1
Vraag
2
Reacties
heytiger

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

iTV-150 interactieve tv werkt tijdelijk niet, probeer later opnieuw

Sinds een paar dagen werkt interactieve TV niet meer. Ik heb 2 Humax 5300C boxen (huiskamer, slaapkamer) en beide krijgen dezelfde melding (verbinding is op beide tv's middels WiFi). Donderdag 16-04 Ziggo gebeld en alle stappen voor beide boxen doorlopen, alles opnieuw ingesteld etc. echter bleef dezelfde melding terug komen. Er werden 2 nieuwe boxen gestuurd. Zaterdag 18-04 de eerste ontvangen en deze vandaag 19-04 samen met een medewerker van Ziggo geinstalleerd en wederom geen interactieve TV maar nu op deze nieuwe box komt de melding iTV-002 interactieve tv werkt tijdelijk niet, probeer later opnieuw. Modem is daarna door Ziggo gereset, Wifi speedtest gedaan (was goed). En nu zijn er geen opties meer om telefonisch af te handelen, en i.v.m. Corona kan er uiteraard nu nog geen monteur langs komen. We hebben ook nog de dongel verwijderd en een internetkabel op het modem en de box aangesloten en helaas weer dezelfde melding iTV-002 …. Heeft er iemand nog een oplossing en of advies?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi allen,

 

Ik heb net mijn oude Humax box (is ook een 5300) erbij gepakt (waarvoor ze een nieuwe hadden gestuurd). Daar heb ik de nieuwe smartcard ingestopt (die ik met de nieuwe box heb ontvangen). En daar werkte het wel, ik moest iTV opnieuw “installeren” pincodes invoeren, en het werkte. Toen heb ik de kabel eruit gehaald, de dongel erop aangesloten en hij werkte gelijk.

Toen de nieuwe box weer aangesloten met de dongel en daar werkt het dus niet.

Ik heb nu mijn oude box maar weer laten staan, want die lijkt nu te werken.

Bij de box boven heb ik ook de stroom eraf gehaald (is ook een Humax 5300) en de internet kabel erop aangesloten en werkte ook gelijk. Daar heb ik de kabel vervolgens weer uit gehaald, de dongel erin gedaan en toen werkte het ook weer.

Snap het zelf niet. Maar ik ben wel blij dat het nu dus werkt. Hopelijk blijft het werken.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @heytiger, welkom op de Community! 

Vervelend om te lezen dat het probleem nog niet is verholpen en de foutmelding van iTV-150 is verandert in iTV-002. Het inplannen van een monteur gezien de corona situatie hiervoor kan helaas op dit moment inderdaad niet, maar we denken graag met z'n alle met je mee. Wellicht kunnen we gezamenlijk de oorzaak vinden en het probleem alsnog verhelpen. 
 

De foutmelding krijg je gelijk al als je het On Demand menu wilt openen? Of komt deze pas naar boven als je iets hebt geselecteerd wat je wilt gaan kijken? 

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Gianna,

 

Zodra ik op de rode knop druk komt de foutmelding meteen in zicht.

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
heytiger wrote:

Hoi Gianna,

 

Zodra ik op de rode knop druk komt de foutmelding meteen in zicht.

Let wel dat dit op beide Humax boxen het geval is.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Duidelijk! Alle stappen uit dit stappenplan had je ook al doorlopen? Indien dit niet het geval is wil ik je eerst adviseren om al deze stappen uit te voeren. 

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Gianna,

 

Deze zijn op beide boxen doorlopen en Ziggo heeft toen alvast 1 nieuwe Humax 5300 box gestuurd, echter hetzelfde probleem.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dat opsturen van nieuwe boxen begrijp ik echt niet. Zeker als je er 2 hebt moet men zich toch realiseren dat deze niet beide defect zijn, met ook nog eens dezelfde fout. IK heb dit vaker genoemd @Gianna Ziggo is daar iets aan te doen? En wat gebeurt er met de boxen die terugkomen bij Ziggo? 

@heytiger probeer dit eens:

Schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

 

-->Ook kan het issue nog vanuit Ziggo komen. Dat moet @Gianna Ziggo waarschijnlijk wel kunnen zien.<--

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Willem,

 

Al wat jij schrijft is reeds gedaan. Ik gebruik een dongel en heb deze er al uitgehaald en een internetkabel erop aangesloten en werkt ook niet. Ook het uitschakelen, opnieuw opstarten, fabrieks instellingen etc, alles is gedaan. Niets werkt en dat ineens op beide boxen sinds 1 week. Hoe moet ik een kabel aan mijn dongel bevestigen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @heytiger 

je hebt kabeltjes om de dongel ergens anders te kunnen plaatsen. Maar in dit geval hoef je dat niet te doen, daar je aangeeft dat het met een UTP kabel ook niet werkt. 

Nu is Ziggo dus even aan zet en @Gianna Ziggo kan dit vast voor je oplossen. Valt me overigens op dat er de laatste tijd weer veel issues worden gemeld over I-TV. Jammer. Ik hoop dat men dit blijvend kan oplossen, want het houd nog weleens wat, wat betreft deze optie. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@heytiger . Voor de duidelijkheid; het is dus getest met een kabel rechtstreeks vanuit de modem naar 1 van de Humax Mediaboxen? 

Wanneer je dit doet en je gaat weer even naar dit stappenplan, wat is dan de uitkomst bij vraag/stap 6F? 

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lycke,

We hebben  met een kabel rechtstreeks vanuit de modem naar 1 van de Humax box

Bij 6F stond DHCP en een IP adres. Mijn gevoel zegt dat er iets met mijn modem is, maar goed ik ben geen expert uiteraard. 

 

 

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Lycke Ziggo 

heytiger wrote:
heytiger schreef:

Hoi Gianna,

 

Zodra ik op de rode knop druk komt de foutmelding meteen in zicht.

Let wel dat dit op beide Humax boxen het geval is.”
 

Dus de Humax(en) lijkt/lijken me hier wel uitgesloten… 

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lycke en Willem,

 

Ik heb het net weer geprobeerd om helemaal zeker te zijn. Stroom van het modem eraf gehaald, van de box stroom eraf gehaald. Internetkabel aangesloten, alles weer aangezet, LAN geconfigureerd en wederom krijg ik dezelfde melding: iTV-002: interactieve tv is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het op een later tijdstip nog eens.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Iets voor @Lycke Ziggo of @Gianna Ziggo dus… 

@heytiger 

heytiger
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi allen,

 

Ik heb net mijn oude Humax box (is ook een 5300) erbij gepakt (waarvoor ze een nieuwe hadden gestuurd). Daar heb ik de nieuwe smartcard ingestopt (die ik met de nieuwe box heb ontvangen). En daar werkte het wel, ik moest iTV opnieuw “installeren” pincodes invoeren, en het werkte. Toen heb ik de kabel eruit gehaald, de dongel erop aangesloten en hij werkte gelijk.

Toen de nieuwe box weer aangesloten met de dongel en daar werkt het dus niet.

Ik heb nu mijn oude box maar weer laten staan, want die lijkt nu te werken.

Bij de box boven heb ik ook de stroom eraf gehaald (is ook een Humax 5300) en de internet kabel erop aangesloten en werkte ook gelijk. Daar heb ik de kabel vervolgens weer uit gehaald, de dongel erin gedaan en toen werkte het ook weer.

Snap het zelf niet. Maar ik ben wel blij dat het nu dus werkt. Hopelijk blijft het werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic