Sinds enkele dagen (mogelijk sinds de storm van 19 februari) verschijnt regelmatig een popup in beeld bij het tv kijken met de mededeling dat de zender problemen heeft. Dit duurt minder als een seconde. Daarnaast is het tv beeld ook wisselend in kwaliteit, (ouderwets analoge kwaliteit en zeker geen HD kwaliteit).
Ook valt de internetverbinding soms enkele seconden weg. Dit laatste is vooral te merken aan het wegvallen van de internetradio (analoge radio werkt immers niet meer via het Ziggo netwerk)
Alle controles op de mediabox zeggen dat de verbindingen goed zijn, HD kwaliteit of beter.
In de hardware is ook niets veranderd.
Wat zou dit kunnen zijn, want dit is best irritant
Opgelost! Ga naar oplossing.
2 zaken die opvallen.
Je modem zit achter een versterker, daar wordt een modem meestal niet blij van en zeker een Technicolor modem niet.
De huidige standaard wijze is een paar jaar geleden veranderd van een modem achter een versterker naar de aansluiting op de splitter, vanwege deze reden.
Sluit die eens aan op de splitter en kijk eens wat er met je internet verbinding gebeurt?
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV en mag niet met een netwerkkabel aangesloten zijn op het modem om allerlei verbindingsproblemen te voorkomen, je hebt dan 2 modems en 2 routers in je netwerk die beiden de baas willen spelen en dat levert nogal eens uitval van het internet op en uitval van beeld en de verbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Wat zou dit kunnen zijn, want dit is best irritant"
Dat kunnen tig oorzaken zijn buiten of binnen.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Welke mediabox heb je?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?
Gisteren heb ik alles opnieuw opgestart etc
Startup Procedure | ||
Procedure | Status | Comment |
Acquire Downstream Channel | Locked | |
Connectivity State | OK | Operational |
Boot State | OK | Operational |
Configuration File | OK | |
Security | Enabled | BPI+ |
Downstream Channel | |||||||
Channel | Lock Status | Modulation | Channel ID | Symbol Rate | Frequency | Power | SNR |
1 | Locked | QAM256 | 32 | 6952000 | 850000000 Hz | -3.2 dBmV | 38.7 dB |
2 | Locked | QAM256 | 9 | 6952000 | 666000000 Hz | 0.7 dBmV | 40.1 dB |
3 | Locked | QAM256 | 10 | 6952000 | 674000000 Hz | 0.6 dBmV | 38.3 dB |
4 | Locked | QAM256 | 11 | 6952000 | 682000000 Hz | -0.2 dBmV | 39.8 dB |
5 | Locked | QAM256 | 12 | 6952000 | 690000000 Hz | -0.4 dBmV | 39.6 dB |
6 | Locked | QAM256 | 13 | 6952000 | 698000000 Hz | 0.2 dBmV | 39.8 dB |
7 | Locked | QAM256 | 16 | 6952000 | 722000000 Hz | 0.2 dBmV | 39.7 dB |
8 | Locked | QAM256 | 19 | 6952000 | 746000000 Hz | -0.8 dBmV | 39.6 dB |
9 | Locked | QAM256 | 23 | 6952000 | 778000000 Hz | -0.2 dBmV | 39.9 dB |
10 | Locked | QAM256 | 25 | 6952000 | 794000000 Hz | 0.8 dBmV | 39.9 dB |
11 | Locked | QAM256 | 26 | 6952000 | 802000000 Hz | 0.6 dBmV | 39.9 dB |
12 | Locked | QAM256 | 27 | 6952000 | 810000000 Hz | 0.2 dBmV | 39.0 dB |
13 | Locked | QAM256 | 28 | 6952000 | 818000000 Hz | -0.8 dBmV | 38.1 dB |
14 | Locked | QAM256 | 29 | 6952000 | 826000000 Hz | -1.3 dBmV | 39.5 dB |
15 | Locked | QAM256 | 30 | 6952000 | 834000000 Hz | -2.1 dBmV | 39.2 dB |
16 | Locked | QAM256 | 31 | 6952000 | 842000000 Hz | -2.7 dBmV | 38.8 dB |
Upstream Channel | ||||||
Channel | Lock Status | Modulation | Channel ID | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | QAM64 | 3 | 5120 Ksym/sec | 45200000 Hz | 42.5 dBmV |
2 | Locked | QAM64 | 1 | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 42.5 dBmV |
3 | Locked | QAM64 | 2 | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 42.5 dBmV |
4 | Locked | QAM64 | 4 | 5120 Ksym/sec | 38400000 Hz | 42.5 dBmV |
CM IP Address | Duration | Expires |
---.---.---.--- | 😧 -- H: -- M: -- S: -- | --- --- -- --:--:-- ---- |
Deze log ook maar even bijgevoegd
ue Jan 18 01:30:15 2022 | Notice (6) | Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 |
Tue Jan 18 01:30:10 2022 | Warning (5) | DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... |
Tue Jan 18 01:30:11 2022 | Notice (6) | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=... |
Tue Jan 18 01:30:13 2022 | Critical (3) | Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -... |
Tue Feb 22 01:23:41 2022 | Error (4) | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-... |
Thu Feb 24 21:23:22 2022 | Critical (3) | SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC ... |
Thu Feb 24 21:23:25 2022 | Warning (5) | MDD message timeout;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=00:01:... |
Time Not Established | Critical (3) | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:03:fa:4... |
Time Not Established | Notice (6) | Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 |
Sat Feb 26 20:04:34 2022 | Warning (5) | DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...
|
Sat Feb 26 20:04:35 2022 | Notice (6) | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=... |
2 zaken die opvallen.
Je modem zit achter een versterker, daar wordt een modem meestal niet blij van en zeker een Technicolor modem niet.
De huidige standaard wijze is een paar jaar geleden veranderd van een modem achter een versterker naar de aansluiting op de splitter, vanwege deze reden.
Sluit die eens aan op de splitter en kijk eens wat er met je internet verbinding gebeurt?
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV en mag niet met een netwerkkabel aangesloten zijn op het modem om allerlei verbindingsproblemen te voorkomen, je hebt dan 2 modems en 2 routers in je netwerk die beiden de baas willen spelen en dat levert nogal eens uitval van het internet op en uitval van beeld en de verbinding.
Goedenavond,
Ik heb de netwerkkabel losgekoppeld, dit lijkt op dit moment beter te gaan.
mbt de aansluiting van de modem op de versterker, dit is de enige manier om het modem goed gekoppeld te krijgen. De meegeleverde kabels met rode en groene aansluitingen passen niet. De groene past wel, maar de rode is te groot en niet voorzien van een schroefdraad. Het internet (en ook tv beeld) hebben beiden altijd goed gewerkt.
@eddyhhw "De groene past wel, maar de rode is te groot en niet voorzien van een schroefdraad."
De rode heeft geen schroefdraad en is kun je over de aansluiting op het modem schuiven, even stevig doorduwen, zo zitten alle modems de laatste jaren aangesloten.
"Ik heb de netwerkkabel losgekoppeld, dit lijkt op dit moment beter te gaan. "
"Het internet (en ook tv beeld) hebben beiden altijd goed gewerkt."
Dat gaat een tijd goed, maar als 1 van de apparaten een nieuwe DHCP gaat opbouwen, dan gaat het mis.
Ziggo adviseert geen netwerkkabel tussen het modem en adviseert zelfs al jaren om een netwerkkabel ertussenuit te halen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.