Vraag
Reacties
Manuelpierre
Level 4

geluid valt weg

Dag,

sinds enkele weken valt bij mij het geluid voor 1 seconde weg. Ik lees dat meerdere hierover klagen maar een oplossing zie ik helaas nergens.

 

e-mail meldingen
Aan Uit
38 Reacties 38
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

gaat het geluid rechtstreeks via de tv of via een soundbar geluidsinstallatie ?

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Het geluid gaat via een geluidsinstallatie. Had er eerder nooit problemen mee.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

Het geluid gaat via een geluidsinstallatie. Had er eerder nooit problemen mee.

wat staat er bij Bepaal je volume

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Die regel heb ik er niet tussen staan...

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

Die regel heb ik er niet tussen staan...

vreemd het gaat toch om de mediabox next?

 

maak eens een foto van het instellingen menu beeld en geluid

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

 

welke firmware heb je dat kun je vinden bij info

 

en hoe is de geluidsinstallatie gekoppeld aan de next of de tv

en welk merk type is het

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Versie 4.28 gekoppeld aan de tv. Samsung QE55Q85R

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

Versie 4.28 gekoppeld aan de tv. Samsung QE55Q85R

en welk type merk geluidsinstallatie 

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Harman kadon avr 245

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

Harman kadon avr 245

via wat is die gekoppeld aan je tv hdmi of optical

0 Kudos
MaxH
Level 17

Die regel zie je niet met een 3rd party AB, bv Logitech. Hangt van de overige instelling af.

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

HDMI

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Manuelpierre wrote:

HDMI

heb je ook de optie om hem via optical aan je tv te koppelen de geluidsinstallatie 

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Dat kan geloof ik wel. Maar het is toch raar dat ik er maanden geen last van had en nu plotseling optreed?

Jeffer33
Level 2

Ik heb dus hier na de update ook spontaan last van! Hiervoor nooit geen problemen mee gehad. Geluid begint te kraken/storen valt eff weg en komt dan weer terug. Ook loop ik constant te klooien omdat het geluid niet geheel synchroon loopt of verspringt. 
Heb mijn next box aangesloten op de tv. En doormiddel van de arc functie op de tv en soundbar ook verbonden met een hdmi. Ik heb nu zelf een beetje lopen klooien en merk wel als je de functie dolby audio van je next box uit zet dat het een stuk beter is! 

Niet van toepassing

Via menu > systeem > fabrieks reset uitvoeren. 

Kijken of dan wel weer werkt.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Manuelpierre 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Fijn om te zien dat er zo met je wordt meegedacht! Ik zie dat je al diverse tips hebt gekregen. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij?

0 Kudos
Manuelpierre
Level 4
Topicstarter

Hoi Cecilia,

helaas nog zonder resultaat. Ik blijf de seconde geluidsonderbreking houden.

0 Kudos