1
Vraag
2
Reacties
eddyhhw

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

haperende mediabox verbinding en wegvallen internet

Sinds enkele dagen (mogelijk sinds de storm van 19 februari) verschijnt regelmatig een popup in beeld bij het tv kijken met de mededeling dat de zender problemen heeft. Dit duurt minder als een seconde. Daarnaast is het tv beeld ook wisselend in kwaliteit, (ouderwets analoge kwaliteit en zeker geen HD kwaliteit).

Ook valt de internetverbinding soms enkele seconden weg. Dit laatste is vooral te merken aan het wegvallen van de internetradio (analoge radio werkt immers niet meer via het Ziggo netwerk)

 

Alle controles op de mediabox zeggen dat de verbindingen goed zijn, HD kwaliteit of beter.

In de hardware is ook niets veranderd.

Wat zou dit kunnen zijn, want dit is best irritant

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

2 zaken die opvallen.

 

Je modem zit achter een versterker, daar wordt een modem meestal niet blij van en zeker een Technicolor modem niet.

De huidige standaard wijze is een paar jaar geleden veranderd van een modem achter een versterker naar de aansluiting op de splitter, vanwege deze reden.

Sluit die eens aan op de splitter en kijk eens wat er met je internet verbinding gebeurt?

 

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV en mag niet met een netwerkkabel aangesloten zijn op het modem om allerlei verbindingsproblemen te voorkomen, je hebt dan 2 modems en 2 routers in je netwerk die beiden de baas willen spelen en dat levert nogal eens uitval van het internet op en uitval van beeld en de verbinding.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Wat zou dit kunnen zijn, want dit is best irritant"

 

Dat kunnen tig oorzaken zijn buiten of binnen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Welke mediabox heb je?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

eddyhhw
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren heb ik alles opnieuw opgestart etc

 

Startup Procedure
ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity StateOKOperational
Boot StateOKOperational
Configuration FileOK 
SecurityEnabledBPI+

 

Downstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPowerSNR
1LockedQAM256326952000850000000 Hz-3.2 dBmV38.7 dB
2LockedQAM25696952000666000000 Hz0.7 dBmV40.1 dB
3LockedQAM256106952000674000000 Hz0.6 dBmV38.3 dB
4LockedQAM256116952000682000000 Hz-0.2 dBmV39.8 dB
5LockedQAM256126952000690000000 Hz-0.4 dBmV39.6 dB
6LockedQAM256136952000698000000 Hz0.2 dBmV39.8 dB
7LockedQAM256166952000722000000 Hz0.2 dBmV39.7 dB
8LockedQAM256196952000746000000 Hz-0.8 dBmV39.6 dB
9LockedQAM256236952000778000000 Hz-0.2 dBmV39.9 dB
10LockedQAM256256952000794000000 Hz0.8 dBmV39.9 dB
11LockedQAM256266952000802000000 Hz0.6 dBmV39.9 dB
12LockedQAM256276952000810000000 Hz0.2 dBmV39.0 dB
13LockedQAM256286952000818000000 Hz-0.8 dBmV38.1 dB
14LockedQAM256296952000826000000 Hz-1.3 dBmV39.5 dB
15LockedQAM256306952000834000000 Hz-2.1 dBmV39.2 dB
16LockedQAM256316952000842000000 Hz-2.7 dBmV38.8 dB

 

Upstream Channel
ChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPower
1LockedQAM6435120 Ksym/sec45200000 Hz42.5 dBmV
2LockedQAM6415120 Ksym/sec58800000 Hz42.5 dBmV
3LockedQAM6425120 Ksym/sec52000000 Hz42.5 dBmV
4LockedQAM6445120 Ksym/sec38400000 Hz42.5 dBmV

 

CM IP AddressDurationExpires
---.---.---.---😧 -- H: -- M: -- S: ----- --- -- --:--:-- ----
eddyhhw
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze log ook maar even bijgevoegd

 

ue Jan 18 01:30:15 2022   Notice (6)  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Tue Jan 18 01:30:10 2022   Warning (5)  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA... 
 Tue Jan 18 01:30:11 2022   Notice (6)  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=... 
 Tue Jan 18 01:30:13 2022   Critical (3)  Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received -... 
 Tue Feb 22 01:23:41 2022   Error (4)  DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-... 
 Thu Feb 24 21:23:22 2022   Critical (3)  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC ... 
 Thu Feb 24 21:23:25 2022   Warning (5)  MDD message timeout;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=00:01:... 
 Time Not Established  Critical (3)  No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:03:fa:4... 
 Time Not Established  Notice (6)  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Sat Feb 26 20:04:34 2022   Warning (5) 

 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MA...

 

 Sat Feb 26 20:04:35 2022   Notice (6)  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:03:fa:44:fb:23;CMTS-MAC=... 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

2 zaken die opvallen.

 

Je modem zit achter een versterker, daar wordt een modem meestal niet blij van en zeker een Technicolor modem niet.

De huidige standaard wijze is een paar jaar geleden veranderd van een modem achter een versterker naar de aansluiting op de splitter, vanwege deze reden.

Sluit die eens aan op de splitter en kijk eens wat er met je internet verbinding gebeurt?

 

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV en mag niet met een netwerkkabel aangesloten zijn op het modem om allerlei verbindingsproblemen te voorkomen, je hebt dan 2 modems en 2 routers in je netwerk die beiden de baas willen spelen en dat levert nogal eens uitval van het internet op en uitval van beeld en de verbinding.

eddyhhw
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond, 

Ik heb de netwerkkabel losgekoppeld, dit lijkt op dit moment beter te gaan. 
mbt de aansluiting van de modem op de versterker, dit is de enige manier om het modem goed gekoppeld te krijgen. De meegeleverde kabels met rode en groene aansluitingen passen niet. De groene past wel, maar de rode is te groot en niet voorzien van een schroefdraad. Het internet (en ook tv beeld) hebben beiden altijd goed gewerkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@eddyhhw "De groene past wel, maar de rode is te groot en niet voorzien van een schroefdraad."

De rode heeft geen schroefdraad en is kun je over de aansluiting op het modem schuiven, even stevig doorduwen, zo zitten alle modems de laatste jaren aangesloten.

 

"Ik heb de netwerkkabel losgekoppeld, dit lijkt op dit moment beter te gaan. "

"Het internet (en ook tv beeld) hebben beiden altijd goed gewerkt."

Dat gaat een tijd goed, maar als 1 van de apparaten een nieuwe DHCP gaat opbouwen, dan gaat het mis.

Ziggo adviseert geen netwerkkabel tussen het modem en adviseert zelfs al jaren om een netwerkkabel ertussenuit te halen.

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic