Geert1957

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

geen RTL zenders

Vanmorgen 2e (smart)tv op slaapkamer geinstalleerd. NPO1,2,3, Ziggo Sport haarscherp beeld. Geen beeld bij RTL, SBS enz. In zenderlijst staat er een sleutel voor die zenders. Heeft niet te maken met kinderslot o.i.d. De tv meldt: Zender is gecodeerd. Controleer of de CI + module en smartcard juist zijn ingevoerd. Geen CI module of smartcard in deze tv. Smartcard zit in de tv woonkamer. Wat te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zonder CI+Module/Smartcard kun je alleen de vrije ongecodeerde zenders ontvangen. Dat heet Kabel-TV dat vrijwel geheel uit zenders in SD kwaliteit bestaat.  NPO1,2,3 en Ziggo Sport zijn in HD kwaliteit. Die staan bovenaan in de lijst.

Voor een overzicht zie:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Je hebt de zenders gezocht met Netwerk ID 5555. RTL en andere zenders zijn er wel, maar zitten helemaal onderaan in de lijst. In SD kwaliteit.

De tussenliggende zenders zijn alleen met CI+ Module/Smartcard te ontvangen.
Als je je tevreden stelt met Kabel-TV dan moet je zenders zoeken met Netwerk-ID 4444.
Dan komen de Kabel-TV zenders netjes aaneengesloten in de lijst.

Wil je daarentegen alle zenders van je abo ontvangen, incl RTL etc ook in HD, dan kun je een CI+Module/Smartcard huren bij Ziggo. Zie:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
 

Bekijk in context

15 Reacties 15
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zonder CI+Module/Smartcard kun je alleen de vrije ongecodeerde zenders ontvangen. Dat heet Kabel-TV dat vrijwel geheel uit zenders in SD kwaliteit bestaat.  NPO1,2,3 en Ziggo Sport zijn in HD kwaliteit. Die staan bovenaan in de lijst.

Voor een overzicht zie:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Je hebt de zenders gezocht met Netwerk ID 5555. RTL en andere zenders zijn er wel, maar zitten helemaal onderaan in de lijst. In SD kwaliteit.

De tussenliggende zenders zijn alleen met CI+ Module/Smartcard te ontvangen.
Als je je tevreden stelt met Kabel-TV dan moet je zenders zoeken met Netwerk-ID 4444.
Dan komen de Kabel-TV zenders netjes aaneengesloten in de lijst.

Wil je daarentegen alle zenders van je abo ontvangen, incl RTL etc ook in HD, dan kun je een CI+Module/Smartcard huren bij Ziggo. Zie:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
 

Geert1957
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. De zenders zitten idd onderaan.

Waar vind ik Netwerk-ID 4444?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat zou bij het zenders zoeken te kiezen of in te vullen moeten zijn. Kan per Merk/Type TV verschillen.

Bekijk dit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zenders-zoeken#/

Geert1957
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Top gereageerd!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@hanh Je bent weer geweldig bezig 🙂 Top dat je @Geert1957 hier zo goed mee hebt geholpen. Ik ga er vanuit dat je hiermee bent geholpen. 
Laat je het weten als je nog vragen hebt?

jsmoerland

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb ook een vraag hierover. Ik kreeg na onderhoud door Ziggo afgelopen weekend ook ineens op mijn tv kabel-abonnement de rtl-zenders en o.a. Sbs niet meer analoog te zien. Voor dit onderhoud had ik geen enkel probleem. De (hoogwaardige) coaxkabels van ziggo voorkomen niet dat ik nu nog wel steeds dig radio heb via de QE317 maar doorverbonden naar de tv in het geheel niet of een (te) zwak signaal heb. Deze boodschap kwam pas nadat ik de zenders opnieuw, digitaal en analoog had ingelezen, wat niet lukte vanwege dit zwakke of geen signaal natuurlijk. Maar de zenders die ik wel had zijn natuurlijk gewist. Enig idee wat ik nu moet doen? Mvg Hans Moerland zonder tv. Ik heb splitter POA-01-B, waarvan één aansluiting voor een modem en de andere voor radio en tv. Alles met ziggo bekabeling.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jsmoerland Haal de Quantis er eens tussenuit en sluit alleen de TV aan, nu zal de TV de zenders wel gaan vinden, doorlussen gaat niet altijd goed met de Quantis, daar zal nog een POA-01 B splitter moeten komen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Analoog zoeken moet je niet meer doen, dat signaal zit niet meer op de kabel. En had je voor afgelopen weekend ook niet.

jsmoerland

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Had ik ook al gedaan. Resultaat bleef hetzelfde. Geen of zwak signaal. Ook ID al een keer van 555 naar 444 veranderd. Resultaat bleef allemaal nullen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jsmoerland Het is 4444 of 5555 of heb je dat geprobeerd?

jsmoerland

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Goedemorgen Bert. Eureka, ik heb het lek boven. Na de site van installatie te hebben bekeken zag ik dat symboolsnelheid niet op 6900 stond. Weet niet of ie vroeger anders was of wat dan ook. iig, ik heb ‘m op 6900 gezet en voila. Alles doet het weer. Bedankt voor je aandacht. Groetjes Hans.

l.vanleuven

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb nog steets geen rtl 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@l.vanleuven Heb je een Next Mini?

 

Screenshot 2023-12-15 at 21-19-55 Ziggo storing en onderhoud Klantenservice Ziggo.png

l.vanleuven

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja

Uitgelicht topic