bij het afspelen van opnames hapert het beeld, staat enkele seconden stil, en gaat dan verder. Dit terwijl het geluid wel doorloopt. We hebben dit probleem bij meerdere opnames, ook van meerdere zenders. echter specifiek kan ik het benoemen bij elke aflevering van Silent Witness op BBC one.
een tweede punt is dat we dit ook hebben bij het afspelen van viaplay, als app via de Smart TV.
bij "live" afspelen van tv programma's hebben we geen problemen.
hebben meer leden dit probleem ondervonden en hoe hebben jullie dit opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of via een netwerkkabel?
De Next box is met een coax kabel aangesloten, maar tevens ook via WIFI verbonden met de modem.
Omdat het met wifi is, lijkt de verbinding niet helemaal goed te zijn, de opnames gaan via de wifi.
Is er een mogelijkheid om de Next met een netwerkkabel aan te sluiten aan het modem?
Mijn probleem van het haperen bij het terugkijken van opnames is ontstaan na de laatste update van de mediabox next . Voordien kon ik ongestoord opnames terugkijken. Ik hoop dat met de nieuwe update 4.41 dit euvel verholpen wordt.
nb Ik heb mijn mediabox next pas sinds (ik geloof januari / februari dit jaar). Nextbox is aangesloten met een coaxkabel via WiFi verbinding. Televisie bevindt zich niet in de woonkamer waar de modem staat.
Hoi Bert. Neen een netwerkkabel aansluiten is geen optie.
@JcBrooklyn Hoever is de next verwijderd van het modem of het wifipunt?
Hoeveel muren met wat voor materiaal staan ertussen?
De next box staat in een kast op nog geen 4 meter van het WiFi punt.
tussen deze twee punten zijn geen muren of andere obstakels.
Dan op zoek naar een andere mogelijke oorzaak:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Goedemiddag @JcBrooklyn
Het is alweer een aantal dagen geleden dat we wat van je hebben vernomen in dit topic.
@Bert wil je graag helpen met zijn expertise. Zou je daarvoor zijn gevraagde input willen delen? Dan kan hij je beter helpen 🙂
hoi Bert,
Op aanraden van ziggo heb ik de WIFI via Deco E4 routers van TP Link.
Bij de Ziggo modem waar mijn signaal de woning binnenkomt heb ik mijn WIFI uitgezet.
De eerste Deco Router heb ik bekabeld aangesloten en staat (ook op aanraden van Ziggo ) op zolder, de tweede is geplaatst op de 1e verdieping en de derde staat in de woonkamer.
Up- en downstreamwaarden bij deze router is zeer varriabel. Deze varrieren van 0 tot 20mBs.
De ziggo Modem is direct aangesloten zonder splitters of versterkers.
de Deco router is direct aangesloten zonder splitters of versterkers.
@JcBrooklyn Ik ken de Deco's niet.
Het gaat mij om het binnenkomend signaal wat kan haperen.
begrijp ik het goed dat als het WIFI signaal via deze Deco's gaat dit ook het probleem is bij haperend signaal?
@JcBrooklyn Ik zoek een mogelijke oorzaak voor je haperingen bij het afspelen van opnames.
Ik begin dan bij het begin en dat is het binnenkomend signaal en zo stap voor stap verder om een oorzaak te vinden, als he fundament niet goed is, kun je verder blijven zoeken tot je een ons weegt, maar zul je de oorzaak niet vinden.
Mocht het binnenkomend signaal wel in orde zijn, dan heb je dat alvast uitgesloten als mogelijke oorzaak.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dat is al een deel, het signaal is niet helemaal fris.
Op zoek naar de oorzaak.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hoi @Bert
sorry dat het even duurt voordat ik kan reageren, maar.
hierbij de foto vanwaar de Ziggo straatkabel het huis binnenkomt.
- één coax kabel naar de modem
- één coax kabel naar de nextbox via een muurdoos. (foto later in dit bericht)
en hier de aansluiting op de modem.
- aankomende coax kabel
- vertrekkende data kabel naar de WIFI router (
aansluiting vanaf de muurdoos naar de Nextbox
Aansluiting in de Next box
Aansluiting vanaf de modem naar de WIFI router.
In een aantal gevallen zijn de volgende stappen de oplossing met de UPC splitter:
Is het gelukt om de laatste tip van @Bert uit te voeren met de splitter, @JcBrooklyn? Laat je weten hoe het er daarna aan toe gaat?
Goedemorgen @Bert
Ik heb de splitter opnieuw verbonden, kabels eruit gehaald en opnieuw erin gestoken,
helaas is het haperende beel dbij opnames hier niet mee verholpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.