandeerd op iedere tv ook interactief kijken. 

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije, een laatste CI+ Ziggo gecertificeerde module heb ik in 2020 gekocht. Het verhaal dat de modules uit 2015 zijn gaat dan dus ook niet op. Ik ben uiteraard niet bereid om (nog) meer kosten te maken dan ik nu al doe. En de garantie is er ook niet van Ziggo dat een nieuwe bruikleen CI+ module wel werkt ( geeft de servicedesk aan) kortom voor mij is meerkosten van iets wat gewoon moet werken geen oplossing. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Is het toevallig een Loewe Tv?

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, het is een Samsung 

Ue32H6200AWXXN. Ziggo gecertificeerd.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Robinbrinkman Kan je als test het volgende doen:

 

Kijk of de tv de laatste update heeft.

Zet de tv eens echt stroomloos (stroomstekker er uit) voor 3 a 5 minuten.

Stel evt internet verbinding opnieuw in. /evt modem reset. (Signaal gaat wel over de coax maar commando's inz itv /ondemand in 1e inst. via internet. 

 

Deze tips helpt vaak bij een Samsung tv.  Ik maak zelf geen gebruik van een module, dus kan niet even controleren op mijn 55 TU 7100 (2020) Maar wel enige ervaring inz hulp aan andere. 

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Robbo, ik heb de stappen doorlopen maar het heeft helaas geen oplossing geboden. Sinds ca april/mei werkt het opeens niet meer. Ik had al een volledige reset uitgevoerd etc en nu weer volgens jouw stappenplan, maar helaas. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Als je de CI+ module in 2020 hebt gekocht, dan heb je deze niet via Ziggo aangeschaft. Wij werken al sinds 2015 niet meer met koopapparatuur. 

Sinds 2015 zijn smartcards die je koopt (via welke externe partij dan ook), ook niet meer te activeren onder je abonnement. 

De enige uitzonderingen die hiervoor geldt is wanneer je smartcard die al actief stond onder je abonnement, opgezegd wordt door fouten van ons. Dan kan deze nog geactiveerd worden. Een volledig nieuwe kaart kan niet toegevoegd worden. 


Ik vraag mij dan ook af of de CI+ module en kaart die je hebt, überhaupt wel actief staat onder je abonnement. Kun je hier het smartcardnummer (of een deel ervan) hier sturen, zodat ik kan checken of die actief staat? 

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije, de laatste CI+ heb ik inderdaad via Bol.com besteld maar betreft een Ziggo gecertificeerde Quantis 1.3 CI+ module geschikt voor interactieve TV. De smartcards heb ik wel allemaal via Ziggo gekocht. In totaal heb ik 3 kaarten die allemaal actief staan onder mijn abonnement in Mijn Ziggo, de kaarten hebben allemaal de status Active. Alle TV-kanalen werken gewoon maar interactieve tv dus niet. Medio maart werkte alles nog met interactieve tv, dus de kans lijkt mij zeer klein dat er aan mijn kant iets verandert zou zijn. Het ligt voor de hand dat de service bij Ziggo in storing is. Ik hoor graag wanneer Ziggo een reset van de betreffende server/Video On Demand-voorziening voor deze regio kan uitvoeren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, duidelijk! Je hebt dus alleen de module gekocht bij Bol en de smartcard die had je al en heb je hier in gedaan? De module is ook geschikt voor interactieve diensten? Heb je toevallig nog een andere module? En van een andere smartcard en kun je de kaarten eens wisselen? Speelt het probleem dan bij de module of gaat het probleem mee met de kaart?

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alle kaarten en alle modules geprobeerd. Modules zijn allen geschikt voor interactieve diensten. Ook de Ziggo monteur heeft dit gedaan maar kan het probleem niet oplossen. Ik hoor graag wanneer Ziggo een reset van de betreffende server/Video On Demand-voorziening voor deze regio kan uitvoeren.

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook met andere tv geprobeerd en zelfs met de monteur rechtstreeks in de meterkast aangesloten, ook dat werkt niet. Ik hoor graag wanneer Ziggo een reset van de betreffende server/Video On Demand-voorziening voor deze regio kan uitvoeren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ik heb de monteurs afspraak erbij gepakt en ik zie dat het probleem speelt op 3 CI+ modules en dat het inderdaad op andere tv's ook niet werkt. De monteur heeft ook aangeven of in ieder geval in zijn bon gezet, dat support aangeeft dat het op de meeste tv's niet zal werken en dat het ook vaak na updates van de module of tv's niet werkt. 

Zoals Marije al heeft aangegeven, gaat het om koopkaarten. Hier zit geen garantie meer op. Wij werken nu met huur apparatuur. We kunnen je wel een extra CI+ module in bruikleen sturen voor € 2,- per maand. Hierop heb je altijd garantie. 

Aangezien we verder geen meldingen hebben gehad over dezelfde soort problemen (in de regio), zal hier geen reset plaats vinden. Dit zal ook niet helpen, aangezien dat hier het probleem niet is! Sorry!

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat zeg je ervan als jullie kosteloos een ci+ module opsturen dat ik kan testen of het dan wel werkt. Tot dusver heb ik nog geen garantie dat het dan namelijk wel werkt. Ik blijf het namelijk een vreemd argument vinden waar ik het niet mee eens ben. Als het dan wel werkt kan ik alsnog besluiten of ik akkoord ga met de kosten of de kaart aan jullie retourneer

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Robinbrinkman We kunnen de CI+ module en kaart enkel voor de prijs van €2,- per maand aanbieden. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, deze kun je gebruiken om het te testen. Werkt of bevalt het niet? Dan kun je de CI+ module kosteloos retourneren en worden er aan onze kant ook geen kosten in rekening gebracht. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Werkt het niet ...dan gaat ziggo het toch fixen??

PAC-MAN

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Robinbrinkman

 

Controleer even het serving area:

 

Start eerst Ziggo on demand m.b.v. de rode knop controleer na de ITV540 melding het serving area nummer.

 

Bevind zich in met menu van de Ci+ module.

 

Als deze nul aangeeft dan kan de Ci+ module de juiste "Ziggo on demand" regio niet vinden, als er wel een nummer verschijnt vermeld deze dan even.

 

(Ik heb ook de forum meldingen nagelopen en dit ligt niet vaak aan de Ci+ module)

Robinbrinkman
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @PAC-MAN ,

 

Dank voor je bericht, en ik denk dat je hiermee het probleem ook te pakken hebt.

Ik heb gekeken in het CI+ menu onder Service Area, en inderdaad geeft deze 0 aan.

Weet jij wellicht hoe ik er voor kan zorgen dat de kaart wel weer de juiste regio kan vinden?

heeft het wellicht met een update te maken van de CI+ en is er een manier om weer terug te gaan naar een eerdere update van CI+ toen het nog wel werkte?

Ik hoor het graag

Alvast dank!

Uitgelicht topic