1
Vraag
2
Reacties
MRHeadHunterZ

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

horizonbox waardeloos. Ik wil de Next

Vanaf november klant bij Ziggo. Ik heb gekozen voor het middelste abonnement van 68 euro per maand ofzo. Voordat ik bij Ziggo kwam had ik al gelezen dat die horizon box niet zou werken als je zou willen. Toen werd mij door een medewerker vertelt dat het allemaal verbeterd zou zijn door updates en dergelijke. Nou niets is minder waar! Wat een waardeloos apparaat. Totaal niet meer van deze tijd en traag als dikke stront door een trechter. Als ik op tv guide druk dan kan ik voor dat het geladen is nog een bakkie koffie zetten (Als dat ..... Apparaat niet uitvalt). Ik wil heel graag de next box die is namelijk wel van deze tijd. Ik heb al een aantal keer met ziggo gesproken, maar ze zeggen dat het alleen kan als ik mijn abonnement omgooi naar 81 euro per maand. Wat ik natuurlijk niet ga doen want ik ben tevreden met mijn pakket alleen die horizon box is verschrikkelijk. Het is zo een waardeloos apparaat dat ik er zelfs over na heb zitten denken om heel ziggo op te zeggen en maar kpn te gaan, alleen ook dat kan niet omdat ik nog tot volgend jaar november aan ziggo vast zit.....    Hoe ga ik aan de ziggobox next komen? Ik word namelijk helemaal gek van die horizon box

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de next is alleen mogelijk bij het tv max + internet start compleet of max pakket

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van de mediabox xl hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter en versterker

Bekijk in context

20 Reacties 20
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de next is alleen mogelijk bij het tv max + internet start compleet of max pakket

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van de mediabox xl hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter en versterker

MRHeadHunterZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
anoniemforum wrote:

de next is alleen mogelijk bij het tv max + internet start compleet of max pakket

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van de mediabox xl hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter en versterker

De splitter heb ik al er uit gehaald om xo min mogelijk obstakels te creëren voor die geweldige mediabox xl 

(Volgende foto is van de mediabox xl)

 

 

MRHeadHunterZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
anoniemforum wrote:

de next is alleen mogelijk bij het tv max + internet start compleet of max pakket

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van de mediabox xl hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter en versterker

 

MRHeadHunterZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
MRHeadHunterZ wrote:
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

Jammer, een CI+ module werkt veel sneller dan met een box.

EvaB65

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben datzelfde probleem. Ziggo wil gewoon dat we een duurder abo nemen, en houdt ons aan het lijntje met de opmerking dat er een update volgt. Dat zeggen ze tegen ons al een jaar.. Ze weten precies dat je niet overstapt als je ook email van hen gebruikt, want dan moet je daar ook heel veel tijd in steken om overal je emailadressen en inloggegevens te veranderen. Waardeloos!

 

EvaB65

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
HereIsTom wrote:
MRHeadHunterZ wrote:
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

Jammer, een CI+ module werkt veel sneller dan met een box.

Waar krijg je zo'n Ci+ module en biedt dat dan hetzelfde als een mediabox? Ik neem namelijk ook programma's op en kan dat op een CI module?

 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
EvaB65 wrote:
HereIsTom wrote:
MRHeadHunterZ wrote:
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

Jammer, een CI+ module werkt veel sneller dan met een box.

Waar krijg je zo'n Ci+ module en biedt dat dan hetzelfde als een mediabox? Ik neem namelijk ook programma's op en kan dat op een CI module?

 

Opnemen met een CI+ module ligt aan de TV die je hebt, bij onze TV kun je gewoon opnemen met CI+ module.

Maar tegenwoordig kun je alles terugkijken via Replay, dus nemen we eigenlijk niks meer op.

Je kan bellen met de klantenservice, die kunnen je box dan omruilen voor een CI+ module.

EvaB65

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
HereIsTom wrote:
EvaB65 wrote:
HereIsTom wrote:
MRHeadHunterZ wrote:
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

Jammer, een CI+ module werkt veel sneller dan met een box.

Waar krijg je zo'n Ci+ module en biedt dat dan hetzelfde als een mediabox? Ik neem namelijk ook programma's op en kan dat op een CI module?

 

Opnemen met een CI+ module ligt aan de TV die je hebt, bij onze TV kun je gewoon opnemen met CI+ module.

Maar tegenwoordig kun je alles terugkijken via Replay, dus nemen we eigenlijk niks meer op.

Je kan bellen met de klantenservice, die kunnen je box dan omruilen voor een CI+ module.

Je kunt niet álles terugkijken en series vaak maar een bepaalde tijd. dus opnemen is handig. Maar ik las net dat je tijdens het opnemen niet iets anders kunt kijken. Da's dan niet zo handig. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Als je in fZiggo gebied woont en je neemt Ci+, kan je een losse Humaxbox kopen en de Smartcard daarin doen en op de HDD opnemen. Voordeel is het blijft erop zolang jij dat wil. Met de Next of MediaboxXL (Horizonbox) neem je in de cloud op en verdwijnen opnamen na een jaar

EvaB65

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Template wrote:

Als je in fZiggo gebied woont en je neemt Ci+, kan je een losse Humaxbox kopen en de Smartcard daarin doen en op de HDD opnemen. Voordeel is het blijft erop zolang jij dat wil. Met de Next of MediaboxXL (Horizonbox) neem je in de cloud op en verdwijnen opnamen na een jaar

Ik weet niet eens of ik nog een smartcard heb… volgens mij niet. en wat is een HDD?

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

HDD is een harde schijf 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
EvaB65 wrote:

Je kunt niet álles terugkijken en series vaak maar een bepaalde tijd. dus opnemen is handig. Maar ik las net dat je tijdens het opnemen niet iets anders kunt kijken. Da's dan niet zo handig. 

Wij kunnen hier alles tot ruim een week terug terugkijken. En tijdens het opnemen kunnen we gewoon naar een andere zender kijken.

Maar goed als je alleen maar beren op de weg ziet dan hou je gewoon die trage box.

Jc becker

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Herelstom je kunt niet alles terugkijken. Serie op ned2 bijv, zweedse detective, krijg je mededeling als je teruggaat op je tv gids in het scherm, de boodschap niet vrijgegeven voor relay. Dat is bij meer programma’s zo. Belgie kan je helemaal niets terugkijken evenals op de bbc.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes
Jc becker wrote:

Herelstom je kunt niet alles terugkijken. Serie op ned2 bijv, zweedse detective, krijg je mededeling als je teruggaat op je tv gids in het scherm, de boodschap niet vrijgegeven voor relay. Dat is bij meer programma’s zo. Belgie kan je helemaal niets terugkijken evenals op de bbc.

BBC kan ik gewoon terugkijken en series van NPO2 ook.

Jc becker

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan heb jij wellicht een ultra modern superdeluxe ziggo. Vanmiddag om 13.15 op bbc1bargain hunt. Ik heb nu de gids en replay voor me en dan zie ik bij tijdstip 1300, 1330,1400,1430 op zowel ketnet bbc1 bbc2 dit programma is niet vrijgegeven voor replay.

uitermate benieuwd welke ziggo voordelen jij hebt dan.nederland 3 zaterdag 1530 dit programma is niet vrijgegeven voor replay.nederland3 zaterdag 2025 dit programma is niet vrijgegeven voor replay.

ned2, zaterdag 2210 idem.

belgie1zaterdag 2120 idem dito

canvas zaterdag 2035 idem dito tot 0050 zelfs

bbc zelfde meldingen op zaterdag.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
HereIsTom wrote:
EvaB65 wrote:
HereIsTom wrote:
MRHeadHunterZ wrote:
HereIsTom wrote:

Welke TV heb je, misschien kan daar wel een CI+ module in, hebben wij ook en werkt prima.

Ja kan een cl+ module in maar dat wil ik niet. 

Jammer, een CI+ module werkt veel sneller dan met een box.

Waar krijg je zo'n Ci+ module en biedt dat dan hetzelfde als een mediabox? Ik neem namelijk ook programma's op en kan dat op een CI module?

 

Opnemen met een CI+ module ligt aan de TV die je hebt, bij onze TV kun je gewoon opnemen met CI+ module.

Maar tegenwoordig kun je alles terugkijken via Replay, dus nemen we eigenlijk niks meer op.

Je kan bellen met de klantenservice, die kunnen je box dan omruilen voor een CI+ module.

replay-tv is via een ci module niet mogelijk

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
MRHeadHunterZ wrote:
anoniemforum wrote:

de next is alleen mogelijk bij het tv max + internet start compleet of max pakket

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van de mediabox xl hoe die is aangesloten

en van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter en versterker

De splitter heb ik al er uit gehaald om xo min mogelijk obstakels te creëren voor die geweldige mediabox xl 

(Volgende foto is van de mediabox xl)

 

 

zou je het witte kapje van de splitter kunenn verwijderen https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M daarna de splitter stevig aanduwen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic