1
Vraag
2
Reacties
MartintH

Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

geen kanaal 200 op 2e/3e tv ondanks viaplay abo

Heb > 48 uur Viaplay en werkt prima via app en kanaal 200 op primaire tv.

Op 2e en 3e tv werkt kanaal 200 niet (E16-melding).

Ook zenders herstellen via de website werkt niet.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Heb de laatste weken helaas weinig tijd gehad.

Inmiddels lijkt het er op dat mijn Cisco 8485 HD DVB het begeven heeft, dus ga ik die maar even (tijdelijk) vervangen door de Humax 5300c.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zijn deze tv's voorzien van Ci+ module en smartcard?

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

primaire TV = samsung smart TV icm Next.

=> alles werkt prima (ook Viaplay via app en K200)

2e TV = philips smart TV icm Cisco 8485 HD DVB (met smartcard)

=> geen K200 (E16 / E06) en ook geen sportzenders

3e TV = Samsung monitor icm Humax 5300c (met smartcard)

=> geen K200; wel sportzenders

 

Vorige week sportpakketten gewijzigd en 2 dagen geleden Viaplay toegevoegd.

Net klantenservice aan de lijn gehad: wijziging van sportpakket/Viaplay is wellicht de oorzaak van het feit dat de (oud) smartcards niet meer uitgelezen kunnen worden....

Omdat kaartjes mijn eigendom zijn, moet ik wellicht nieuwe huren...?

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

inmiddels wel weer sportzenders op de 2e TV.

Resteert de E16-04 melding op de 2e en 3e TV bij kanaal 200.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Net klantenservice aan de lijn gehad: wijziging van sportpakket/Viaplay is wellicht de oorzaak van het feit dat de (oud) smartcards niet meer uitgelezen kunnen worden....

Omdat kaartjes mijn eigendom zijn, moet ik wellicht nieuwe huren...?


 Kun je beter via de moderatoren van dit forum regelen.

De klantenservice is wat dit soort zaken betreft incompetent.

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Even wachten tot er Ziggo moderators hier langskomen, zij kunnen meer zien in de achtergrond en mogelijk ergens een schop tegen geven om het te activeren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @MartintH

Wat jammer dat je op de 2e en 3e tv geen kanaal 200 hebt. Ik heb een signaal gestuurd naar je abonnement. Je mag de tv's aanzetten. Binnen 4 uur zou het weer moeten werken. 

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Helaas nog steeds geen kanaal 200 op mijn 2e en 3e TV...

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MartintH wat irritant zeg! Sorry voor dit gedoe! 

We zijn nog eens druk wezen sleutelen. Het zou nu echt goed moeten staan. Wil je het eens bekijken? Let wel, op kanaal 200 is buiten de Formule1 weekenden geen content beschikbaar. 

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Bijna goed:

- op primaire TV (Samsung smart TV icm Next) staat alles goed

- op 2e TV (Philips smart TV icm Cisco 8485 HD DVB) doet kanaal 200 nu ook prima

- op 3e TV (Samsung monitor icm Humax 5300c) doet kanaal 200 het nog steeds niet

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MartintH we komen dichterbij! 

Zou je wat die laatste mediabox aangaat dit eens willen proberen, en dan specifiek het stukje over ''software updaten?''. 

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Software update niet mogelijk: meest recente software blijkbaar al aanwezig

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MartintH wat gek! Ik heb wel een vraagje: zit in die Humax5300c wel een smartcard?

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

jazeker! en hij is ook geregistreerd in MijnZiggo.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@MartinH het wordt steeds gekker! Uiteraard lossen we dit op, het is alleen even zoeken.

Heb je de optie om de Humax 5300c eens aan te sluiten op een andere TV? Dit om een signaal probleem uit te sluiten, heb je op een andere TV met dit kastje (Humax 5300c) namelijk wel signaal dan moeten we het issue in het signaal zoeken en niet direct in de hardware 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kunnen we je nog helpen, @MartintH

MartintH
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Heb de laatste weken helaas weinig tijd gehad.

Inmiddels lijkt het er op dat mijn Cisco 8485 HD DVB het begeven heeft, dus ga ik die maar even (tijdelijk) vervangen door de Humax 5300c.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic