Vraag
Reacties
Oplossing
BiancaGerrits
Level 3

humax ondersteunt tv gemist commerciele zenders niet meer

Hoi, ik gebruik ziggo tv voor het nieuws van 20 uur en na 23 voor tv gemist. Sinds 1 juni onderteunt mijn humax tv gemist niet meer voor de commerciele zenders. Ik kan alleen nog via ziggo go kijken, maar ik heb echt geen zin om als ik naar bed ga een app te verbinden met de tv. Kan ik een andere tv ontvanger krijgen of gaat me dat een hoop geld kosten? Ik heb het meest basis pakket dat te krijgen is. Hoop dat ik hier snel antwoord op krijg. Met mijn basis pakket zou ik tot 2 dagen terug kunnen kijken , maar zelfs dat doet het niet

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
jjm.smits
Level 4

Hallo iedereen,

Niet arrogant bedoeld, maar ondanks hogere technische kennis snap ik niets van wat hier geschreven wordt. Verwarrend ook, hebben we het over hetzelfde ? Wat heeft “Kijk” die gestopt zou zijn met dit topic te maken. Of ben ik verkeerd geland met zoeken 🙂

Familie van me heeft een Humax 5300C. En basis internet.  Indien ze gebruik maken van Interactieve TV, om een programma tot een week terug te kunnen kijken zie ik bij het zender overzicht ALLEEN NPO 1,2 en 3 staan en 2 Belgische. Geen andere omroepen RTL, SBS etc terug te kijken..

Bij mijzelf rechecked: heb een 5300C op de slaapkamer. Zélfde verhaal.

Chat met support. Met de Humax 5300C moeten zonder meer andere zenders terug gekeken kunnen worden. Een factory reset zou in veel gevallen soelaas bieden. Nou…. Niet dus. Ik zocht naar mogelijk nog niet ingevulde account gegevens. Die zijn er niet (meer). Eea is aan smartcard gekoppeld.

Wat gaat hier nu mis, en nog liever: hoe los ik dat op. En nee, ik wil niet via een tablet streamen, geen sticks. Maar programma’s terugkijken via interactieve tv (meer dan enkele zenders). Ook wil niet maandelijks gaan betalen (huur) voor iets wat ik al als functionaliteit altijd al had.

Kan iemand bevestigen of dit niet (meer) werkt op Humax 5300C ? En zo ja wat voor oplossing daar voor is ?

Dank aan diegene die dit kan verhelderen 🙂

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@jjm.smitsu zit hier goed. De chat help desk kletst uit hun spreekwoordelijke nek.

Kijk is een dienst van SBS die dienst was via het portaal van de Humax bij uitzending gemist beschikbaar, hierdoor kon SBS 6 worden teruggekeken. SBS en RTL hebben de ondersteuning van dit portaal gestopt. Nu zijn enkel de NPO kanalen beschikbaar.

Afgaande op wat u schrijft zult u dit verlies moeten nemen of toch naar de Next Mini overstappen hiermee kunt u op bijna alle kanalen tot twee dagen terugkijken. Of investeren in een extra apparaat om zo via de Ziggo Go app zeven dagen terug te mogen kijken. Veel meer keuze is er niet naast een duurder abonnement TV Compleet of Max.

RTL XL was de andere dienst.

RTL, SBS en de NPO hebben nu gezamenlijk NLziet naast hun eigen diensten voor RTL wordt Videoland steeds belangrijker, NPO heeft NPO Start/Plus.

jjm.smits
Level 4

Beste @RoWi. het op technische manier begrijpen zat me in de weg denk ik. Als ik bij een Humax 5300C de “TV Portal” op start (waarbij ik me afvraag of dat intern of extern gehandeld wordt dat terzijde) zie ik onder een knop idd “Aanbieders” staan. Mijn achterliggende gedachte was: als ik in deze portal zelfs On Demand Movies & Series XL, en huur films kan kijken waarom dan geen NL commerciële tv terug kijken. Maar de betreffende dienst hiervoor (aanbieder) is dus niet meer aanwezig, en belangrijker nog, er is geen vervangende voor in de plaats gekomen. Dat laatste zie ik toch als een te tackelen probleem voor Ziggo, ben benieuwd of ze de Humax 5300C daarvoor gaan vervangen bij familie. Zonder er weer een maandelijkse verhoging inkomstenbron van te maken, want daar ben ik zelf toch wel klaar mee moet ik zeggen. Had zelf eerder te maken met een defect aan het raken Humax DVR, waarbij ik een apparaat wilde aanschaffen met continueren van (lokale) opname mogelijkheid. Met behoud van relatief goedkoop budget abonnement natuurlijk. Dat ging dus niet meer. Er staat nu een mediabox Next, ja functioneel veel sneller. Maar Ziggo heeft wel een dikkere infuus lijn naar mijn bankrekening..,,,  

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@jjm.smits voor het TV portaal zal hier niks voor in de plaats komen. Voorlopig blijft het werken, hoelang dat is de grote vraag.

De Humax kan worden gewisseld het hoe en wat is afhankelijk van het huidige abonnement en is de Humax in bruikleen of eigendom.

0 Kudos
jjm.smits
Level 4

@RoWi. dat bedoel ik te zeggen: ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, of Ziggo voor het wegvallen van eerdere functionaliteit wel of niet gaan dwingen een (natuurlijk duurder) abonnement te gaan nemen. Sorry, maar ik irriteer me vreselijk aan deze methodieken. Met zo’n Next Mini kun je idd zoals je schrijft maar 2 dagen (geen week zoals het was) terugkijken. Belachelijk. Ook weer zo’n methodiek om je naar een veel duurder abonnement te krijgen. Klantvriendelijkheid anno 2022. Mensen als je goed nadenkt het is toch te gek voor woorden, inboeten aan functionaliteit en meer betalen. Ja, Ziggo is ongetwijfeld niet de enige maar dat maakt het nog niet een fatsoenlijke handelswijze.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dit en wat andere zaken was voor mij de reden om 'tijdelijk' afscheid te nemen van Ziggo. Ik begrijp op zich dat het vanuit het bedrijf gezien wenselijk is dat elke klant de Ziggo Go omgeving gaat gebruiken, maar dat de TV Start klanten wel op een tablet 7 dagen terug kunnen kijken maar niet via de Mini wil er bij mij ook niet in.

Duurder zal niet direct, als er nu TV Start wordt afgenomen zal het abonnement niet duurder worden. Wil men meer dagen kunnen terugkijken en liefst tot een jaar lang dan is TV Compleet de volgende stap.

0 Kudos