1
Vraag
2
Reacties
livrede

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geluidsignaal TVE Int

Waarom is het geluidsignaal van TVE internacional zwakker dan de rest van de zenders ?

Het speelt niet alleen bij mij, maar ook bij mijn moeder en vriendin. Ook andere Spaanse vrienden geven aan dit probleem te herkennen. Maar “we” zijn maar al te blij dat er een Spaanse zender is !

Het is geen wereldschokkend probleem; je moet wél elke keer de volumeknop gebruiken. Soms zet je de TV  een dag erop op een andere zender aan en staat “opeens” het geluid keihard.

Vandaag heb ik, na er maanden mee te hebben geleefd, dit doorgegeven aan een medewerker van de Klantenservice. Misschien wordt het nog een keer opgepakt; niet schieten is altijd mis.

Un saludo cordíal !

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey allemaal. 

 

Ik weet het, dit topic is al bijna een half jaar oud. Maar ik heb een update. Niet een positieve helaas. 

Het geluid van de zender wordt 1 op 1 doorgegeven zoals wij het binnenkrijgen. Het lagere geluidsniveau ligt dus bij de zender zelf. Dit speelt al sinds ze DTV aan ons doorgeven. Helaas kunnen wij hier dus niets meer aan aanpassen :-(. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
MaryAnn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit probleem heb ik ook al heel lang. We kijken elke dag naar TVE en is dit dus heel storend.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @livrede en @MaryAnn . Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community!

 

Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb zelf geen TVE en ben hier dus ook nooit tegenaan gelopen. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad geen wereldprobleem is maar wel “gewoon” irritant en anders zou moeten. 

Op wat voor manier kijken jullie tv? Digitaal via de kabel, met een CI+ module of met een mediabox (en in dat laatste geval; wat voor mediabox?) 

Speelde dit altijd al, of is het eerder wel goed geweest? 

 

Ik vind, als ik google hierover raadpleeg, wel deze nieuwspagina. Ik weet hier zelf echter niets van en ik twijfel dus een beetje aan de juistheid hiervan. Zeker ook omdat jullie aangeven dat het bij jullie nog wel speelt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik kom terug op wat ik net plaatste. Ik heb namelijk wel TVE (kom er net achter dat dat in het standaard pakket zit) maar kijk hier “natuurlijk” nooit naar omdat ik geen Spaans spreek ^^. 

Op mijn tv (met mediabox Next) is het geluid inderdaad wel iets zachter dan de zenders er omheen. Het scheelt bij mij echter maar 2 “tikjes” op de afstandsbediening. Als ik naar een andere zender ga is het dus niet persé keihard. Is dit verschik bij jullie groter? 

livrede
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Lycke Ziggo,

 

bij elkaar gaat het toch om verschillende mediaboxen; die van mij is een horizon. In elk geval gaat het om een abonnement met extra zenderpakket.

 

Bij jou is het gelukkig twee tikjes, maar niet bij anderen of bij mij. Dat scheelt wel wat meer dan dat.  Vraag het ook eens aan jouw collega's of zij dit ook hebben ?

En het speelt sinds dat de Spaanse zender van satelliet is veranderd. Dat werd toen, maanden geleden, op de zender zélf, bij herhaling, aangekondigd.

Maar, nogmaals, het is niet wereldschokkend. Misschien dat er tóch iets aan gedaan kan worden ? Dan natuurlijk graag !

Het is bijzonder prettig voor, niet enkel, Latinos, dat er een Spaanse zender is. Zo heb ik Nederlandse vrienden die het fijn vinden om op deze manier met de taal bezig te zijn. Dát blijft natuurlijk op de éérste plaats staan !

 

Met vriendelijke groet !

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemorgen @livrede

Thanks voor je toelichting, ik heb alle bevindingen doorgezet naar de juiste afdeling zodat het uitvoerig wordt getest en nagekeken. Super bedankt voor je melding hierover. Als er een update is, dan zullen we dat uiteraard onder je topic laten weten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Er is een ticket gelogd inmiddels, dus er zal aan gewerkt worden! Mocht ik updates ontvangen, dan plaats ik ze uiteraard hier ^^. 

livrede
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel … oftewel ... muchas gracias, Lycke !

Wie weet biedt het soelaas ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Vast uiteindelijk zeker! Ik vermoed niet dat het de hoogste prio status zal hebben, maar het staat nu in elk geval op de radar dus het wordt opgepakt ^^. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey allemaal. 

 

Ik weet het, dit topic is al bijna een half jaar oud. Maar ik heb een update. Niet een positieve helaas. 

Het geluid van de zender wordt 1 op 1 doorgegeven zoals wij het binnenkrijgen. Het lagere geluidsniveau ligt dus bij de zender zelf. Dit speelt al sinds ze DTV aan ons doorgeven. Helaas kunnen wij hier dus niets meer aan aanpassen :-(. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic