1
Vraag
2
Reacties
chase

Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

geen commercieele zenders ontvangst bij kabel TV

Geachte community vrienden,

Ik ben vorig jaar overgestapt naar het goedkoopste 3 in 1 pakket van ziggo. Mijn tv is een Samsung UE40EH5300WXXN. en heb een Humax IHDR 5200 C/NL recorder om programma's op te nemen.

Het probleem is het volgende: Als ik de HD recorder niet activeer krijg ik op de tv een beperkt aantal zenders en krijg bij de commercieele zenders  te zien "gecodeerd signaal". Ook wanneer ik de coax kabel rechtstreeks op de tv aansluit is dit het geval. Ik moet dus altijd als ik ook alle commercieele zenders wil ontvangen de HD recorder actief maken.( extra energieverbruik) Kan dit niet anders? Het lastige is ook dat hij in een afgesloten kastje staat welke altijd open moet staan om de HDreorder te bedienen. Kan ik dit probleem ook misschien oplossen met de Next mini en hoe kom ik daar aan? Alvast weer bedankt voor jullie input.

Hartelijke groeten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik netwerk id 4444 bij het instellen van je HUMAX en TV . De next mini hoort alleen bij een uitgebreider pakket.

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo voor tv

 

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo voor humax

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik netwerk id 4444 bij het instellen van je HUMAX en TV . De next mini hoort alleen bij een uitgebreider pakket.

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo voor tv

 

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo voor humax

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk 3 in 1 pakket heb je precies?

Heb je de Humax 5200c daarbij in bruikleen gekregen of heb je die zelf aangeschaft?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@chase Heeft u in uw Humax een actieve smartcard? Heeft u de coax vanuit de Humax doorgelust naar de TV? 

 

U kunt overwegen een CI+ module en Smartcard te bestellen zo kunt u vrij eenvoudig en voor € 2,00 per maand extra op uw TV de HD kanalen zien.

Screenshot_20230129-115142~2.png

 

 

Als u de commerciële kanalen dus vanaf RTL 4 in HD ontvangt op de Humax heeft u minimaal wat nu TV Start heet.

 

De Humax kan op netwerk ID 5555 blijven ingesteld voor de TV zelf kunt u 4444 gebruiken als u de module en Smartcard niet nodig vind. U ziet de commerciële kanalen dan niet in HD.

 

De Next en de Next Mini maken geen lokale opnames zoals uw Humax alles staat dan in de cloud en is beperkt houdbaar tot 12 maanden.

De aansluitingen verschillen ook de Mini heeft alleen een HDMI poort en werkt via een netwerkkabel of wifi, voor de Next is zowel coax als een internet verbinding noodzakelijk.

 

Met een TV Start abonnement is de Mini zeker mogelijk. 

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bert,

Zoals ik al heb vermeld het goedkoopste 3 in 1 pakket van 52,50 p/maand. De HD recorder heb ik zelf aangeschaft ( gekocht bij een ziggo actie in het dorp) en daar is ook een actieve smartcard bij.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase Er zijn door de tijd verschillende alles in één pakketten, vandaar mijn vraag.

 

Bij de huidige pakketten kan ik geen alles in één pakket vinden van € 52,50 en kan ik niet vinden welk TV abonnement daarbij hoort.

 

Als TV Start in dat pakket zit, dan kun je een Next of Next mini bij dat abonnement in bruikleen krijgen van Ziggo.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en te kijken wat mogelijk is.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik kan momenteel geen pagina vinden waar internet met kabeltv wordt aangeboden...? Maar als ik optel kom ik met internet start + online tv + telefonie op 43 + 6 + 3,50 = 52,50. Als de smartcard  nog werkt heb je geluk, want die zou uitgeschakeld moeten zijn.

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

hoi Steef,

Dank voor je bericht. Dit had ik zelf ook al geprobeerd maar dat is toen niet gelukt en nu dus wel. Wel valt mij op dat m.n. RTL 4 en RTL 5 en diverse lokale zenders soms een blokkerige streep/beeld hebben. Dit is niet constant en het blokkerige beeld wat verschijnt lijkt van een andere zender te zijn. Waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt voor je reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Rowi,

Dank voor je reactie. Ja er zit een smartcard in de HD recorder en ja ik heb de coax kabel doorgelust naar de TV. Hoe kom ik aan een Next mini en wat kost dat?

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert, hierbij zend ik je wat foto's waar ziggo het huis binnenkomt en wat vorig jaar maart ongeveer is geinstalleerd. Helaas kan ik geen foto overleggen van de wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit daar er een zware kast voorstaat en deze niet zomaar even is te verplaatsen. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Hartelijke groeten

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de doorlus optie zou u met de door Steefb genoemde methode de ongecodeerde kanalen moeten kunnen vinden.

 

Het blokkerige beeld kan zitten in een oudere niet goed afgeschermde coax kabel.

 

Kwa prijs moet u met € 65,50 rekening houden dan ga ik uit van Internet Start en TV Start.

 

U zou mogelijk uw abonnement via uw Mijn Ziggo omgeving kunnen aanpassen of via een Ziggo medewerker.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase  schreef:

Hallo Bert, hierbij zend ik je wat foto's waar ziggo het huis binnenkomt en wat vorig jaar maart ongeveer is geinstalleerd. Helaas kan ik geen foto overleggen van de wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit daar er een zware kast voorstaat en deze niet zomaar even is te verplaatsen. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Hartelijke groeten


@chase Dat ziet er op zich niet verkeerd uit, meestal is dit soort haperingen een gevalletje coax stekkers een keer losmaken en weer goed vastdraaien of drukken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @chase! Is het nog gelukt met bovenstaande adviezen of heb je nog onze hulp nodig? 🙂

chase
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Carlien,

Het is gedeeltelijk gelukt en dat zijn alle zenders gewoon kunnen ontvangen op mijn TV zonder dat de HD recorder aan staat. Daar ben ik al blij mee. Het blokkerige beeld zal ik nog verder onderzoeken op gebreken en slechte bekabeling. Ik ging op marktplaats nog kijken voor de next mini maar daar werd het door iemand sterk afgeraden omdat niemand er iets aan heeft omdat ze geregistreerd staan op je persoonlijke account. Klopt dit? Ook begrijp ik dat als ik een Next mini wil dat dan mijn abonnement duurder wordt en wat is dan de meerwaarde hiervan? Alvast bedankt voor je reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@chase elke Mini is ofwel in bruikleen behorende bij het abonnement of gehuurd als 2e of 3e ontvanger. Deze moeten dus officieel altijd retour naar Ziggo. 

 

Kortom inderdaad niet kopen via marktplaats alleen de Humax boxen kunt u zo kopen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@chase Klik hier voor meer informatie en/of meerwaarde: Next Mini - Ervaar Ziggo TV met de Next Mini | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic