1
Vraag
2
Reacties
Robsplinter

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

geluid valt weg next

sinds ik de mediabox next heb, valt soms het geluid voor zo'n 5 sec weg. al van alles geprobeerd, gereset.,van het stroom afgehaald, kabels gecontroleerd, enz. Bij Ziggo zelf weten ze het ook niet en zijn ook niet erg coöperatief. Heb nu de suggestie gekregen om bij instellingen de HDMI resolutie te wijzigen in 1080 ipv automatisch. We zijn benieuwd. Wie heeft soortgelijke problemen en wie weet een oplossing? Het geluid gaat niet via een andere geluidsbron, maar rechtstreeks van box naar tv

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Robsplinter
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke,

Probleem is opgelost, want ik heb de HDMI kabel in een anndere ingang gedaan en tot nu toe geen problemen meer. Helemaal happy

Groet Rob

Bekijk in context

12 Reacties 12
rgottenbos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Rob, ik heb hetzelfde probleem!! Bij Ziggo weten ze hier geen oplossong voor!! 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Robsplinter, wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het geluid! Heeft het aanpassen van de de resolutie iets verbetert? Er zijn geen algemene issues bekend rondom het wegvallende geluid. 

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

en weer zo een rare reactie het forum staat er vol van! met alleen maar klachten goed bezig!!!

lees maar: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-valt-soms-weg-mediabox-Next/td-p/32152

Robsplinter
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Lotte,

Helaas levert dit ook niets op.  Niemand weet dit op te lossen bij Ziggo

Robsplinter
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gaat lekker zo. Moeten we hier mee leren leven? 😪

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14171Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6200Likes

Er zijn onwijs veel Next gebruikers die dit niet ervaren, gelukkig. Dus het is geen algemeen probleem. Je gaf in je eerste bericht aan dat je een aanpassing in je resolutie zou doen, maar helaas heeft dit dus niets geholpen. 

Ervaar je dit op alle zenders? En zowel wanneer je live kijkt als wanneer je gebruikmaakt van replay/on demand? Is het puur het geluid, of valt je beeld ook wel (eens) weg? 

Robsplinter
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke,

Probleem is opgelost, want ik heb de HDMI kabel in een anndere ingang gedaan en tot nu toe geen problemen meer. Helemaal happy

Groet Rob

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14171Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6200Likes

Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Super dat je dit nog even deelt. Zo "simpel" kan het soms zijn. Veel plezier met je diensten en een heel mooi weekend gewenst! 

rgottenbos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Allen,

Dank iedereen voor suggesties, hulp of andere adviezen.

Eindelijk een [3e] goede Ziggo monteur gekregen, die kennis en kunde had, en het probleem was binnen 5 minuten verholpen, daar alles door Ziggo goed was aangesloten incl. een nwe HDMI kable, was men vergeten om de TV aan te passen in het menu. de klacht is nu verholpen, het is nu genieten geblazen van zowel BEELD als GELUID.

rgottenbos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als het een Samsung TV betreft en een Spoundbar heeft het met de instelling van je TV te maken.

Hopelijk heb je hier iets aan/

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Rob,

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Wanneer ik de Ziggo router reset heb ik weer een paar dagen geen last er van. Dit is wel een oplossing maar mooi is het niet. (ik heb geen next maar Google TV). 

gr,

BEN

rgottenbos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

beste Rob , het heeft te maken met de instelling op je TV, die moet veranderd worden

Hopelijk heb je hier iets aan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic