HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dag,
sinds enkele weken valt bij mij het geluid voor 1 seconde weg. Ik lees dat meerdere hierover klagen maar een oplossing zie ik helaas nergens.
Hier ook sinds de laatste update. Ergens tijdens het kijken een seconde stil. Daarna niet meer. maar wel elke dag op een willekeurig moment.
Bij Netflix in elke aflevering film etc één keer.
Ben dus bang dat het met de update te maken heeft en niet op te lossen is via instellingen of verwisselen van kabels o.I.d.!
Er zijn veel meer mensen die hier last van hebben en bij een enkeling is een nieuwe kabel de oplossing geweest, hier het zelfde probleem en helaas alleen op kunnen lossen door de resolutie terug te zetten van 4K naar 1080P, verder ook last van het niet in sinc lopen van het geluid, afgelopen week stond de Next spontaan weer op 4K, en dan het verdwijnen van de functie vorige zender met Harmony afstandsbediening.
Begint al aardig op een maandagmorgen product te lijken.
Gelukkig heb ik mijn good old Humax 5200 nog die al jaren probleemloos zijn werk doet.
Hopelijk komt Ziggo met een update die alles in 1x oplost.
Oh, dat heb ik ook met de harmony, niet naar vorige zender terug kunnen keren!
Voor mij nu wel duidelijk dat het niet aan een kabel kan liggen! Dat zou wel heel toevallig zijn, toch?
Wat vind u, ZIGGO hievan?????
Manuelpierre wrote:Oh, dat heb ik ook met de harmony, niet naar vorige zender terug kunnen keren!
Voor mij nu wel duidelijk dat het niet aan een kabel kan liggen! Dat zou wel heel toevallig zijn, toch?Wat vind u, ZIGGO hievan?????
Ziggo wist al van de fout met de Harmony voordat de grote uitrol van de firmware werd doorgevoerd en toen is al vermeld dat het bij de volgende update zou zijn opgelost, helaas is dat bij de laatste update niet gebeurd, echt een slechte beurt.
Hier precies hetzelfde probleem. Echter zit mijn kaart in een box van de Samsung tv.
Geen idee wat ik hiermee moet.
Is het bij jou al opgelost?
Goedemorgen,
Hebben jullie ook gekeken of het probleem met het geluid op te lossen is met de stappen op deze pagina? Controleer daarnaast of het probleem zich ook voordoet op het moment dat je
je homecinemaset / hifi systeem d.m.v. een optische kabel aansluit. Kijk daarna of het probleem met de audio zich voordoet wanneer Dolby Digital Aan, Uit of op Volg signaal staat op de Mediabox Next.
Wat betreft de vraag m.b.t. Previous Channel knop op de Logitech Harmony; dit is bij ons bekend en wordt in een volgende update opgelost.
Bij mij nog steeds niet. Ook vreemd dat ik niets van ziggo hierover hoor…
Uw reactie van ziggo om de stereo los..via het advies “stappen op deze pagina” vind ik wat vreemd. Ik heb het geluid al jaren op dezelfde manier verbonden.
Eerts via de Humax daarna met de media xl en daarna de next… ook met de laatste is het maanden goed gegaan…
Maak eens een foto van het kopje "beeld en geluid", even zien of dit al herstelt is?
Heb je al een fabrieksreset gedaan ?
Goedemorgen @Ryanka,
Ik begrijp dat het bij jou niet om de Mediabox Next gaat maar om een Samsung TV met CI Plus. Dit heeft dus en andere onderliggende oorzaak.
Heb je al gekeken of het met de stappen op deze pagina op te lossen is? Controleer daarnaast ook de instellingen va je TV / Soundbar.
Goedemorgen @Manuelpierre,
Heb je al gekeken of het gelukt is met behulp van de tip @PeterH2020 ?
Zo, ik kom er ook maar bij… Er is al zoveel geschreven over dit probleem.
Nou, ik doe er dan maar een schepje boven op. Hier hetzelfde probleem! Televisie is een nieuwe Samsung The Frame 55inch (2020 twee maanden oud). Vanaf het begin is het probleem van één tel geen geluid op alle onderdelen; Live TV, Netflix, Opgenomen programma's. De Samsung Connect Box is verbonden met de Mediabox Next d.m.v. Hdmi. Zowel de Mediabox Next als de Televisie hebben de afgelopen week hun laatste updates ontvangen, maar dat maakt géén enkel verschil. Wordt er beetje moe van. Beide al een keertje naar de fabrieksinstellingen teruggezet en andere Hdmi poorten en kabels geprobeerd, maar dat bied allemaal geen soelaas. Hardnekkig probleem, en Ziggo verwijst naar Samsung en andersom, het kastje en de muur verhaal dus.
Ben benieuwd of er inmiddels al iemand is waarbij het is verholpen, en zo ja HOE DAN?
Hey @Theo_Rotterdam! Leuk dat je er bent, de reden waarom is alleen minder. Wat zuur dat je ook problemen ervaart met wegvallend geluid. Er zijn een hoop tips gegeven in dit topic en ik lees dat je zelf ook al veel hebt getest. E
Had je ook al gekeken of het uitmaakt als je Dolby Digital aan zet of juist uit? Maak je ook gebruik van een soundbar of gebruik je het geluid van de tv?
Mariska Ziggo wrote:Hey @Theo_Rotterdam! Leuk dat je er bent, de reden waarom is alleen minder. Wat zuur dat je ook problemen ervaart met wegvallend geluid. Er zijn een hoop tips gegeven in dit topic en ik lees dat je zelf ook al veel hebt getest. E
Had je ook al gekeken of het uitmaakt als je Dolby Digital aan zet of juist uit? Maak je ook gebruik van een soundbar of gebruik je het geluid van de tv?
Neen, geen soundbar maar gewoon geluid van de televisie. Zal Dolby Digital als ik dat kan vinden in de instellingen van de TV eens uitzetten of aanzetten vanavond, afwachten en duimen dus maar.
Heb sinds enige tijd precies hetzelfde probleem
had dat ook , heb niks veranderd en laatste paar dagen geen last meer
Goedemorgen @Theo_Rotterdam,
We zijn inmiddels enkele dagen verder en ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
@Hendrik52, balen om te lezen dat jij ook problemen ervaart. Alle tips uit dit topic heb je al doorlopen en getest? Zo ja, kun je ons dan voorzien van meer informatie van jou situatie? Welke apparatuur wordt er gebruikt en hoe is alles aangesloten?
@Erik46 ik begrijp dat jij dit probleem ook hebt ervaren, maar dat het op magische wijze zonder dat er iets is gewijzigd momenteel is verholpen. Klopt dit?
Inderdaad, om de een of andere reden komt het (bijna niet) meer voor.
Niets gewijzigd aan de configuratie.
Maar heb de Mediabox Next aangesloten op de HDMI-ARC (4) poort omdat de Televisie (The Frame (2020)) Ziggo niet herkend op een andere HDMI poort.
Maar toen was het probleem van het geluid er ook, dus daar kan het m.i. niets mee te maken hebben. Dus de HDMI poort maakte niets uit...
Overigens de afstandsbediening van Samsung krijg ik niet aan de praat met de Ziggo box, maar daar is al zoveel over geschreven op zowel het forum van Samsung als hier, dat ik de moed heb opgegeven.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...