1
Vraag
2
Reacties
bentccvanden

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

humax5200c blokkeert

de humax blijft in één stand staan, in de display verschijnt wel de kanalenwisseling bovenin (de display) staat tv, rec, hdmi en 1080i, het tv-beeld is er even, rechts onderin staat ‘ziggo on demand’ daarna wordt het beeld helemaal groen en reageert er niets meer? hoe kan ik dit ongedaan maken? en hoe kan ik dit voorkomen?

ben benieuwd naar de oplossing, alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@bentccvanden Als het aan je eigen apparatuur ligt, dan kost een monteur € 50,00.

Een Humax van 8 jaar oud, zou ik geen cent meer aan uitgeven, gezien de leeftijd van de elektronica.

Welk abonnement heb je nu?

Mogelijk kun je het abonnement iets uitbreiden zodat je een mediabox in bruikleen krijgt of een nieuwe andere mediabox zelf kopen.

Zelf internet, tv en/of bellen pakket samenstellen | Ziggo

Bekijk in context

11 Reacties 11
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de mediabox al terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat er iets met de HDMI kabel is.

Kun je die eens uit de Humax en de TV halen en weer er terug instoppen?
Of een andere HDMI kabel proberen.

Als je dat doet, zet dan wel de TV en de Humax uit, HDMI kabels eruit en erin kan iets defect maken als de apparatuur aanstaat.

bentccvanden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, dank je wel, maar deze handeling biedt geen soelaas, ik heb inderdaad al enige tijd een andere ‘tuner’ voor een tweede tv. en daarmee werkt alles normaal. Dus het ligt of aan de humax of ik moet op een of andere manier dat ‘ziggo on demand’ kunnen uitschakelen, maar ik weet niet hoe, heb het niet voor elkaar gekregen en overweg ziggo in te schakelen. Maar nogmaals bedankt voor je reactie. en ook jij : het ga je goed.

groet, Martien

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Humax al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
bentccvanden wrote:

Bert, dank je wel, maar deze handeling biedt geen soelaas, ik heb inderdaad al enige tijd een andere ‘tuner’ voor een tweede tv. en daarmee werkt alles normaal. Dus het ligt of aan de humax of ik moet op een of andere manier dat ‘ziggo on demand’ kunnen uitschakelen, maar ik weet niet hoe, heb het niet voor elkaar gekregen en overweg ziggo in te schakelen. Maar nogmaals bedankt voor je reactie. en ook jij : het ga je goed.

groet, Martien

 

of de box is defect

 

bentccvanden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het inderdaad is mogelijk dat de humax defect is, of een hardnekkige storing die niet is te onderbreken. het gekke is dat, gebruikmakend van een scartkabel ik wel beeld en geluid krijg?  ik stop er even mee en probeer morgen een afspraak te maken met een ziggo-monteur. iedereen bedankt voor het meedenken en suggesties en een goed weekend gewenst.

groetjes Martien

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
bentccvanden wrote:

het inderdaad is mogelijk dat de humax defect is, of een hardnekkige storing die niet is te onderbreken. het gekke is dat, gebruikmakend van een scartkabel ik wel beeld en geluid krijg?  ik stop er even mee en probeer morgen een afspraak te maken met een ziggo-monteur. iedereen bedankt voor het meedenken en suggesties en een goed weekend gewenst.

groetjes Martien

hdmi defect 

is het een gehuurde of zelf gekochte?

bentccvanden
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goeie vraag, het blijkt een gekochte humax (2013) nu geprobeerd met de scart-kabel dat werkt wel vreemd genoeg gisteravond goed tuner en tv met eigen ab voor zover nodig, nu vandaag is voor het bedienen van de tv/tuner twee ab's nodig.

met de ene kun je kanalen kiezen, met de andere het volume regelen en zo zijn er meer vreemde dingen, kortom zoals al eerder gemeld proberen we een Ziggo monteur in te schakelen, bedankt voor het meedenken.

met groet Martien 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@bentccvanden Als het aan je eigen apparatuur ligt, dan kost een monteur € 50,00.

Een Humax van 8 jaar oud, zou ik geen cent meer aan uitgeven, gezien de leeftijd van de elektronica.

Welk abonnement heb je nu?

Mogelijk kun je het abonnement iets uitbreiden zodat je een mediabox in bruikleen krijgt of een nieuwe andere mediabox zelf kopen.

Zelf internet, tv en/of bellen pakket samenstellen | Ziggo

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @bentccvanden . Welkom hier!

Ziggo monteurs kunnen eigenlijk niet langskomen voor je eigen apparatuur. Zoals @Be rt  al aangeeft; dit zou je veel geld kunnen kosten en dan kan het ook nog eens zo zijn dat ze niets kunnen oplossen als je apparaat simpelweg stuk blijkt. 

In jouw geval is het goed om even je abonnement na te kijken. Dat heb ik vast even voor je gedaan! Tegenwoordig krijg je in de abonnementen namelijk een mediabox in bruikleen. Groot voordeel; hier heb je je abonnement lang garantie op. Dus gaat er weer eens iets stuk of verouderd er wat, dan zijn wij degenen die het moeten oplossen. 

Momenteel heb je onderstaande abonnement: 

 

Deze is uitgebreid met volop bellen voor 11,95 per maand. 

Wat je kunt overwegen is over te stappen naar een nieuw TV start en Internet Complete abonnement voor 64,95 per maand. Je gaat dan 50 cent per maand meer betalen, maar krijgt hiervoor een Mediabox XL in bruikleen! Hiermee kan je je programma's pauzeren, Ziggo on demand gebruiken en heb je ook toegang tot apps als Netflix en Videoland. 
Normaliter wordt er eenmalig 19,95 gerekend voor het toesturen van de mediabox, maar ik kan deze voor je wegschrijven waardoor het enige verschil dus nog de 50 cent per maand is. 

Mocht je dit graag willen, hoor ik het graag! Als er nog vragen zijn ben ik hier natuurlijk ook om deze nog te beantwoorden. 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@bentccvanden Naar mijn idee is het een handshake issue. Is er een mogelijkheid om de Humax op een andere tv aan te sluiten? Even om uit te testen. Groen beeld is vaak een handshake probleem maar kan ook dat er een verkeerde resolutie is geselecteerd. Voor de tv die je gebruikt. . Bv jou tv is hd ready 720p en je hebt 1080i geselecteerd. Kies in dat geval 720p. Op de humax. Veel nieuwere tv's kunnen dit aan. Maar oudere kunnen hier moeite mee hebben. Verder vind ik het juist wel waard om een Humax 5200 te laten maken . En probeer eens een hdmi switch . Dit kan ook een handshake probleem oplossen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic