ftv fashion tv balk onderaan in beeld geeft aan dat
fashion tv is verhuisd naar nieuwe frequency
eutelsat/hotbird 13c tp91 frequency 12539h
@Ziggo kanaal 133
zo nu en dan komt de melding in beeld
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is een melding die eigenlijk alleen voor satelliet kijkers interessant is.
Ziggo zal de satelliet stream 1 op 1 doorgeven op het eigen netwerk.
Als het goed is merken ziggo abonnees helemaal niets van deze verandering, voor ziggo abonnees blijft alles hetzelfde .
Welke mediabox en/of ci module is dan ook niet van belang.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@ziggpiet veranderen van frequenties is soms nodig en meeste decoders kunnen daarmee overweg door een herstart of opnieuw de zenders te zoeken.
Omdat ik dit probleem niet kan plaatsen bij de Mediabox Next die je tagged in dit topic, ben ik benieuwd of ik het helemaal helder heb.
Deel daarom een foto van de melding en welk type mediabox je hebt. En als je dan toch al zo goed bezig bent, zet je gelijk ook je postcode en huisnummer in je profiel?
Dit is een melding die eigenlijk alleen voor satelliet kijkers interessant is.
Ziggo zal de satelliet stream 1 op 1 doorgeven op het eigen netwerk.
Als het goed is merken ziggo abonnees helemaal niets van deze verandering, voor ziggo abonnees blijft alles hetzelfde .
Welke mediabox en/of ci module is dan ook niet van belang.
dit gaat vanzelf weg zodra van frequency is gewiseld ik heb jaren sateliet ontvangst gehad
beeld gaat op gegeven moment gewoon op zwart geen signaal afhankelijk van wanneer de frequency vrij moet zijn waarschijnlijk heeft sky ruimte of andere nodig vaak het geval
zie het wel @Jos
Mijn Mediabox XL heeft op kanaal 133 deze banner in elk geval ook.
ZiggoGO app idem dito, dus ook op computer, telefoon en tablet:
@Jos Het probleem zit 'm niet in de distributie van Ziggo naar de klanten maar in het signaal dat Ziggo ontvangt en doorgeeft aan de klanten. Voor de klanten is en blijft Fashion TV op 133. Het lijkt mij dat Ziggo, zoals ook aangegeven op de blauwe banier, een slinger aan de satellietontvanger moet geven naar Eutelsat/Hotbird 13C East TP 91 Freq. 12539, die (net gecontroleerd bij een schotelbezitter) inderdaad Fashion TV doorgeeft zonder blauwe banner.
Maar volgens de webcare van Ziggo kunnen ze er helemaal niks aan doen, weigert ze dat technisch te onderbouwen, en moeten we maar klagen bij Fashion TV. Dat wij klant bij Ziggo zijn en niet bij Fashion TV, vergeet het meisje van Webcare natuurlijk voor het gemak.
Hi @ziggpiet! Het klopt dat er inderdaad een banner in beeld is. Gelukkig heeft @Steefb je al voorzien van het antwoord 🙂
@paull, wij krijgen dit beeld doorgestuurd van de zender zelf. Hierin kunnen wij geen verandering aanbrengen. Voor Ziggo klanten veranderd er verder niks! We vergeten absoluut niet dat je klant bent van ons, maar hierin kunnen wij helaas niks doen!
@Maud Het is verandert met een t, stam +t weet je nog😉? Waarom kan Ziggo hier niets aan doen? Wij als klant kunnen er sowieso niets aan doen. Van Ziggo mogen wij verwachten dat Ziggo actief moeite gaat doen om dit op te lossen. En niet laks gaan afwachten zoals je nu de indruk wekt.
Dit bevestigt weer de lakse houding die Ziggo vaak heeft. Mooi voorbeeld hiervan is de verwaarlozing van het zenderaanbod.
Tevens vind ik het volstrekt ten onrechte dat dit topic op opgelost staat! Het is pas opgelost als de banner verdwenen is.
@Maud schreef:.... wij krijgen dit beeld doorgestuurd van de zender zelf. Hierin kunnen wij geen verandering aanbrengen...
Misschien moet Ziggo dan gewoon haar ontvanger op de aangegeven frequentie zetten !!!
@paull schreef:...Het lijkt mij dat Ziggo, zoals ook aangegeven op de blauwe banier, een slinger aan de satellietontvanger moet geven naar Eutelsat/Hotbird 13C East TP 91 Freq. 12539, die (net gecontroleerd bij een schotelbezitter) inderdaad Fashion TV doorgeeft zonder blauwe banner...
Inderdaad !!
Maar ja, dat alles zal nu wel te veel werk zijn. Grote kans dat deze actie geplant staat, op de datum dat het oorspronkelijk signaal afgeschakeld word en om dan nu al ( uit eigen beweging ) over te schakelen, dat mag de betreffende afdeling natuurlijk niet. Tevens zou, zo'n spontane ( kuch ) actie nu, wel gevolgen kunnen hebben die nu nog niet gecontroleerd zijn ( kuch ).
Dat de klant ondertussen ( letterlijk ) blauw van ergernis ziet, dat interesseert Ziggo blijkbaar
Ps. schreifvouten maakt iedereen wel een keer 😉
Ja maar @Maud , Ziggo krijgt het signaal van Fashion TV toch niet per postduif? Ziggo plukt dat toch van Eutelsat 13? En de ontvanger van Ziggo staat dan toch schijnbaar zo dat-ie het oude kanaal nog ontvangt? Of heeft Ziggo een hele nieuwe techniek waarmee tv-signalen van leveranciers worden verkregen? Schep eens wat duidelijkheid, in plaats van te roepen dat Ziggo er helaas niks aan kan doen.
(Sorry, maar de vorige keer dat Ziggo tegen mij beweerde dat Ziggo er niks aan kon doen, had ik een week of twee geen televisiesignaal. Dat ik in die twee weken elke dag de oplossing riep mocht pas baten toen Ziggo na twee weken mijn oplossing een keer probeerde en het signaal prompt terug was. Mijn vertrouwen in de tekst 'Ziggo kan er niks aan doen' is sindsdien niet bijster groot.)
Ik heb een verzoek uitgezet naar de desbetreffende afdeling om te kijken hoe het precies zit, helaas kreeg ik ook vanuit hier de reactie dat het niet aangepast kan worden! Dit betekend dat FashionTV waarschijnlijk ook op die frequentie zit. Het spijt me, het is niet dat ik het niet wil, maar heb het uitgezet richting meerdere afdelingen en helaas kreeg ik geen ander antwoord!
@Maud : Maud is een beetje hardleers 😂. Het is dit betekenT, met een T. Van iemand die Ziggo vertegenwoordigt op een openbaar forum mag je toch wel basiskennis Nederlands verwachten. 3e persoon enkelvoud, stam plus t.
En meer inhoudelijke zoals @paull al eerder zei. Het is een kwestie van omschakelen naar de juiste transponder op de satelliet. Op de genoemde frequentie is Fashion TV gewoon beschikbaar zonder die lelijke banner.
@Gertjan Woudenb schreef:...Maud is een beetje hardleers 😂. Het is dit betekenT, met een T. Van iemand die Ziggo vertegenwoordigt op een openbaar forum mag je toch wel basiskennis Nederlands verwachten. 3e persoon enkelvoud, stam plus t...
Schreifvouten maakt iedereen wel een keer en soms heeft iemand ergens anders zijn/haar talent ( zoals ik ), dus iemand op sgrijffauten aanspreken is niet nodig. Het gaat om het bericht.
Als de backoffice niet wil, dan wil de backoffice niet. Verspilde moeite van iedereen !
Ps. Als IT'er trapte ik in zo'n geval iemand ( mondeling 😏 ) hard op z'n tenen of tegen de schenen. Zodat deze uit 'wraak' direct e.e.a. ging controleren. Vaak loste dat het probleem op en soms moest ik excuus maken. Ach, het leven van een IT'er is meer dan alleen enen en nullen.
😄 ik heb de balk nog niet weer gezien
stotterd wel klein beetje beeld
titel orts illustrated swimsuit story# is bijna goed 🙃 sports illustrated swimsuit
@Pasi : Uiteraard maakt iedereen schrijffouten, ook ik. Maar als je in twee op eenvolgende berichten dezelfde schrijffout maakt vind ik dat erg slordig voor iemand die een groot bedrijf op een openbaar forum vertegenwoordigt. Van iemand in een dergelijke functie mag je een goede kennis van de Nederlandse spellingsregels verwachten.
@Maud : Waarom zou Ziggo niet hun ontvangststation kunnen omschakelen naar de op de banner genoemde frequentie? Dan is het probleem opgelost. En als Ziggo Fashion TV niet via de satelliet ontvangt, hoe ontvangt Ziggo deze zender dan?
@Gertjan Woudenb schreef:...Uiteraard maakt iedereen schrijffouten, ook ik. Maar als je in twee op eenvolgende berichten dezelfde schrijffout maakt vind ik dat erg slordig...
ach, consequent is het wel 😂 en ook dat is wel iets waard.
Mmmmm, was het niet 'opeenvolgende' 🤣? Ik volg de spellingchecker in m'n browser en met D's en T's gaat het behoorlijk goed. Maar chronisch dikke vingers en een slechte communicatie tussen m'n vingers en de grijze massa, maken van ( een zinnige tekst ) typen altijd een feest 😯.
hier autocorrect uit het typen duurt langer als het aan staat woorden die de autocorrect niet kan 🙈
Op die nieuwe freq. zit 3 maal fashion tv , 1xUHD, 1xHD en 1xSD. Op de laatste versie is vreemd genoeg ook dezelfde banner te zien, maar ik kijk nu pas naar deze zender via ziggo en ik zie deze banner niet.
het was eerder nog wel het geval @youriy waarschijnlijk al van frequency gewisseld beetje appart dat het eerst niet kan dan toch vind het best wij klanten betalen meer dan genoeg iedere maand dan moet het wel goed zijn
Kleine aanvulling het is Red bee in Hilversum die hun schotels hierop moet of moest aanpassen. Uiteindelijk komt het beeld wat Ziggo ons door geeft daar vandaan. Als ik goed op de hoogte ben krijgt Ziggo helemaal niks van de zenders zelf hooguit van Ziggo Sport de rest komt allemaal via de media gateway van Red bee.
Oke, maar dan zou Ziggo dit aan Red bee moeten doorgeven en zich ( weer ) niet achter een derde verbergen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.