1
Vraag
2
Reacties
Nico Poort

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

externe harde schijf (Samsung) installeren op samsung tv met mini text.

heb me aangemeld om middels viaplay de bundesliga en Premier Leaque te ontvangen.

Hiervoor moest mijn modem en mediabox vervangen worden door een nieuw modem en next mini.

verder gaat mijN abonnement naar Compleet. Teletext werkt nu helaas niet meer maar heb begrepen

dat er een nieuwe app. ontwikkelt wordt. Welke status heeft dit? Ook externe harde schijf, let wel niet om

op te nemen maar om af te spelen van foto's en vele films. Het app. wordt wel herkend met Portable p2 Sumsung is aangesloten. Onder die tekst staat een oranje regel met update activeren. Maar deze werkt

niet. Is geprobeerd door een ziggo medewerker maar resultaat nihil en dIe poging werd ook de telefoon

afgesloten, Inmiddels herstelt. Communicatie met mini next is dus het probleem maar een extern app,

aansluiten op oude mediabox geen probleem. WIE WEET EEN OPLOSSING?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Stap voor stap.

U heeft de harde schijf vermoedelijk via de Humax geformatteerd simpel gesteld zal uw TV daarom wel het apparaat zien maar de bestanden niet kunnen openen.

 

Op zich is een netwerk kabel in de TV stoppen genoeg eventueel de stappen doorlopen voor het instellen dat er een bedraad netwerk wordt gebruikt daar zoveel mogelijk op automatisch zetten of laten staan zou genoeg moeten zijn.

 

De update zal inderdaad door Samsung moeten gebeuren.

 

Aanvullend

Mogelijk kunt u wel de afbeeldingen naar de pc verplaatsen of kopiëren als de harde schijf aan de Humax hangt daarna de schijf via de Samsung opnieuw formatteren.

 

Dat zou zover ik weet zelfs zonder die update moeten lukken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Die externe harde schijf gaat geheel buiten de mini om, je hebt hem toch niet op de mini aangesloten?

De usb op de mini is alleen voor stroomtoevoer.

Nico Poort
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De externe harde schijf van Samsung sluit ik aan op de ingang van de samsung tv.

de tv herkend hem ook met de tekst: portable app. aangesloten maar reageert niet. Onder die tekst staat op een oranje balkje: update voor software. Reageert ook niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"aansluiten op oude mediabox geen probleem. "

 

@Nico Poortklopt mijn vermoeden dat de oude mediabox een Humax is, dan kan het kloppen dat uw TV deze HD niet kan lezen dat heeft te maken met de formatering.

 

Gezien de andere melding heeft uw TV mogelijk een update van de firmware nodig. Heeft de TV een internet verbinding?

Nico Poort
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt inderdaad. Oude mediabox was de HUMAX.  Internet verbinding met Samsung tv moet volgens de handleiding mogelijk zijn maar heb hier nooit gebruik van gemaakt. Ziet er nogal complex uit als leek . Voor mij op computer voldoende. Die event. opdate, moet die door Samsung gebeuren?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Stap voor stap.

U heeft de harde schijf vermoedelijk via de Humax geformatteerd simpel gesteld zal uw TV daarom wel het apparaat zien maar de bestanden niet kunnen openen.

 

Op zich is een netwerk kabel in de TV stoppen genoeg eventueel de stappen doorlopen voor het instellen dat er een bedraad netwerk wordt gebruikt daar zoveel mogelijk op automatisch zetten of laten staan zou genoeg moeten zijn.

 

De update zal inderdaad door Samsung moeten gebeuren.

 

Aanvullend

Mogelijk kunt u wel de afbeeldingen naar de pc verplaatsen of kopiëren als de harde schijf aan de Humax hangt daarna de schijf via de Samsung opnieuw formatteren.

 

Dat zou zover ik weet zelfs zonder die update moeten lukken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic