1
Vraag
2
Reacties
JvdHoeven

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

e101-4 gevolgd door e16-4 - ook na 3x contact met support

De mediaBox Next ontvangen en daarbij werden onze eigen CI+ modules zonder aankonding direct afgesloten.
Moest maar via Ziggo nieuwe bestellen. NIET terug te draaien. Na 1,5 uur discussie wel een nette korting gekregen en zou een nieuwe CI+ moduele +simkaart ontvangen. En dan begint de vervolg "ellende", CI+ module ontvangen (overigens uit 2017 terwijl degene van Ziggo die we een lange tijd hebben gebruikt en moest terugsturen in 2018 waren geproduceerd). Werkte niet. Gebeld, moest nog geduld hebben - werd nog omgezet. Na enige dagen nog niets. Weer gebeld, activatie wat normaal automatisch moest verlopen was niet uitgevoerd. Werd nu met het handje een stapje verder gezet. Weer even geduld hebben. Vandaag werd onder Mijn Ziggo wel de CI+ module zichtbaar maar nog steeds geen beeld (uiteraard wel NED1,2,3). Weer gebeld, reset uitgevoerd wacht even een half uur. Na 20.00 is de servicedesk dicht maar nog steeds geen beeld. Erg blij met de Next, maar het geleuter met de CI+ module drukt enorm het plezier.  De eerste servicemedewerker gaf aan dat je helemaal geen CI+ module nodig hebt om TV te kunnen kijken (met minder kanalen). Kwam er voor de rest niet uit met het merk en type TV - "het zou moeten werken". Tweede servicemedewerker wist wel dat dit te realiseren was met de frequentie 4444 i.p.v. 5555. Dat werkt wel maar er missen dan een aantal kanalen waar we vaak naar kijken. En SD kwaliteit (alleen NED1,2,3 in HD rest SD) in 2022?  Terugkomend op de CI+ module, via Mijn Ziggo nog een reset uitgevoerd maar helaas... het probleem houdt aan. PS nieuwbouw en 3 jaar geen problemen gehad met de oude CI+ module in dezelfde TV.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Doe ik mijn best voor de heractivatie en verwacht het hoofdstuk hierna te kunnen sluiten. Binnen 2-3 dagen staat die weer in Mijn Ziggo en hoort die weer gewoon te functioneren. 
Ik zal hier een aantal checks doen in de komende weken of er geen gekke dingen gebeuren. 

Bekijk in context

41 Reacties 41
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen in de systemen kijken en corrigeren dan wel de juiste mensen bereiken.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @JvdHoeven , wat een bijzonder vervelende situatie! Logisch dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt zien. 
Ik zie dat er gisteravond laat nog werkzaamheden zijn verricht aan je account. Loop je nog steeds tegen ditzelfde probleem aan?

Laten we voor de zekerheid eens een aantal zaken controleren: 

-Heb je samen met mijn collega van de helpdesk het serienummer van de CI+ module die je gebruikt ook gecontroleerd met de serienummers in je MijnZiggo account?
Dat moet namelijk overeenkomen.

-Je geeft aan dat je met mijn collega veel stappen hebt doorgelopen. Bedoel je hiermee de complete stappen zoals beschreven staan in dit stappenplan?
Na zo`n situatie kan het voorkomen dat de module namelijk opnieuw geïnstalleerd moet worden. Het is belangrijk dat geen enkele stap wordt overgeslagen. 

Ik hoor graag van je! 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Meindert,

Serienummer en kaartnummer komen overeen.
Stappenplan uitgevoerd (de fabrieksreset niet uitgevoerd, of komt Ziggo de TV daarna een ISF kalibratie uitvoeren? 🙄). Overigens bijna identiek aan de meegeleverde handleiding behalve dat je collega's kanaal 4 als controle kanaal nemen i.p.v. 14 maar dat maakt uiteraard niet uit. 
Quantis CI+ module ingeleverd (nogmaals uit 2018 en altijd zonder problemen gefunctioneerd) identieke Quantis CI+module uit 2017 ontvangen (nogal bijzonder lijkt mij, software matig zal er weinig gewijzigd zijn maar dit is wel een erg oud kaartje) en sindsdien problemen.

We hadden dus een GOED werkend CI+ modules en simkaartjes maar ons werd geadviseerd alles in te leveren wat van Ziggo afkomstig was omdat het abonnement was om zeep geholpen vanwege de aanvraag naar van standaard naar compleet pakket. Dat je niet meer eigen CI+ modules kan gebruiken is niet zo netjes van Ziggo. Heeft geen technische basis maar puur commercieel om € 2,= per maand te incasseren. Met een kostprijs van vermoedelijk tussen de € 20 - €25,= is de module na 2 jaar winstgevend. 35 jaar -overwegend tevreden- klant doe je hier geen plezier mee. Inmiddels verhuisd naar nieuwbouw, dus er ligt ook glas en in dit geval heeft hierdoor Ziggo geen monopolistische positie meer.    

Excuus voor het zure verhaal, daar ga jij niet over 😁


Groeten Jan

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het zijn meldingen dat de smartcard nog niet actief is. Als ie zichtbaar is in "mijn ziggo" zou je 'm zelf moeten kunnen activeren door de zenders opnieuw op te halen.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je reactie youriy, echter zo eenvoudig probleem is het niet. Dit heb ik al meerdere malen uitgevoerd.
Alle zenders worden ook opgehaald, echter de zender worden niet gedecodeerd. M.a.w. mijn indruk is dat de simkaart lijkt niet te werken. Ik heb de kaart ook nog in een ander CI+ module geplaatst (SMIT CI+ 1.2) en die geeft aan dat er geen kaart gelezen kan worden. Gezien de ervaringen dat de simkaartjes in 1x kunnen worden uitgeschakeld is het mogelijk ook hier is gebeurd. Jammer dat ik geen sim-kaart reader/programmer meer heb dan kon ik mogelijk meer achterhalen

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ziggo noemt het zenders ophalen maar het is eigenlijk smartcard heractiveren. Als het zo niet lukt dan moet ziggo er voor zorgen. Succes ermee.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling, @JvdHoeven! En @youriy thanks voor het meedenken. 

 

Ik zie dat de smartcard op de 15e volledig geheractiveerd onder je abonnement actief staat. Als die nummers vanuit Mijn Ziggo overeenkomen met de CI+ module en smartcard die je hebt, dan is dat in ieder geval weer geregeld. Het is dan zaak dat deze op je televisie goed geïnstalleerd wordt. Ik begrijp dat je dit nu meerdere keren hebt geprobeerd, maar dat dit nog geen succes oplevert. 

 

Nu klinkt het volgende even heel stom, maar het komt zo vaak voor dat het toch even handig is om te benoemen... Zit de smartcard goed in de CI+ module en niet verkeerd om? En zit deze op de juiste manier in de tv? 

 

Mooi, nu dat we dat gehad hebben en toch even voor de extra dubbelcheck hebben gecontroleerd, kunnen we verder. Loop je ergens in de installatie ergens tegenaan? Of kun je alle stappen uit het stappenplan makkelijk voltooien, maar blijf je aan het eind een E101-4 of E16-4 melding houden? 

Je hebt de heractivatie vanuit Mijn Ziggo ook al uitgevoerd terwijl je de tv op NPO1 aan hebt staan voor een kwartier? 

Heb je ook al gecontroleerd op deze pagina (onder het kopje "Test je tv") of je televisie wel gecertificeerd is voor een CI+ module?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Marije,


Bedankt voor je reactie.

Nu klinkt het volgende even heel stom, maar het komt zo vaak voor dat het toch even handig is om te benoemen... Zit de smartcard goed in de CI+ module en niet verkeerd om? En zit deze op de juiste manier in de tv?
Uiteraard, staat ook duidelijk in de handleiding.

Alles inmiddels al een keer of 10 herhaald. Alles volgens het boekje.

Ja de TV is gecertificeerd voor CI+ module. Zoals aangeven werkte alles perfect totdat Ziggo de technische stekker er onnodig uittrok omdat ik van pakket veranderde. 

Ben het inmiddels meer dan zat, ga zo bellen voor een nieuwe module want dit gaat niet werken zo.
Ik heb nu het vermoeden dat ik een oude module (2017) heb opgestuurd gekregen die al ergens is gebruikt en is teruggezonden naar Ziggo en nu opnieuw is ingezet.

Groeten  Jan

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Na nog een keer getest te hebben (reset via Mijn Ziggo) heb ik nogmaals gebeld. Er wordt een nieuwe module en kaart opgestuurd.
Bedankt voor alle tips !

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@JvdHoeven, is het inmiddels opgelost? Heb je de nieuwe module al binnen?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Helaas is de module nog niet bezorgd. Ik zal nog een reactie plaatsen wanneer deze binnen en getest is.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Belachelijke "support". De bestelling is door het systeem geannuleerd en de medewerkster van Ziggo wil/moet mij nu weer door het proces van voor af aan begeleiden. Wat is de foutmelding ? ect. ect. ect.
Computer says "no".... 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ter aanvulling : medewerkster geeft dus aan dat zij mij niet MAG helpen met een nieuwe module op sturen maar weer eerst door alle procedures moet heen lopen. En als je dan uitlegt dat je 5 keer gebeld hebt dan heeft dan geen effect. Nee procedures zijn procedures, we mogen niet zelf nadenken. Wordt je dan ongeduldig en boos dan mag je vooral geen cynische opmerkingen maken. Nee, zo gaan we niet met elkaar om . Wat is foutmelding anders kan ik u niet helpen. 😫

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Enige oplossing is dan om de kaart dan op te zeggen. En daarna een nieuwe kaart aanvragen. Triest dat het zo moet gaan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wacht even op een mod die kunnen soms afwijken van procedures

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je advies robin, maar ben ik er zo klaar mee. Met de beste bedoelingen en geduld is er getracht mij te helpen maar als dan blijkt dat er er echt is niet goed is dan moet je beslissingen kunnen en mogen nemen als servicedesk. Uiteindelijk wordt er dan een besloten een nieuwe module op te sturen. En dan gaat het nog een keer mis. Ook dat kan -heb ik ook nog begrip voor- waar bij mij het licht uitgaat is dat
na een "wat vervelend - ?uit het script?" de Ziggo medewerker ondanks mijn uitleg geheel opnieuw wil beginnen. Dan zoek ik mij eigen oplossing en heb deze inmiddels uitgevoerd. Gooi per direct die module uit mijn abonnement, en ik bestel een nieuwe. Nogmaals erg jammer dat het zo loopt. We hebben het over een module van een paar tientjes. Ik hoop dat dit een voorbeeld mag worden van een training. Tel de kosten op aan uren die het Ziggo heeft gekost en wat je uiteindelijk bij de klant hebt bereikt. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik zeker je frustratie misschien kan ziggo iets regelen qua compensatie

 

@Maud kan jij hierin nog iets betekenen

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JvdHoeven

Het is logisch dat je er helemaal klaar mee bent. Doordat de module zo abrupt is stopgezet zit je met dit gedoe, terwijl het voorheen prima werkte. Nu zie ik dat er inmiddels toch een andere module naar je op weg is, dat is dus uiteindelijk wel gelukt. Ik hoop dat je snel binnen hebt en met succes kunt installeren. Houd je ons op de hoogte? Ik hoop dat het niet nodig is, maar dan kan de Community toch bijspringen als er nog iets spaak loopt. 

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Vandaag de nieuwe module ontvangen. Erin gezet, direct een [ok] bij het authenticeren. Even gewacht en ja hoor, beeld op alle kanalen. Nogmaals bedankt voor alle suggesties. Waar ik echt hoop is dat de mods hier werk van maken richting de servicedesk. Weg protocollen die de medewerkers verplichten om de hele riedel te doorlopen wanneer er overduidelijk een probleem aanwezig is. Kostte mij EN Ziggo veel tijd en ook nog abonnementsgeld (de kaart die het niet doet wordt wel tot 31-3 in rekening gebracht). 
Maar dat is peanuts met waar je de klant mee achterlaat. Een zeer negatieve ervaring, het uiteindelijk zelf moeten oplossen.  En in die tijd die bij mij verspeeld is had er een andere klant sneller geholpen kunnen worden.
Een defecte CI+ module komt waarschijnlijk vaker voor aangezien die ik vandaag binnen kreeg een Smit REFURB is.   Groeten Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic