1
Vraag
2
Reacties
Buddie!

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

horizon box: ventilator maakt lawaai

De ventilator van mijn Horizon box van Samsung, blaast continue. Dit doet hij sinds ik de Mediabox in de stand-by modus, van "snel" naar "midden" heb ingesteld.

Ik heb de roosters schoongemaakt, de box staat op (extra) pootjes, verder heb ik het stappenplan doorgenomen welke op de site vermeld staat.

Toen ik de box in de snelle stand-by stand had staan, hoorde je de ventilator bijna niet. Nu ik hem in de midden stand heb gezet, hoor ik hem continue blazen. 

Dit zou toch niet mogen in een energiezuinigere instelling? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Komt voor de bakker! In aanvulling op het wifi uitzetten op het modem, daar heb je deze pagina bij nodig. 
Bevestiging en track & trace volgen zo snel mogelijk. Niet op de eenmalige € 19,95 letten in de bevestiging, die worden vergoed! 
 

Bekijk in context

Buddie!
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afgelopen zaterdag de Next en het modem ontvangen. Snel kunnen installeren. Ben zeer tevreden over de oplossing en de snelle afhandeling.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Buddie! 

Goed dat je deze community hebt gevonden en inderdaad dat continu die ventilator staat blazen zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Maar als je verder zoekt op dit forum zul je vast wel meer over dit issue lezen.
Dit is een klant-helpt-klant forum waar Ziggo moderators en medewerkers ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan. Meestal binnen een werkdag (ma-vr) komen ze langs in elk topic.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Buddie!, welkom op de Community! Onwijs irritant als de box constant staat de blazen, dat is ook zeker niet de bedoeling. De box doet dit nu constant, tenzij je de box in de 'snelle stand' zet? Of maakt de box in de snelle stand inmiddels ook herrie?

 

We hebben in principe de mogelijkheid om de box voor je om te ruilen, je ontvangt dan (kosteloos) een nieuwe Mediabox XL. We hebben ook de mogelijkheid om het abonnement om te zetten naar een abonnement met Mediabox Next. Hiervoor betaal je in veel gevallen €0,50 extra per maand, mocht je hier interesse in hebben dan kunnen we altijd checken of dit bij jou ook het geval is. 

 

Wil je jouw adresgegevens ook nog controleren in je profiel? Op dit moment zie ik wel een postcode, maar geen huisnummer. 

 

Buddie!
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je bericht. Ik heb het huisnummer achter de postcode geplaatst.

Als ik de Next box ontvang, kan ik dan ook internetten via de wifi. Die (wifi) zit nu op mijn Horizon?!?!

Zo ja, wat gaat mij de Next extra kosten?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Fijn dat je ze aangevuld hebt, ik zie inderdaad dat je de Mediabox XL/Horizon Mediabox als alles in 1 apparaat hebt. 
Bij overgang naar de Mediabox Next komt er dan een los modem mee. Na het aansluiten van het modem hoe je alleen de wifi uit te schakelen en de smart Wifibooster van TPlink weer erin te pluggen zodat je voorzien bent van wifi. Daar verandert niets in. 

Kosten? In jouw geval is het € 0,50 per maand extra voor je pakketomzetting. 
Die verdien je eenvoudig terug met de stroomkosten, de Mediabox Next is een stuk zuiniger, dit lees je hier.

Liever toch een Mediabox XL? De keuze is aan jou. 

Buddie!
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de snelle reactie. Ik zou graag de Mediabox Next met modem willen ontvangen.

Alvast bedankt voor de oplossing.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Buddie! het laatste wat ik wil is je op kosten jagen, maar ik denk dat je een slimme keuze hebt gemaakt.

Je wilt vast dat je nieuwe modem en je Mediabox Next een strakke verbinding heeft met de buitenwereld, dan is het misschien een idee om ook even een foto te plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kunnen @Jos of @Monica gelijk de juiste aansluitmaterialen meesturen en dan heb je straks alles mooi voor elkaar.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Komt voor de bakker! In aanvulling op het wifi uitzetten op het modem, daar heb je deze pagina bij nodig. 
Bevestiging en track & trace volgen zo snel mogelijk. Niet op de eenmalige € 19,95 letten in de bevestiging, die worden vergoed! 
 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Buddie! schreef: “Als ik de Next box ontvang, kan ik dan ook internetten via de wifi. Die (wifi) zit nu op mijn Horizon?!?!”.

Als ik het goed heb was die Horizon een soort van alles-in-een-apparaat. De Mediabox Next die je nu krijgt is alleen voor beeld, geluid en de aanwezige app’s waarmee je kunt streamen. In je nieuwe situatie loopt de wifi via je nieuwe modem. En als het goed is staat-ie bij aflevering al in de goede stand. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Mis 😉 @Wim C. Het gaat hier over een klant voormalig UPC gebied, die konden kiezen of ze Internet en Bellen via de Mediabox XL lieten lopen of niet. Het modem in voormalig UPC wordt altijd in routerstand geleverd. 
Of daar in de toekomst verandering in komt? Wie weet, dat zien we dan! 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jos sorry. Die voormalige gebieden daar moet ik me ooit nog eens in verdiepen. Dat is precies ook de reden dat ik mijn zinnen meestal begin met: “Als ik het goed heb...” Niet dus! 😢

Buddie!
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afgelopen zaterdag de Next en het modem ontvangen. Snel kunnen installeren. Ben zeer tevreden over de oplossing en de snelle afhandeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic