1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ruitebr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

foutmelding itv-587

Heb een nieuwe Humax 5300C ontvangen nadat mijn Cisco ontvanger stuk ging.
De ontvanger is verbonden met het internet via een kabel.
Het heeft gewerkt in het begin maar kan nu al een tijdje geen uitzending gemist kijken. na het indrukken van tv portal of rode knop op de afstandbediening gaat de ontvanger verbinding maken en krijg ik het ziggo logo in beeld. Daarna fout code Error :587 Itv-587: deze dienst maakt geen deel uit van uw abonnement. Neem contact op met de helpdesk van Ziggo. Help desk gebeld maar deze fout code was niet bekend. Aantal dingen vanaf Ziggo's kant goed gezet en na een aantal uur zou het weer moeten werken. Helaas dus niet. Daarna nog eens gechat met Ziggo, update was bezig en het zou 2 dagen duren en daarna zou het moeten werken.
Heb zelf de fabrieksinstellingen teruggezet maar maakt allemaal niets uit.
Haal ieder avond de stroom van de ontvanger.
Heb de fout code op deze site gevonden maar niet echt kunnen vinden hoe het opgelost is.
Graag zou ik willen horen hoe verder te gaan.

Alvast bedankt,
Bridey
21 Reacties 21
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste Ruitebr,

Ik heb ook nog ff gespit voor je. Het ligt niet aan de Humax. Zie ook hier.

Helaas moet je even afwachten totdat een moderator dit oppikt. Gebeurt ws morgen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ruitebr,

ik heb dit al eerder aan de hand gehad, en veel vaker ook overigens, dus men zou deze foutcode moeten kennen bij de helpdesk. Maar je kan hier dus zelf niets aan doen en hierbij vraag ik Lycke Ziggo even dit voor je te regelen.

Een advies: haal niet steeds de spanning geheel van het apparaat. Als deze nog in de energiespaarstand staat is het verbruik in stand-by minder dan 1 Watt, dus wat dat betreft win je weinig. Maar is er een schijf op de Humax aangesloten is steeds geheel spanningsloos zetten zeker niet raadzaam. Ik vraag me ook nog steeds af waarom mensen dit wel doen bij veel apparatuur. Bij nieuwe Tv's doet men het vaak ook, terwijl daarop bewust geen echte netschakelaar meer is te vinden. Ook deze dienen dus niet geheel spanningsloos te worden gezet na gebruik.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Ruitebr. Welkom hier. Goed dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen.
Omdat ik even wat specifieke gegevens van je nodig heb, stuur ik je een privébericht. Ik help je daar verder!
ekollof

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit ook met mijn 1.3 @smit CI+ module.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
ekollof Heb je al contact gehad met de helpdesk?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Rechts onderin de pagina komt vaak de chatknop.
ekollof

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
ekollof Heb je al contact gehad met de helpdesk?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Rechts onderin de pagina komt vaak de chatknop.


Ja, die zouden het oplossen, maar ik heb er weinig van gemerkt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
ekollof wrote:
Be rt wrote:
ekollof Heb je al contact gehad met de helpdesk?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Rechts onderin de pagina komt vaak de chatknop.


Ja, die zouden het oplossen, maar ik heb er weinig van gemerkt.


Hey @ekollof. Welkom hier. Bij @Ruitebr is alles inmiddels opgelost door de Mediabox opnieuw met het internet te laten verbinden.

Ik lees in jouw gegevens dat er gisteravond rond 6 uur een monteur langs is geweest om het probleem te verhelpen en dat hij alles werkend heeft achtergelaten. Je bericht verbaast me dus! Klopt het dat de boel gister met de monteur wel werkte en zijn de problemen nu terug of ging het anders? Ik hoor graag van je, zodat ik je verder kan helpen!
ekollof

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De monteur heeft inderdaad internet en TV werkend opgeleverd (geen blokken en strepen meer, en wifi werkt nu overigens fantastisch), alleen aan mijn ITV-587 error kon hij weinig doen.

Oh, ik heb in de loop van de week al meerdere keren mijn TV compleet teruggezet naar fabrieksinstellingen, kaart opnieuw ingesteld, etc. Mocht allemaal niet baten. Ik denk echt dat het een administratief accountdingetje is.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ah, check.
Ik stuur je even een privébericht om een aantal zaken samen door te nemen. Samen gaan we dit natuurlijk gewoon oplossen!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Klasse dat het al word opgepakt.

Lekkerbezig Lycke! :relaxed:
ekollof

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is gefixed, iedereen bedankt!
Ruitebr
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De moderator heeft me super geholpen. Het lag niet aan de aansluiting of appartuur dus ik had het nooit zelf kunnen oplossen. Waarschijnlijk is het ontstaan door dat ik de ontvanger elke nacht stroomloos maakte. Sindsdien niet meer gedaan en tot nu toe werkt alles prima.

Nogmaals dank,
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ruitebr

Deze melding komt vaker langs, maar inderdaad kun je daar zelf niets mee. Dus als ik het zie geef ik dat ook al altijd aan. Alleen hoeft het geheel uitschakelen niet echt een reden te zijn, al raad ik het vaak wel af. Neem je op met de Humax kan het natuurlijk ook niet. En staat deze nog in de energiespaarstand is het stand-by verbruik zeer laag. Zelfs nog onder een half Watt na recente metingen. Het iets tragere opstarten kan dan dus ook weer lonen.
PeterVS

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Ruitebr. Welkom hier. Goed dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen.
Omdat ik even wat specifieke gegevens van je nodig heb, stuur ik je een privébericht. Ik help je daar verder!
PeterVS

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste,

Ik ondervind ook deze melding nadat ik een nieuw internetmodem van Ziggo heb ontvangen.
Wat is nu de oplossing?

Groet Peter
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Als eerste de volgende stappen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/ITV-587-melding
PeterVS

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dat heb ik al gedaan, diverse keren zelfs 😞
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik weet even geen andere oplossing hiervoor, misschien dat iemand anders een oplossing heeft of een Ziggo moderator.
PeterVS

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Be rt, ik heb op verzoek van Ziggo de smartcard opnieuw gereset, dit had geen succes dus ook het modem opnieuw opgestart met als gevolg dat ie het nu wel doet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic