1
Vraag
2
Reacties
JvdHoeven

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

e101-4 gevolgd door e16-4 - ook na 3x contact met support

De mediaBox Next ontvangen en daarbij werden onze eigen CI+ modules zonder aankonding direct afgesloten.
Moest maar via Ziggo nieuwe bestellen. NIET terug te draaien. Na 1,5 uur discussie wel een nette korting gekregen en zou een nieuwe CI+ moduele +simkaart ontvangen. En dan begint de vervolg "ellende", CI+ module ontvangen (overigens uit 2017 terwijl degene van Ziggo die we een lange tijd hebben gebruikt en moest terugsturen in 2018 waren geproduceerd). Werkte niet. Gebeld, moest nog geduld hebben - werd nog omgezet. Na enige dagen nog niets. Weer gebeld, activatie wat normaal automatisch moest verlopen was niet uitgevoerd. Werd nu met het handje een stapje verder gezet. Weer even geduld hebben. Vandaag werd onder Mijn Ziggo wel de CI+ module zichtbaar maar nog steeds geen beeld (uiteraard wel NED1,2,3). Weer gebeld, reset uitgevoerd wacht even een half uur. Na 20.00 is de servicedesk dicht maar nog steeds geen beeld. Erg blij met de Next, maar het geleuter met de CI+ module drukt enorm het plezier.  De eerste servicemedewerker gaf aan dat je helemaal geen CI+ module nodig hebt om TV te kunnen kijken (met minder kanalen). Kwam er voor de rest niet uit met het merk en type TV - "het zou moeten werken". Tweede servicemedewerker wist wel dat dit te realiseren was met de frequentie 4444 i.p.v. 5555. Dat werkt wel maar er missen dan een aantal kanalen waar we vaak naar kijken. En SD kwaliteit (alleen NED1,2,3 in HD rest SD) in 2022?  Terugkomend op de CI+ module, via Mijn Ziggo nog een reset uitgevoerd maar helaas... het probleem houdt aan. PS nieuwbouw en 3 jaar geen problemen gehad met de oude CI+ module in dezelfde TV.

41 Reacties 41
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@JvdHoeven Fijn! Het hoofdstuk afsluiten en dat we onze lessen hieruit halen is belangrijk. 
Ik snap je onbegrip ook rondom het ingeregelde proces, we kijken hoe dit beter kan. 

Over de factuur: de periode maart is nog niet in rekening gebracht. Wacht die factuur even af en bij vragen/aanmerkingen hoor ik het graag. 
Er moet namelijk nog wel iets met nu 2x Extra CI+. De opzegging van  de 1e loopt per 25 maart pas door zie ik. Die en dubbele periode vergoeden we vanzelfsprekend!

Ander punt: Daarnaast zie ik ook een opzegging van een eigen koopsmartcard, heb je die niet meer in gebruik? Dan kan dit gewoon doorgaan, mocht je hem nog hebben + gebruiken annuleer ik deze. 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Dag Jos, bedankt voor je reactie.
Administratief verloopt het helaas nog niet goed. Zo heb ik de retour enveloppe nog niet ontvangen van de opgezegde CI+ Quantis module (1301892215 met chipcard xxxx xxxx 681) en staat in mijn Ziggo nog steeds apparatuur ( 2402090649 met chipcard xxxx xxxx 762) waarvan ik de bevestiging heb ontvangen dat deze is afgeschakeld en niet hoeft te worden teruggestuurd (wat ik al 4+ jaar geleden overigens heb gedaan).

Ik heb nu in huis de -bijzonder goede- Next, 1x werkend CI+ module van Smit en 1x defect CI+ module of chipcard waarvan het retourproces klaarblijkelijk niet goed verloopt.
Met de ongewenste en onaangekondige opzegging van twee eigen koopsmartcards zijn de probleem begonnen. 
Verzoek: alles verwijderen -ook in Mijn Ziggo- wat ik niet meer gebruik zodat ik enkel de Next en de Smit CI+ module zijn geregistreerd onder ons contract en in rekening worden gebracht. Ik hoop dat je iets voor ons kunt betekenen, bij voorbaat bedankt!.  Groeten Jan

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het kan kloppen dat je nog geen retourenveloppe hebt gehad. De opzegging zou pas per 25-3 doorlopen. Ik heb deze vervroegd naar vandaag. De retour enveloppe komt zo snel mogelijk jouw kant op. 
Daarnaast heb ik jouw nieuwe CI+ goed in het systeem gezet. Binnen 48 uur is deze ook geüpdatete in Mijn Ziggo en zou alles administratief weer goed moeten staan 🙂

Laat je over 48 uur even weten of alles goed staat?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ik hou het in de gaten Jiri. Zag per e-mail de vernieuwde opzegging.
Bedankt voor de ondernomen acties en ik zal terugkoppeling geven of het administratief goed wordt verwerkt.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Netje een retourenveloppe gekregen en de gisteren de module & kaart terug gestuurd.
Nu heeft Ziggo sinds gisteren ook de NIEUWE kaart onklaar gemaakt. Alleen de Next staat on onder "mijn Ziggo" GEK wordt je ervan. Het is alsof ze het erom doen. Je gaat bijna aan zo'n IPTV oplossing denken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Oef, echt Murphy's law zo te lezen. Super frustrerend dat er toch weer een tegenvaller is.

Als ik terugga naar de aanmaak datum van dit topic, dan vind ik in het systeem om 14 februari een opzegging met een maand opzegtermijn terug. Gister is deze datum bereikt, dus mogelijk heeft het daar mee te maken.

Wel even voor de goede orde en om nieuwe fouten te voorkomen: je gebruikt nu een Next Mediabox en een Smart CI+ module dat begint met de WAF1I204*****?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Zeker Erik, CI+ module begin inderdaad met dat nummer. Simkaartje **** **20 414.
Inmiddels zeer bedreven om de in een strakke koof ingebouwde TV van de muurbeugel te wurmen 🙄

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@JvdHoeven nou, het volgende hoofdstuk in het verhaal. Ik zie dat er echt hard gewerkt is om alles weer in orde te maken. Één en ander is middels wat herstelactie's weer gecorrigeerd. 

Wil je eens kijken of het weer werkt? 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Het is bijna niet te geloven Jacob maar het is echt hersteld 😊. Hopen dat we het hiermee kunnen afsluiten.
Wat rest is om iedereen nogmaals te bedanken voor hun inzet om het uiteindelijk op te lossen.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Wat ook niet te geloven is dat we vandaag weer getrakteerd worden op de E16-4 fout. 

- gevolgd door een rij aan ferme krachttermen, die ik maar achterwege laat-.


JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ter aanvulling : de CI+ plus module is weer verdwenen onder Mijn Ziggo | TV.

Er is dus eerst hard gewerkt om het probleem te verhelpen maar nu heeft of het "systeem" ingegrepen of een collega heeft een foutje gemaakt.  Wordt de Next eigenlijk radiografisch aangestuurd op via IR? Dan zou een andere Next achter de TV hangen mogelijk wel een goede optie zijn. De CI+ modules heb ik mijn buik wel van vol.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Inmiddels getest : de AB van de Next is RF dus dat zou goed moeten gaan.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JvdHoeven

Dat klopt, je kunt de Next prima achter je TV of in een meubel plaatsen en deze bedienen met de afstandsbediening. De CI+ module en smartcard zijn gedeactiveerd. Wil je deze alsnog in gebruik nemen? Dan kunnen we nog een opdracht aanmaken om hem voor je toe te voegen. 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Beste Rikst, kijk s.v.p. in de historie. De CI+ module is al voor de 2x keer geactiveerd en vervolgens gedeactiveerd. Ziggo blijkt het niet voor elkaar te krijgen. Ben nu ook bezig met een Apple TV en Ziggo Go (aangezien een extra Next € 60,= per jaar kost) alleen is bediening via de AB van de Apple TV (4K 2017) niet prettig.  

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@JvdHoeven zo te zien is deze deactivatie naar aanleiding van een maand opzegtermijn. Er zijn geen problemen bekend over smartcards die automatisch gedeactiveerd worden, mocht je dit opnieuw actief willen hebben is dat geen probleem. Zo niet, dan zien we de CI+ en smartcard graag retour. 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb niets opgezegd Jos.... dat doet Ziggo (keer op keer). De enige keer dat ik het heb opgezegd was omdat na eindeloos bellen ik de vorige nieuwe CI+ module opnieuw moest installeren ect. ect. ect. terwijl ik destijds  je collega duidelijk probeerde te maken dat er al veel pogingen ondernomen waren. Enige oplossing dacht ik toen om die kaart op te zeggen en een nieuwe start te maken. Dat opzeggen ging goed. Nieuwe kaart ontvangen echter werd deze spontaan ook weer opgezegd (niet door mij). Daarna hebben collega's van je de kaart opnieuw weten te activeren -deze stond weer onder mijn Ziggo- een aantal dagen kunnen kijken en daarna was de kaart weer uit het systeem gehaald.  Dus dat je nu noemt dat er geen problemen bekend zijn is wel HEEL erg vreemd.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Ik snap wel dat het zo voelt, alleen in deze situatie is het totaal verklaarbaar. De opzegging van 25 februari zorgde voor dat op 25 maart deze Extra CI+ eruit ging. Hier heb je bevestiging van gehad per mail. Probleem is dus dat die opzegging van 25 februari,  gekoppeld aan deze specifieke Extra CI+, niet geannuleerd is. Deze is inderdaad door ons ingevoerd (kan ook niet anders) naar aanleiding van telefonisch contact. Het hele geharrewar is hierna begonnen. 
Ook op 8 maart is hierover bericht (mail en community) 

Het gaat dus niet een collectief systeemprobleem, gedoe op jouw account is het zeker en dat is niet fijn. 
Mocht je deze dus opnieuw actief willen hebben, laat het me weten. 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Doe nog maar een poging Jos en dan graag monitoren of dit goed blijft gaan.
Zie reacties hierboven van Jacob.
De huidige CI+ module en kaart zijn al een keer opnieuw geactiveerd en daarna weer verwijderd. Het hele geharrewar zoals je dit omschrijft is begonnen met het bestellen van de Next en een daaraan gekoppelde ander TV abonnement. Ziggo heeft toen onze CI+ eigen modules met werkende Ziggo "sim-kaarten" zonder aankondiging uitgeschakeld. We hadden destijds ook een CI+ module van Ziggo en daarvan werd geadviseerd deze te retourneren. Dat advies opgevolgd en een andere ontvangen die niet aan de praat weten te krijgen. Vervolgens geretourneerd en de huidige ontvangen.
Deze heeft het maar even heeft gedaan, daarna is uitgeschakeld, door hulp vanuit dit forum weer in de lucht gekregen en een aantal dagen daarna weer verwijderd uit Mijn Ziggo. Als het deactiveren niet door een systeem is gedaan wie heeft er dan met zijn/haar tengels de huidige kaart weer gedeactiveerd. Dat moeten jullie dan toch kunnen nagaan -lijkt me-.   

Alvast bedankt voor je hulp.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Doe ik mijn best voor de heractivatie en verwacht het hoofdstuk hierna te kunnen sluiten. Binnen 2-3 dagen staat die weer in Mijn Ziggo en hoort die weer gewoon te functioneren. 
Ik zal hier een aantal checks doen in de komende weken of er geen gekke dingen gebeuren. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @JvdHoeven

 

Het laatste nieuws is dat de CI+ bij ons weer is geactiveerd. Werkt de CI+ inmiddels bij jou ook weer?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic