1
Vraag
2
Reacties
jojojens

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

extra mediabox voor boven

Sinds eind augustus bezig de next met extra next voor boven in huis te krijgen .

Helaas is de uitgifte van de 2e next gestopt  , gisteren maar weer even gebeld hoe de status inmiddels is.

Want blijf problemen met mediabox xl houden houden (al 2 jaar) , tot mijn grote verbazing werd mijn medegedeeld dat de kleine next box niet meer word uitgegeven.

Ik moest maar een cam module nemen , past helaas niet op mijn tv boven .

Wat een service weer van ziggo , ga mijn nu maar oriënteren om na 20 jaar over te stappen naar iemand die mij wel serieus neemt .

John J

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @jojojens welkom op de community! De Extra Mediabox XL leveren we niet meer omdat deze niet aan ieders verwachtingen voldoet. De Extra Mediabox Next leveren we voorlopig ook nog niet. We leveren altijd alternatieven: 🙂

  • Je kan altijd een gewone 2e mediabox bij ons krijgen. Daarmee kun je naar alle zenders in je pakket kijken.
  • Mocht je TV toch DVB-c geschikt zijn dan kun je zonder extra apparaten digitaal kijken naar de basis zenders.
  • Is je TV niet DVB-c geschikt dan kun je met een gratis digitale ontvanger kijken naar de basis zenders.
  • Met een Chromecast en Ziggo GO op je mobiel of tablet (en een goede wifi in huis) kun je nu al naar alle zenders in je pakket kijken zonder bekabeling.
  • De Mi Box S heeft ook Chromecast aan boord voor Ziggo GO, en is zeer geschikt voor allerlei (toekomstige) Android TV apps.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U kunt wel voor uw tweede TV, tot de extra mediabox Next verstrekt wordt, tijdelijk een standaardmediabox krijgen. Dan kunt u in ieder geval het volledige zenderpakket zien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Raar, dat de Helpdesk dat niet aanbood. Het is maar net wie je daar treft. Geen goede zaak.

jojojens
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb al een extra mediabox boven , maar mij is  verteld dat dat niet gaat werken.

En het alleen met een module ging werken .

 

Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes

En mocht je nog een smartcard ergens hebt liggen kijk je op marktplaats voor de humax 5200c dan kan je opnemen en terugkijken. Wel kijken of de dongle erbij zit 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jojojens wrote:

Heb al een extra mediabox boven , maar mij is  verteld dat dat niet gaat werken.

En het alleen met een module ging werken .

 

 

Dat is onzin ! je moet er wel voor zorgen dat je een goede coax kabel verbinding hebt liggen !

jojojens
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks , ben nu aan het oriënteren om naar KPN te gaan , en kijken of je daar wel normaal en eerlijk antwoord krijgt.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
jojojens wrote:

Thanks , ben nu aan het oriënteren om naar KPN te gaan , en kijken of je daar wel normaal en eerlijk antwoord krijgt.

 

Dat moet je zelf weten maar ik denk dat je het dan ook niet naar de zin hebt 😉 

Het aanbod zal zeker minder zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jojojens schreef: “Want blijf problemen met mediabox xl houden houden (al 2 jaar) , tot mijn grote verbazing werd mijn medegedeeld dat de kleine next box niet meer word uitgegeven.”

Er is nooit een kleine Next box geweest, de 1e, 2e of 3e Next zijn allen gelijk en werken ook als één.

Welke problemen ervaar je met de Mediabox XL?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
  
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Jan F. wrote:

U kunt wel voor uw tweede TV, tot de extra mediabox Next verstrekt wordt, tijdelijk een standaardmediabox krijgen. Dan kunt u in ieder geval het volledige zenderpakket zien.

 

Dit kan alleen in fZiggo gebied. Als je in fUPC gebied woont ben je gewoon de klos. Het is echt te treurig voor woorden dat Ziggo geen fatsoenlijk aanbod heeft voor mensen met een 2e TV (die niet geschikt voor een CI+module).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als er geen alternatief is, kom je volgens mij dan wel in aanmerking voor een Digitale ontvanger, hoop ik:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/schakel-mee/instellen/

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ja maar daar zitten niet je extra zenders op. 

Lobithbuddy

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Conforto wrote:
Jan F. wrote:

U kunt wel voor uw tweede TV, tot de extra mediabox Next verstrekt wordt, tijdelijk een standaardmediabox krijgen. Dan kunt u in ieder geval het volledige zenderpakket zien.

 

Dit kan alleen in fZiggo gebied. Als je in fUPC gebied woont ben je gewoon de klos. Het is echt te treurig voor woorden dat Ziggo geen fatsoenlijk aanbod heeft voor mensen met een 2e TV (die niet geschikt voor een CI+module).

In fUPC zou je gewoon een pace mb moeten kunnen krijgen als 2de box

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat klopt. De kwestie is even of dit nog steeds kan in fUPC gebied.

Ik meen dat recent ‘ergens’ in een Topic een Mod heeft laten weten, dat alleen nog in fZiggo een Standaard (Humax) Mediabox kan worden bijbesteld. Ik kan de bron echter niet terugvinden om zeker te zijn dat ik me dit goed herinner.
 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Een extra Next heeft de toegevoegde waarde, dat je dus ook Netflix en Youtube ter beschikking hebt. Juist deze functionaliteiten maken de Next “uniek”;-)
Ziggo heeft daar GEEN alternatief voor en verwijzen naar een extra mediabox of CI+ module, heeft geen nut.
Ik heb het zelf maar opgelost door een MI Box S aan te schaffen, incl. Netflix , youtube kodi etc.
Natuurlijk koste dit mij 69,95;-, echter zag ik een chromecast niet zitten, want die moet je weer met je telefoon bedienen en nu heb ik een volwaardige mediabox boven staan, aangesloten op een tv die al die functionaliteiten niet meer ondersteunt.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik woon in fUPC gebied en dit is naast onze Next nog te bestellen via MijnZiggo.

Extra tv in huis fUPC gebied

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
Arnold1310 wrote:

Ik woon in fUPC gebied en dit is naast onze Next nog te bestellen via MijnZiggo.

Extra tv in huis fUPC gebied

 

Ja dat klopt, echter heb je hier niets aan, als je de extra functionaliteiten van de Next box ook op een andere tv wilt benutten!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie in oud-Ziggo ook geen extra mediabox meer, zoals eerder een Humax 5300C.

Niet via Mijn Ziggo en niet via de website van Ziggo.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @jojojens welkom op de community! De Extra Mediabox XL leveren we niet meer omdat deze niet aan ieders verwachtingen voldoet. De Extra Mediabox Next leveren we voorlopig ook nog niet. We leveren altijd alternatieven: 🙂

  • Je kan altijd een gewone 2e mediabox bij ons krijgen. Daarmee kun je naar alle zenders in je pakket kijken.
  • Mocht je TV toch DVB-c geschikt zijn dan kun je zonder extra apparaten digitaal kijken naar de basis zenders.
  • Is je TV niet DVB-c geschikt dan kun je met een gratis digitale ontvanger kijken naar de basis zenders.
  • Met een Chromecast en Ziggo GO op je mobiel of tablet (en een goede wifi in huis) kun je nu al naar alle zenders in je pakket kijken zonder bekabeling.
  • De Mi Box S heeft ook Chromecast aan boord voor Ziggo GO, en is zeer geschikt voor allerlei (toekomstige) Android TV apps.
jojojens
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk al boven tv op een 2e box maar mij is verteld door ziggo dat je geen next beneden en boven een gewone kleine mediabox kon combineren .

Dus vandaar de vraag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic