1
Vraag
2
Reacties
Karin1964

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

google assistant weet wél hoe laat het is, maar kan geen radio streamen

Hallo, ik heb sinds vandaag een Bose smart soundbar 300. Eén van de dingen die nog niet werkt, is de google assistent. Ze reageert wél als ik vraag hoe laat het is enz, maar als ik vraag om NPO1 te streamen of om een specifiek nummer af te spelen zegt ze steeds 'sorry ik heb het niet begrepen'. Of ze dreunt een heel riedeltje af  Welke instellingen moet ik wijzigen? En is dat dan vanuit een app (en welke?) 

Bedankt alvast.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Ziggo => Deels. Ik kan m'n tv niet koppelen via de google home app, maar ik las dat ik daarvoor een HDMI-CEC ?? kabel nodig ben. In de TV heb ik deze al op 'aan' gezet.

Wat werkt is dat de tv via de bose loopt qua geluid, en dat ik spotify via de bose af kan spelen. Radio streamen gaat nog gepaard met problemen. Wat heel maf is, is dat ik vraag om 'radio noord' af te spelen. Vervolgens doet hij dat, maar in 5 van de 10 keer gaat hij gelijk (óf na ca 20 seconden) spontaan over naar een Griekse (heb ik me laten vertellen) zender zoals in de bijlage te zien is. Heel maf! Ik zeg heel duidelijk Radio Noord, en dus geen Noord Radio.

En verder moet ik m'n Next afstandsbediening nog zó instellen dat ik daar alles mee kan doen.

Maar als ik het goed begrijp moet je nog wél zelf met de afstandsbediening van de soundbar overschakelen van radio luisteren naar tv kijken.

Gelukkig komt er volgende week iemand helpen. Ik ben uitgepuzzeld 🤣

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik gebruik uit principe dat soort assistenten niet, ik heb me er wel een beetje in verdiept.

 

De Home app moet hiervoor worden gekoppeld aan een dienst ingeval van  muziek dienst zoals Spotify.

Deze soundbar ondersteund Spotify Connect.

https://www.bose.nl/nl_nl/products/speakers/home_theater/bose-smart-soundbar-300.html#5hot

 

De opdracht zal dan NPO radio 1 moeten zijn NPO 1 is het TV kanaal.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Je kan ook een routine aanmaken in de Google Home app met de juiste opdracht

 

Screenshot_20221002_174022.jpg

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het is me inderdaad gelukt om een paar radiozenders als favoriet aan te wijzen. Maar nog steeds zegt ze sorry ik heb het niet begrepen. Ik heb ook al gekeken of ik een apparaat moet toevoegen, maar dat lukt niet. Ik zie nergens een soundbar staan, wel een speaker. Maar als ik die zoek wordt er niks gevonden. Dit gaat toch via de Home-app? Is er misschien iemand die me dit stap voor stap uit wil leggen? 🙂

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb nu wel gevonden: smartapparaten instellen in de google home app. Alleen staat hier geen soundbar tussen. Wel speaker, google wifi, chromecast, chromecast audio, en nog een paar dingen.

Dus welke ik nu moet kiezen voor de soundbar.......

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Karin1964 u heeft op de plus linksboven geklikt? Dan Apparaat instellen en daarna  Nieuw apparaat? 

Dan is het Chromecast Audio om vanuit een muziek app de kunnen casten of aansturen via de Home assistent.

 

U ziet niet specifiek de naam bose 300? 

 

Vermoedelijk heeft u ook een app die bij de Bose hoort mogelijk kunt u daar ook aanvinken dat de Google assistent gebruikt kan worden. 

 

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik wil iedereen bedanken voor de tips. Ik denk dat ik er iemand bij moet halen die het voor me instelt.

Had ik eindelijk iets voor elkaar m.b.v. een van bovenstaande tips, deed iets anders het ineens niet meer en ben ik voor m'n gevoel weer bij af. Nu ineens zet de assistente dat er geen wifiverbinding meer is, en eerlijk gezegd weet ik ondertussen niet meer of ik dat op m'n mobiel moet uitzoeken (in een van de appjes) of in de TV. Raak behoorlijk gefrustreerd 😛 Nogmaals dank, op een dag zal het vast werken 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De wifi verbinding zal in alle apparaten die met de Google Assistent samenwerken aan moeten staan. En met zoals dat wordt genoemd met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Karin1964 Schreef: Ik zie nergens een soundbar staan, wel een speaker. Maar als ik die zoek wordt er niks gevonden. Dit gaat toch via de Home-app?

 

In de Home-app moet je eerst de soundbar aan je huis koppelen. Klik op het + links boven, dan kies je "Apparaat instellen" dan "Werkt met Google" vervolgens zoek je in de lijst naar "Bose Music" of iets dergelijks. En dan zal hij iets in de trant van "wil je bose account aan home koppelen" vragen (weet dit zo niet, omdat ik zelf geen Bose heb). Dan zal je soundbar zichtbaar worden in je Home-app. En dan kun je bij de Google Assistant instellingen, instellen dat hij de soundbar moet gebruiken voor afspelen 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het nog gelukt met de extra tips/hulp, @Karin1964? 🙂 

Karin1964
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Ziggo => Deels. Ik kan m'n tv niet koppelen via de google home app, maar ik las dat ik daarvoor een HDMI-CEC ?? kabel nodig ben. In de TV heb ik deze al op 'aan' gezet.

Wat werkt is dat de tv via de bose loopt qua geluid, en dat ik spotify via de bose af kan spelen. Radio streamen gaat nog gepaard met problemen. Wat heel maf is, is dat ik vraag om 'radio noord' af te spelen. Vervolgens doet hij dat, maar in 5 van de 10 keer gaat hij gelijk (óf na ca 20 seconden) spontaan over naar een Griekse (heb ik me laten vertellen) zender zoals in de bijlage te zien is. Heel maf! Ik zeg heel duidelijk Radio Noord, en dus geen Noord Radio.

En verder moet ik m'n Next afstandsbediening nog zó instellen dat ik daar alles mee kan doen.

Maar als ik het goed begrijp moet je nog wél zelf met de afstandsbediening van de soundbar overschakelen van radio luisteren naar tv kijken.

Gelukkig komt er volgende week iemand helpen. Ik ben uitgepuzzeld 🤣

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Elke HDMI kabel is CeC geschikt. Dit is een functie die in de TV kan worden aangezet, de naam verschilt per merk.

 

Inderdaad zal op de soundbar de juiste bron gekozen moeten worden.

 

Goed dat er iemand komt helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic