1
Vraag
2
Reacties
harmj59

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

geen tv ontvangst

sinds vanavond heb ik geen tv ontvangst via mijn Humax 5300C; ik ben de hele riedel doorlopen via Ziggo’s website, maar zonder effect; op kanaal 14 Ziggo Sport heb ik na die riedel een vlekkend bitmap beeld dat af en toe geheel wegvalt, en op zenders NPO1-2-3 zie ik datzelfde slechte beeld; er zou geen storing zijn; weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? ik woon in Bodegraven Z-H

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vind het in het geheel niet vreemd dat je problemen met het TV signaal hebt.

Ik zou het heel vreemd vinden als je geen problemen zou hebben.

 

Op de foto zijn coax stekkers te zien die niet afgeschermd zijn tegen 4G 5G Digitenne en dergelijke.

Ook zie ik een oude splitter die defect kan raken in de loop van de tijd.

Ook zie ik een verlengconstructie die in de loop van de tijd ook storingen kan veroorzaken door verminderde contacten.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter sturen, je bent zelf verantwoordelijk voor de rest van je bekabeling.

Ik zie dat je aan de mediabox wel een afgeschermde stekker hebt, vervang de stekkers hieronder door ongeveer dezelfde afgeschermde.

 

Bert_0-1630486240803.png

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dank voor je reactie; vreemd, ruim een jaar geleden heb ik exact hetzelfde probleem gehad, het zou aan kabels, splitters en weet ik niet wat liggen (toen ook via Ziggo Comm contact gehad), maar na een tijdje was plotseling alles om onverklaarbare redenen weer in orde…; hoop dat je me kunt helpen

77EFDBDC-CD8E-419D-8118-D55111DF039B.jpeg

0358B898-EA32-45B0-B700-7299BE77B1C9.jpeg

0A95445D-7633-4E9C-AFBA-44EB86568F8B.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vind het in het geheel niet vreemd dat je problemen met het TV signaal hebt.

Ik zou het heel vreemd vinden als je geen problemen zou hebben.

 

Op de foto zijn coax stekkers te zien die niet afgeschermd zijn tegen 4G 5G Digitenne en dergelijke.

Ook zie ik een oude splitter die defect kan raken in de loop van de tijd.

Ook zie ik een verlengconstructie die in de loop van de tijd ook storingen kan veroorzaken door verminderde contacten.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter sturen, je bent zelf verantwoordelijk voor de rest van je bekabeling.

Ik zie dat je aan de mediabox wel een afgeschermde stekker hebt, vervang de stekkers hieronder door ongeveer dezelfde afgeschermde.

 

Bert_0-1630486240803.png

 

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dank je Bert, ik hoef dus alleen maar een nieuwe splitter te vragen aan Ziggo, dat kan ik Klantenservice vragen? of moet ik dit bericht naar hen sturen? nog een vraag : was het puur geluk dat wij al vele jaren goede ontvangst hebben gehad? groeten, harm

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt het aan de klantenservice vragen, ik hoop dat ze het begrijpen, want je foto's staan hier.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dank je Bert, zou het denk je ook mogelijk zijn dat een Ziggo monteur bij ons thuis het euvel komt verhelpen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kan wel, maar ik vermoed dat je dan wel kosten hebt, omdat het je eigen coax netwerk is.

Laat dan alle plekken zien waar er maar een coax stekker zit, dan kan alles gelijk in 1 keer in orde gemaakt worden.

 

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

 

We weten natuurlijk niet van te voren of het probleem in je eigen huis zit. Dat gaat de monteur voor je bekijken. 
Zit het probleem in je eigen huis? Dan kost een bezoek van de storingsmonteur € 50,-. Ontdekt de monteur dat het probleem in ons netwerk zit? Dan betaal je niets. 

Zelf checken
Een storing kan op veel plekken ontstaan. Een aantal problemen spoor je eenvoudig zelf op, met onze online hulp. En soms is dan ook de oplossing snel gevonden. Scheelt weer een bezoekje. 

Extra klusjes
Als de monteur er toch is… helpt hij of zij graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer. Voor die werkzaamheden betaal je € 15,- per kwartier en de kosten van het materiaal.

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dankjewel, wij willen zsm een monteur ernaar laten kijken en probleem laten repareren. we zullen Ziggo contacten voor een afspraak; dank voor je hulp!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

geloof het of niet, maar na 1,5 dag proberen, chatten en dingen checken op Ziggo’s website, is het probleem plots over, we hebben beeld… een raadsel!!! dit is ruim een jaar geleden dus ook al eens gebeurd; zou het misschien toch komen door recent onderhoud van Ziggo bij ons in de buurt…??!! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is niet te zeggen, er zijn zoveel mogelijke oorzaken die het signaal kunnen storen, waaronder je eigen open stekkers, die allerlei zendersignalen op kunnen vangen, en dan als ruis op je coax komen .

 

Ik zou toch het één en ander gaan vervangen om toekomstige storingen te voorkomen.

In ieder geval de open stekkers en de splitter.

 

Coax splitter | Ziggo

 

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat fijn dat alle problemen opgelost lijken, @harmj59

Toch heeft @Bert een goed punt, met deze aansluiting is de kans groot dat de problemen zeer snel terugkeren. Ik heb je voor nu twee andere kabels en een splitter gestuurd. Deze komen zo snel mogelijk jouw kant op. 

Laat je even weten of het gelukt is met aansluiten?

harmj59
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

hartelijk dank beiden!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic