1
Vraag
2
Reageer en help mee
Manuelpierre

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

geluid valt weg

Dag,

sinds enkele weken valt bij mij het geluid voor 1 seconde weg. Ik lees dat meerdere hierover klagen maar een oplossing zie ik helaas nergens.

 

38 Reacties 38
Ray308

Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hier ook sinds de laatste update.  Ergens tijdens het kijken een seconde stil. Daarna niet meer. maar wel elke dag op een willekeurig moment.

 

Bij Netflix in elke aflevering film etc één keer. 

Manuelpierre
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ben dus bang dat het met de update te maken heeft en niet op te lossen is via instellingen of verwisselen van kabels o.I.d.!

Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Er zijn veel meer mensen die hier last van hebben en bij een enkeling is een nieuwe kabel de oplossing geweest, hier het zelfde probleem en helaas alleen op kunnen lossen door de resolutie terug te zetten van 4K naar 1080P, verder ook last van het niet in sinc lopen van het geluid, afgelopen week stond de Next spontaan weer op 4K, en dan het verdwijnen van de functie vorige zender met Harmony afstandsbediening.

Begint al aardig op een maandagmorgen product te lijken.

Gelukkig heb ik mijn good old Humax 5200 nog die al jaren probleemloos zijn werk doet.

Hopelijk komt Ziggo met een update die alles in 1x oplost.

 

Manuelpierre
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Oh, dat heb ik ook met de harmony, niet naar vorige zender terug kunnen keren!
Voor mij nu wel duidelijk dat het niet aan een kabel kan liggen! Dat zou wel heel toevallig zijn, toch?

Wat vind u, ZIGGO hievan?????

Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes
Manuelpierre wrote:

Oh, dat heb ik ook met de harmony, niet naar vorige zender terug kunnen keren!
Voor mij nu wel duidelijk dat het niet aan een kabel kan liggen! Dat zou wel heel toevallig zijn, toch?

Wat vind u, ZIGGO hievan?????

Ziggo wist al van de fout met de Harmony voordat de grote uitrol van de firmware werd doorgevoerd en toen is al vermeld dat het bij de volgende update zou zijn opgelost, helaas is dat bij de laatste update niet gebeurd, echt een slechte beurt. 

Ryanka

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Echter zit mijn kaart in een box van de Samsung tv.

Geen idee wat ik hiermee moet. 

Is het bij jou al opgelost?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen,

Hebben jullie ook gekeken of het probleem met het geluid op te lossen is met de stappen op deze pagina?  Controleer daarnaast of het probleem zich ook voordoet op het moment dat je
je homecinemaset / hifi systeem d.m.v. een optische kabel aansluit. Kijk daarna of het probleem met de audio zich voordoet wanneer Dolby Digital Aan, Uit of op Volg signaal staat op de Mediabox Next.

Wat betreft de vraag m.b.t. Previous Channel knop op de Logitech Harmony; dit is bij ons bekend en wordt in een volgende update opgelost. 
 

Manuelpierre
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bij mij nog steeds niet. Ook vreemd dat ik niets van ziggo hierover hoor…

 

Manuelpierre
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Uw reactie van ziggo om de stereo los..via het advies “stappen op deze pagina” vind ik wat vreemd. Ik heb het geluid al jaren op dezelfde manier verbonden.

Eerts via de Humax daarna met de media xl en daarna de next… ook met de laatste is het maanden goed gegaan… 


Niet van toepassing

Maak eens een foto van het kopje "beeld en geluid", even zien of dit al herstelt is?

 

Heb je al een fabrieksreset gedaan ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Ryanka,

Ik begrijp dat het bij jou niet om de Mediabox Next gaat maar om een Samsung TV met CI Plus. Dit heeft dus en andere onderliggende oorzaak.
Heb je al gekeken of het met de stappen op deze pagina op te lossen is? Controleer daarnaast ook de instellingen va je TV / Soundbar. 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Manuelpierre,

Heb je al gekeken of het gelukt is met behulp van de tip @PeterH2020 ?
 

Theo_Rotterdam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo, ik kom er ook maar bij… Er is al zoveel geschreven over dit probleem.

Nou, ik doe er dan maar een schepje boven op. Hier hetzelfde probleem! Televisie is een nieuwe Samsung The Frame 55inch (2020 twee maanden oud). Vanaf het begin is het probleem van één tel geen geluid op alle onderdelen; Live TV, Netflix, Opgenomen programma's. De Samsung Connect Box is verbonden met de Mediabox Next d.m.v. Hdmi. Zowel de Mediabox Next als de Televisie hebben de afgelopen week hun laatste updates ontvangen, maar dat maakt géén enkel verschil. Wordt er beetje moe van. Beide al een keertje naar de fabrieksinstellingen teruggezet en andere Hdmi poorten en kabels geprobeerd, maar dat bied allemaal geen soelaas. Hardnekkig probleem, en Ziggo verwijst naar Samsung en andersom, het kastje en de muur verhaal dus.

Ben benieuwd of er inmiddels al iemand is waarbij het is verholpen, en zo ja HOE DAN?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Theo_Rotterdam! Leuk dat je er bent, de reden waarom is alleen minder. Wat zuur dat je ook problemen ervaart met wegvallend geluid. Er zijn een hoop tips gegeven in dit topic en ik lees dat je zelf ook al veel hebt getest. E

Had je ook al gekeken of het uitmaakt als je Dolby Digital aan zet of juist uit? Maak je ook gebruik van een soundbar of gebruik je het geluid van de tv? 

Theo_Rotterdam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @Theo_Rotterdam! Leuk dat je er bent, de reden waarom is alleen minder. Wat zuur dat je ook problemen ervaart met wegvallend geluid. Er zijn een hoop tips gegeven in dit topic en ik lees dat je zelf ook al veel hebt getest. E

Had je ook al gekeken of het uitmaakt als je Dolby Digital aan zet of juist uit? Maak je ook gebruik van een soundbar of gebruik je het geluid van de tv? 

Neen, geen soundbar maar gewoon geluid van de televisie. Zal Dolby Digital als ik dat kan vinden in de instellingen van de TV eens uitzetten of aanzetten vanavond, afwachten en duimen dus maar.

Hendrik52

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb sinds enige tijd precies hetzelfde probleem

Erik46

Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

had dat ook  , heb niks  veranderd  en laatste paar dagen geen last meer 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Theo_Rotterdam

We zijn inmiddels enkele dagen verder en ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

@Hendrik52, balen om te lezen dat jij ook problemen ervaart. Alle tips uit dit topic heb je al doorlopen en getest? Zo ja, kun je ons dan voorzien van meer informatie van jou situatie? Welke apparatuur wordt er gebruikt en hoe is alles aangesloten?

@Erik46 ik begrijp dat jij dit probleem ook hebt ervaren, maar dat het op magische wijze zonder dat er iets is gewijzigd momenteel is verholpen.  Klopt dit? 

Theo_Rotterdam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad, om de een of andere reden komt het (bijna niet) meer voor.

Niets gewijzigd aan de configuratie.

Maar heb de Mediabox Next aangesloten op de HDMI-ARC (4) poort omdat de Televisie (The Frame (2020)) Ziggo niet herkend op een andere HDMI poort.

Maar toen was het probleem van het geluid er ook, dus daar kan het m.i. niets mee te maken hebben. Dus de HDMI poort maakte niets uit...

Overigens de afstandsbediening van Samsung krijg ik niet aan de praat met de Ziggo box, maar daar is al zoveel over geschreven op zowel het forum van Samsung als hier, dat ik de moed heb opgegeven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic