Sinds kort hapert het geluid als ik televisie kijken via mijn Next mini. Heeft het een tijd goed gedaan en zonder dat er ergens iets gewijzigd is heb ik nu dus problemen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijke oplossing:
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Goedemorgen @Thiry612
We zijn alweer een aantal dagen verder nadat je dit topic hebt aangemaakt. Onze topper Bert heeft je goed op weg willen helpen, maar sindsdien blijft het stil.
Is het gelukt met de powercycle of fabrieksinstellingen?
Ik heb dit gedaan en voor nu lijkt het te werken. Ik houd het in de gaten. Dankjewel
Ik heb dit probleem opgelost door de beeldkwaliteit te forceren naar 1080i, te vinden in de beeld-&-geluid instellingen van de Next Mini.
@Naar_Kuchje Vreemd, want 1080i gaat over beeld en niet over het geluid en dan kun je 4K niet gebruiken van de Next.
Olá @Thiry612,
We zijn in de tussentijd enkele dagen verder en ik ben benieuwd of de oplossing stand heeft gehouden. Hoe staat het ervoor?
Heb je trouwens ervoor gekozen om de Powercycle te doen, of de Next Mini terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Of beide wellicht?
Voor de eventuele meelezers, probeer altijd eerst een Powercycle op deze manier! Werkt dat niet? Zet de Next Mini terug naar de fabrieksinstellingen via deze 5 stappen:
1. Klik op het icoon van je afstandsbediening
2. Ga naar het icoon helemaal rechts in de Menu balk
3. Kies dan voor Systeem
4. Selecteer daarna Fabrieksinstellingen waarop de volgende melding verschijnt. (Door de fabrieksinstellingen te resetten, herstart en stabiliseer je de mediabox. Voorkeursinstellingen worden niet aangepast. Je - geplande - opnames blijven bestaan).
5. Vul vervolgens de pincode in, standaard 0000. Werkt die pincode niet? Stel dan een nieuwe pincode in op deze manier!
Hiermee zet je zowel de Next Mini als de Mediabox Next terug naar de fabrieksinstellingen.
Heb de powercycle geprobeert maar helaas blijkt nu toch niet te werken.. geluid hapert nog steeds af en toe tijdens het kijken.
@Thiry612 dank voor je update en dat je dit met een powercycle hebt gedaan. Test dan of de instellingen herstellen het oplost zoals mijn collega Dennis hierboven ook toegelicht heeft.
Gisteren de fabrieksinstellingen hersteld en dat ging goed.
Vandaag helaas weer de hapering terug 😭
Wat jammer dat het probleem na de fabrieksinstellingen toch weer is teruggekeert 😞
Ik haak @Bert eens opnieuw aan of hij nog ideeen heeft, ik loop ook een beetje spaak.
@Thiry612 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.