barend1

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

favorieten aanmaken of verwijderen in de mediabox (upc) .

Goedenmiddag allen,

Ik heb een probleem met het aanmaken en verwijderen van favoriete zenders in mijn UPC mediabox.

Als ik een aantal favorieten verwijder dan lukt dat in eerste instantie, maar na uit- en later weer aanzetten van de tv zijn dezelfde weer ingeschakeld.

Op advies van een medewerkster van Ziggo ben ik teruggegaan naar de fabrieksinstellingen.Alle favorieten waren verwijderd.

Na de door mij gewenste favorieten aangemaakt te hebben,doet zich nu het zelfde probleem voor,echter omgekeerd. Na opnieuw aanzetten van mijn tv blijken alle favorieten deze keer verdwenen.

Heeft iemand een verklaring en eventueel een oplossing voor mij.

 

 

44 Reacties 44
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @barend1 ,

Welk type heb je precies?

In veel gevallen is het mogelijk om een Next of next mini(ik zie de eerste nemen als er coax ligt) te krijgen, een moderator kan dat voor je nakijken.Daar heb je profielen, en kan je makkelijk profielen aanmaken.Lijkt dat je wat?

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

Dank voor je reactie.

Op de mediabox staan de letters UPC.Ik heb hem al lang in huis. Of dit dan ook het type is weet ik niet.

Aan de onderkant staan een heleboel getallen.Welke wil je hebben?

Voor de goede orde: Ik ben recentelijk ingegaan op een aanbod van jullie om de mediabox om te ruilen voor een naar ik me herinner "next". Deze bleek niet aangesloten te kunnen worden op mijn ietwat gedateerde tv.   .

Na telefonies overleg heb ik hem retour gezonden.

Aan mijn huidige mediabox moest op afstand iets gedaan worden en dit is ook gebeurd,gezien een lichte storing die optrad zoals me dat voorspeld was.

Of er bij deze handeling iets niet helemaal goed gegaan is weet ik natuurlijk niet.

 Ik denk dat ik met je suggestie aangaande een next niets kan gezien mijn ervaringen van eerder deze maand.

Ik ben benieuwd of je nog een ander idee hebt.

                         B.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @barend1 ,

Er staat als het goed is Cisco...... of Pace..... op de box.

Heeft je TV enkel scart?

Dan kan er een next van Arris worden geplaatst door een monteur, deze heeft wél een scart aansluiting is tegenstelling tot de Next mini en de Next van Humax.

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

Er staat onderop Pace.

De tv heeft alleen een scart aansluiting.

Mijn vraag:Wat biedt de Arris meer dan mijn huidige mediabox? Los van de oplossing van mijn probleem.

Zijn er kosten aan de installatie ervan verbonden? Moet ik naar een ander abonnement? Is het alle moeite waard?

Ik kan de problematiek hanteerbaar maken door de gewenste zenders op een lijstje te zetten om ze dan handmatig te kiezen. Dit is natuurlijk wel wat omslachtig.

Waarom kan de functie niet gewoon hersteld worden?

 

                          B.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Over kosten gaat de moderator, maar ik vind dat het de moeite wel waard is.Wellicht kan hij/zij eerst proberen gewoon een next te sturen(er is een kans dat er dan meteen een Arris komt), en als het dan toch een Humax is alsnog een monteur sturen.

Mijn ervaring is dat de Arris next mooier beeld geeft(al zal dit op jouw TV niet heel veel beter zijn), sneller reageert, meer opties heeft en het menu er beter uitziet.Ook de afstandsbediening vind ik prettiger.Maar mocht het zijn dat je TV niet aan de nieuwe afstandsbediening te koppelen valt, of je de huidige prettiger vind:Geen enkel probleem, je huidige afstandsbediening werkt gewoon met de nieuwe Arris next.

Denk dat voor de Pace niet echt een oplossing is, er zijn meerdere problemen met die box, maar die gaat Ziggo echt niet meer oplossing.Deze mediaboxen zijn eigenlijk uit roulatie.

Trouwens:Gezien de leeftijd van jouw box, welk modem heb je eigenlijk?En kan je een foto maken van het AOP(ziggo coax aansluiting)?Als je AOP ook vervangen moet worden, denk ik dat de monteur gelijk kosteloos een Arris next kan plaatsen.

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

                  Ik interpreteer je reactie zo,dat verhelpen van het probleem er volgens jou niet inzit.

Je denkt aan het vernieuwen van allerlei zaken.

Ik zou hierover graag telefonies overleg willen voeren dan met iemand.

Zou je ,als je je hierin kunt vinden, in deze richting iets kunnen plannen? Is een belafspraak een mogelijkheid?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo Barend,

Ik ben bang dat het er niet inzit inderdaad...Misschien weet @Karel. nog wel iets, hij is daar wel handig in.Ik heb de Pace zelf niet zo heel lang gehad, en deze optie eigenlijk ook nooit gebruikt.

Misschien kan een moderator je bellen.

Maar wat vind je niet handig aan om het zo te doen?Hier zijn vele leden actief die je goed kunnen helpen, beter dan één individueel iemand.

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

                 Ik weet niet of er veel leden zijn,die mij kunnen helpen hiermee.

Zeker als de functie niet meer te herstellen is.

Ik weet ook niet of alle vragen,die je stelt van toepassing zijn op de onderhavige kwestie.

Foto's kan ik je niet sturen.Ik heb geen camera/smartphone.

AOP vervangen:hoezo?

En waarom wil je het type modem weten?

Alles functioneert behalve het vast zetten van de door mij gekozen favorieten.

Ik heb niet graag werkzaamheden in mijn huis als die niet nodig zijn.

Ik zal mijn licht eens opsteken bij @Karel.

Bedankt voor het meedenken en een goede avond toegewenst.

 

                                                      B.

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo Barend,

Het is min of meer een verband met elkaar, ik zal het even zo duidelijk mogelijk uitleggen:

Als er een omruil naar een (Arris) next word gedaan, en er is een verouderd modem aanwezig, zal deze zeer waarschijnlijk ook meteen omgeruild worden.En omdat dat nieuwe modem hogere eisen stelt aan het signaal, moet het AOP(de coax aansluiting) op orde zijn.

Maar wat ook een optie is, dat je gewoon de nieuwe Arris next met misschien ook een nieuw modem gewoon probeert, werkt het niet goed, kunnen we hier verder kijken naar het AOP.

Een moderator komt binnen enkele dagen langs om te kijken naar je vraag.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De handleidingen die nog op het internet te vinden zijn bieden ook geen informatie. Ik weet ook niet hoe je favorieten aanmaakt en vast moet leggen. De Pace is al oud en de ondersteuning voor deze mediabox zal door Ziggo alleen maar minder worden. 

Normaliter geeft terug naar fabrieksinstellingen wel de oplossing. Daarnaast misschien nog een software update maar verwacht daar ook niet te veel van.  

 

De opmerking van Visser_ het te laten vervangen door een Next (arris versie) is een optie. Als je TV daadwerkelijk alleen maar Scart als ingang heeft wordt het wat moeilijker en oplossingen beperkter.

 

Je geeft aan dat de TV alleen maar SCART als ingang heeft, HDMI bestaat al heel lang. Als je merk en type kan geven van de TV kan daar hier op de community meegedacht worden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @barend1. WIl je de mediabox graag vervangen voor een Next?  Ik kan je gegevens er niet bijpakken om te kijken wat je opties qua abonnement zijn, omdat je postcode niet volledig ingevuld is. Als je wilt dat ik even een kijkje neem, voeg dan nog even de letters van je postcode toe :-). 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

    Dank voor je nadere toelichting.

Ik ga er nu maar vanuit dat de Pace aan z'n einde is en dat het dus niet een kwestie is van enig opnieuw instellen.

Sorry overigens voor de late reactie.Ik heb het druk gehad met andere zaken.

Je idee om met een (Arris)  next iets te proberen,wordt ook door Karel een optie genoemd.

Hij gaf aan dat vanwege de scart aansluiting de mogelijkheden beperkt zijn en vroeg wat nadere informatie te geven over de tv.

Ook Lycke  reageerde met de vraag of ik een next wil.

Het lijkt me het beste om met hen verder te gaan.

Nogmaals dank voor de informaties.Het zit toch wat ingewikkelder in elkaar dan ik dacht

Groet

          B.

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dag Karel,

               Dank voor je reactie.

Ik heb het type tv opgezocht. Het betreft een GRUNDIG van het type T 51 731 text. Het bouwjaar is mij niet helemaal bekend,maar het zou wel eens 1996 geweest kunnen zijn. Ik heb het toestel in 2010 gekregen van een buur die er vele jaren niets meer mee gedaan had.Ook ik zelf kijk niet zo heel erg regelmatig.Vandaar de hoge leeftijd wellicht.

Het type mediabox is dus een Pace DCR-7111/03.

Op het modem staat TG 2492LG-ZG

De wandcontactdoos (AOP?) is er waarschijnlijk met de bouw van het huis,waar ik nog niet zo lang woon,ingezet. Dit moet dan 1996 geweest zijn.

Ik heb de update gedaan met als resultaat, dat ik de zender npo1 een favoriet mee kan geven,die ook de volgende dag na de tv weer ingeschakeld te hebben in functie blijft. Verder worden alle door mij ingestelde favorieten toch weer gewist.

 

Inmiddels heb ik van Lycke bericht gekregen.Ze vraagt of ik een "next" wil hebben.

Ik weet het niet goed.

Als je met mijn informatie over de apparaten wat kunt, kan je wellicht tot definitief advies komen.

Ik zal Lycke aangeven,dat ik jou reactie liever even afwacht voordat ik tot een besluit kom.

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dag Lycke,

                Dank voor je bericht.

Ik weet eerlijk gezegd niet, of ik een "next"wil. Ik heb Karel wat meer informatie gegeven over de apparaten die ik in huis heb.

Ik wacht nu zijn reactie liever even af.Misschien komt hij met mogelijkheden.Afwachten.

Mijn postcode is overigens ** Moderator edit: Adresgegevens verwijderd ivm privacy **

Groet.

                 B.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @barend1 ,

Ik ben geen Karel, maar aan met die TV moet een Arris next+Speciale scart kabel wel werken.Hooguit dat de afstandsbediening die erbij zit er niet op werkt, maar je kan dan de huidige Pace afstandsbediening blijven gebruiken.

Een AOP uit 1996 is nodig aan vervanging toe.Misschien kan Lycke een monteur inplannen voor beide acties.Je modem is nog up-to-date.

Daarnaast kan je je gegevens beter in je profiel zetten, dan hier openbaar:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-inf

Ik heb ook een moderator gevraagd om het naar je profiel te zetten.

 

barend1
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Visser,

                  Ik ben niet zo ervaren met gebruik van een community en dat leidde tot roekeloosheid m.b.t. privacy .Goed dat je me daarop attent maakt.                                                                                                                Ik hoop dat het aansluiten op mijn tv inderdaad gaat lukken en ik weer favoriete zenders kan instellen.

Ik wil nog een opmerking over de AOP maken: Er zit er nog een tweede in de slaapkamer,die ik overigens niet gebruik.Wellicht willen jullie dat de monteur deze meteen ook vervangt? Alvast voor de volgende bewoner?

Tot slot:hoe gaat het nu verder? Moet ik me tot Lycke wenden of wordt er contact opgenomen?

                Dank voor het meedenken.

                                            Groet,

                                                            B.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat kan vast wel, maar een monteur vraagt daar waarschijnlijk wel de kostprijs van de wandcontactdoos voor, dat is 6,75.Het is wel aanbevolen deze kabel dan af te koppelen, bij het 1e AOP ivm instraling van bijvoorbeeld 4G.De nieuwe bewoner kan dat zelf dan weer aankoppelen.

Persoonlijk zou ik de kabel gewoon afkoppelen, en de 2e wandcontactdoos zo laten.Als er eenmaal een nieuwe bewoner is, is er een kans dat die weer verouderd is.Dan is het voor niks gedaan.Overleg anders maar met de monteur.

Lycke of een collega van haar reageert hier vanzelf weer over een paar dagen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hallo @barend1 

Heb op internet de handleiding van je TV gevonden. En inderdaad het heeft slechts alleen een scart ingang. Daardoor zijn de opties zeer beperkt om je PACE ontvanger te vervangen. Niet alleen je PACE maar ook je TV is behoorlijk verouderd.

 

Mogelijke opties:

  1. Pace blijven gebruiken maar dan zonder favorieten.
  2. Pace laten vervangen door Next (Arris) inclusief speciale scart kabeltje, weet niet of Ziggo die nog levert of kan en wil leveren.
  3. TV (nieuw,tweedehands,kringloop) vervangen door modernere HD versie met HDMI ingang en de PACE laten vervangen door de Next of Next-mini.

Optie 3 heeft als voordeel een veel beter beeld en ook nog eens energie zuiniger.

Daarnaast is het verstandig dat de AOP door een monteur gemoderniseerd wordt.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Karel. ,

Ziggo leverd die kabel nog, Cecilia had die een paar dagen geleden opgestuurd.

Uitgelicht topic