Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
S.Appels
Level 1

iTV-004 foutmelding op Humax oplossen

Beste lezer,

Ik krijg steeds de iTV-004 melding. Ik heb al van alles geprobeerd: internetverbinding werkt prima, ik ben verbonden met een netwerk. Opnieuw instellen van de LAN-verbinding heb ik gedaan, humax terugzetten naar fabrieksinstellingen is gebeurd. Ik heb ook al een nieuwe humax opgestuurd gekregen, maar heb hier hetzelfde probleem mee.
Coaxkabel is ook al eens zonder splitter aangesloten op hoofdaansluiting in de woonkamer.

Helaas werkt het on Demand deel van mijn interactieve tv dan nog altijd niet.

Heeft er iemand nog suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Mvg Sanne Appels
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A
Level 1
Dag S.Appels

zo te zien heb je al veel gedaan en werk je bekabeld. Nu kan er natuurlijk sprake zijn van een storing in je gebied, want dat komt vaker voor ondanks je daarover niets vind op de site van Ziggo, maar ik zou je in deze toch eens aanraden gebruik te maken van een andere UTP kabel. De Humax kan nl. aangeven dat er verbinding is, terwijl hierin toch wat misgaat. Nu is dat doorgaans het geval met een dongel, maar bedraad komt dit ook voor.

Daarnaast is het raadzaam de Humax even geheel spanningsloos te zetten, vervolgens het modem te resetten, en als deze geheel is opgestart, de Humax weer in te schakelen. Werkt het dan nog niet, kies dan nogmaals voor Lan configureren. Uiteraard doe je dat laatste alleen als je bekabeld werkt. Werk je met de dongel, dan kies je voor Wifi configureren.

Succes!

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
Uitgelicht
S.Appels
Level 1
Topicstarter
Dag Willem-A en Lycke Ziggo Ik heb de tips van Willem-A opgevolgd. Er is nu een nieuwe UTP-kabel die loopt van het modem naar de humax. Dit leek eerst niet te werken, dus heb ik de humax van de spanning afgehaald en vervolgens mijn modem gereset. Nu werkt het weer! Bedankt voor alle tips!
0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Willem-A
Level 1
Dag S.Appels

zo te zien heb je al veel gedaan en werk je bekabeld. Nu kan er natuurlijk sprake zijn van een storing in je gebied, want dat komt vaker voor ondanks je daarover niets vind op de site van Ziggo, maar ik zou je in deze toch eens aanraden gebruik te maken van een andere UTP kabel. De Humax kan nl. aangeven dat er verbinding is, terwijl hierin toch wat misgaat. Nu is dat doorgaans het geval met een dongel, maar bedraad komt dit ook voor.

Daarnaast is het raadzaam de Humax even geheel spanningsloos te zetten, vervolgens het modem te resetten, en als deze geheel is opgestart, de Humax weer in te schakelen. Werkt het dan nog niet, kies dan nogmaals voor Lan configureren. Uiteraard doe je dat laatste alleen als je bekabeld werkt. Werk je met de dongel, dan kies je voor Wifi configureren.

Succes!
0 Kudos
Ga naar reactie
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @S.Appels. Welkom hier.

Wat super dat je zelf al zoveel dingen gedaan hebt, en dit hier goed beschrijft.
@Willem-A is hier overduidelijk de Humax-expert. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat met zijn tips. Hou je ons hier op de hoogte? 🙂
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey @S.Appels. Hoe gaat het nu? 🙂
0 Kudos
S.Appels
Level 1
Topicstarter
Dag Willem-A en Lycke Ziggo Ik heb de tips van Willem-A opgevolgd. Er is nu een nieuwe UTP-kabel die loopt van het modem naar de humax. Dit leek eerst niet te werken, dus heb ik de humax van de spanning afgehaald en vervolgens mijn modem gereset. Nu werkt het weer! Bedankt voor alle tips!
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Super om te horen dat alles weer werkt. En top dat je nog even teruggekomen bent om je ervaring te delen. , jullie!
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag S.Appels

fijn dat het is gelukt!

Veel kijkplezier maar weer en dank voor de terugkoppeling.
0 Kudos