1
Vraag
2
Reacties
Tonhar

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

gebruik Mediabox XL / afstandsbediening.

Met de afstandsbediening van de Mediabox XL zet ik de TV, mediabox en de soundbar 

(Bose ST 300) aan. Als de soundbar muziek (radio) afspeelt werkt dat niet: alleen de TV en Mediabox gaan dan aan.

Als je de radio (ST300) eerst uitzet, dan gaat het weer wel. Is dat op te lossen, dus ook de ST 300 mee aanzetten

als de radio speelt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tonhar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. Optische kabel lukt niet. Gebruik nu (na e.e.a. uitproberen) de afstandsbediening van Bose (ST300). Als je daarmee eerst de radio (ST300) uitzet, dan kun je daarna TV en ST300 tegelijk aanzetten. Met deze AB kun je ook de mediabox XL aan/uit zetten. Daarmee is weliswaar het "probleem" van de AB /mediabox niet opgelost, maar het gaat zo wel goed. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe is alles aangesloten?

Tonhar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De mediabox XL:

HDMI out naar TV HDMI ;  TV is LG apparaat. 

heeft een verbinding met ethernet (kabel)

heeft ook aansluiting op een coaxkabel van Ziggo.

 

ST300:

is niet verbonden met de Mediabox XL.

HDMI out to TV (ARC) naar TV ARC.

heeft ook een verbinding met ethernet. 

 

Hoop dat je hier iets mee kunt?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het is niet aanbevolen om de mediabox xl via utp kabel aan je modem te koppelen wegens storingen die dan kunnen ontstaan door een dubbele dhcp

de mediabox xl heeft een eigen ingebouwd modem voor iptv zoals opnames replay-tv movies en series netflix etc

 

de tv zou het signaal moeten doorgeven aan de ST300 zodat die aangaat iets zorgt er voor dat die signaal niet verstuurt woord ik heb net eens gekeken bij mijn samsung qled en zie geen opties voor een knop alles aan en uit

die optie heeft de next wel of de mediabox xl de zelfde optie heeft weet ik niet zeker 

A8441B78-C6D0-4717-A0C0-715252C03FCC.jpeg

 wat staat er bij die instelling

anders raad ik je aan de soundbar via een optical rechtstreeks met de mediabox xl te verbinden

Tonhar
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. Optische kabel lukt niet. Gebruik nu (na e.e.a. uitproberen) de afstandsbediening van Bose (ST300). Als je daarmee eerst de radio (ST300) uitzet, dan kun je daarna TV en ST300 tegelijk aanzetten. Met deze AB kun je ook de mediabox XL aan/uit zetten. Daarmee is weliswaar het "probleem" van de AB /mediabox niet opgelost, maar het gaat zo wel goed. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Tonhar , fijn om te lezen dat het o goed gaat. Kun je de hulp van onze Community-leden nog ergens bij gebruiken of kan het topic gesloten worden? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic